lastig met avond eten

Discussie in 'Voeding' gestart door , 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Zijn er meer baby's die "lastig" zijn met avond eten.. ik weet soms ff niet meer hoe ik het moet doen:

6+ bonbebe - meestal eet ze dat op en soms ineens weigert ze
    8+ bonbebe - 2x gelukt toen ineens ging die stukjes weer niet (kokhalzen)
    zelf gemaakte aardp+ brocolli (gepureerd) - heerlijk van gesmuld
    zelf gemaakte aardp+spinazie+ei (gepureerd) - kokhalzen
    zelf macaroni laten eten - best een succes
    8+ olvarit macaroni - kokhalzen
    stukjes van ons eten wil af en toe.. ligt eraan wat we eten :rolleyes:

Dus de ene keer lukt het zelgemaakte eten wel en de andere keer weer niet.. dan wil ze wel stukje aardappel/groente in de hand dan gaat ze weer kokhalzen en weigeren...

Ik weet het echt niet meer.. het enige wat ze nu dus wel wil eten en dus ook meestal krijgt is bonbebe van 6 maand.. dat spul kun je bjina met een rietje opslurpen :(

Iemand tips :rolleyes: Gelukkig krijgt ze nog steeds een fles voor het slapen gaan en die blijf ik dus ook voorlopig wel houden!

2. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    We hebben dit ook met Sanne.
    Zij wil graag stukjes in de hand hebben. Maar het nadeel is dat er veel naast gaat ipv in haar mond. Dus probeer ook altijd wat geprakt, met de lepel te geven, maar zodra ze de lepel ziet draait ze haar hoofd al weg.
    Lastig he? Misschien kun je ook stukjes proberen.

3. Niet meer actief

ja maar stukjes aardappel kan bijv al niet want dan kokhalst ze.. ook wel logisch is best droog.. wat kun je daar eventueel op doen?

4. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    ok, Sanne eet dit gewoon op. ze kauwt er een beetje op. Misschien een klein beetje prakken en voor haar neer leggen. Evt een beetje vermengen met wat water..
    Sanne is op het moment erg ziek, overgeven en diarree. Ik denk dat ze daardoor bij mij ook slecht at..

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoe lang/vaak heb je 1 iets achtereen geprobeert?

6. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    Ik doe twee dagen hetzelfde prakkie. Ik kook vers en dan geef ik het de volgende dag weer.
    Bv wortel en aardappel
    of courgette met rijst
    bloemkool/brocolli en aardappel
    maar ze eet bij ons moeilijk van de lepel, dus de tweede dag gaat dan niet omdat het geprakt is.
    en vlees kan ik niet in stukjes geven, ze heeft nog maar twee tandjes. Je kunt ook proberen samen met de lepel te eten. Het wordt wel een kliederboel, maar misschien wil hij dan wel wat eten..

7. Niet meer actief

ja ik zou sommige dingen mischien vaker kunnen proberen.. komt gewoon omdat wij zelf ook niet elke dag hetzelfde eten natuurlijk haha

vandaag heeft ze wat aardappel en worteltjes gegeten in stukjes.. aardappel ging redelijk (met wat water) maar wortel niet echt.. ik heb wat ingevroren dus probeer morgen wel weer dan.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Maar Lauraatje hoe ben je begonnen dan? Toch ook met n paar dagen achtereen t zelfde of niet? En hoe ging dat dan?

9. Niet meer actief

na de 4 maanden potjes begon het.. ze wou de olvarit potjes niet en uit eindelijk op bonbebe uitgekomen maar er dus niet weer vanaf gekomen..

10. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    waarom niet rapley proberen? aangezien ze wel stukjes uit de hand wil..... dat kokhalzen verdwijnt echt! Even volhouden is het wel... tja en je moet tegen een beetje troep kunnen...

en vooral niet pushen...

na elke maaltijd wordt hier ff de boel plaatselijk gedweild.. ;)

We hebben in het begin 2 soorten groenten geprobeerd en aardappel, de ene dag broccoli, de andere dag wortel. Goed gaar koken, maar niet te gaar zodat het helemaal geplet wrodt in die kleine handjes ;)
    Na een week (hij was toen ruim 6 maanden) at hij alles in brokken (hij heeft nooit gepureerd gehad) en heel af en toe kokhalste hij nog.

Als je alles door elkaar mengt, kan het zijn dat ze 1 ding niet lekker vindt en dus alles laat staan en niets eet, op deze manier, eet ze in ieder geval hetgeen ze lekker vindt..... en kun je dat langzaam gaan uitbouwen
    ook super makkelijk, gewoon zelf zonder zout koken en dan kan ze met de pot mee eten :)

je leest het al, wij vinden het ideaal... (nu hopen dat hij zelf gaat kruipen zodat we hem onder de tafel kunnen leggen na de maaltijd hoeven we niet meer op te ruimen ;) )

11. Niet meer actief

haha :)

Ja maar dat doen wij ook heel vaak hoor.. gewoon bordje voor haar met stukjes aardappel en wortel maar ja daar eet ze heel weinig van..soms niks... nou ja ze krijgt nog een avondfles dus zal wel goed komen ;)

12. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    idd, op zich is het eerste jaar bijvoeding ook echt BIJvoeding....
    en volgens mij krijgen ze meer naar binnen dan je denkt :)
    gewoon lekker volhouden en er niet te moeilijk over doen, denk ik..... hier is ruim een week vrijwel niet gegeten, oke, hij was ziek.... maar ondertussen heeft hij de slag weer te pakken hoor...
    vanochtend een halve boterham en een hele peer!

zo te horen wordt hij wakker.... ff aan de borst en daarna nog wat brood en een stuk rijstewafel...

13. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hier ook een lastige eter op het moment. Nu ging het al nooit makkelijk, maar op het moment is het echt drama. Eten van een lepel wil hij niet, hoofd wegdraaien. En zelf pakt hij wel stukjes, kauwt er op en spuugt het daarna gemalen weer uit. Best vermoeiend, maar ik probeer heel geduldig te blijven.......

Deel Deze Pagina