Hoi welke moeder vind het ook lastig om je schema (die je eindelijk hebt gevonden na 4 maanden) weer om te gooien om vast voedsel te krijgen? ik ben nu al 4 weken bezig met fruit smorgens en savonds groente. wanneer mag hij een boterham? en hoe geef je dat. zo moeilijk allemaal zeg. je leest zoveel verschillende dingen.
Van schema met FV weet ik niks ik geef BV op verzoek Broodkorst mag met 6 maanden, gesmeerde boterham met 7 maanden zei mijn CB
rond 6 maanden heb ik me dochter laten kennismaken met brood en gf der een korstje om op te zabbelen. heerlijk vond ze het. vanaf 7 maanden at ze 1 boterham per dag in hele kleine stukjes en hapte het prima weg.
Vanaf 6 maanden worden vezels aangeraden, dat zijn dus bijvoorbeeld boterhammen. Afhankelijk van hoe makkelijk je kindje die boterham eet, kun je gaan beleggen. Eerst alleen met boter maar daarna lekker met beleg! Je kunt je kindje ook eerst laten wennen aan vezels door pap (6 mnd) te geven. Sommige kindje moeten echt een wennen (de darmpjes) Het vinden van een schema met vaste voeding is lastig. Ik heb hierbij veel hulp gehad van een boek (Gina Ford). Ik wilde namelijk zo min mogelijk extra eetmomenten en dat streeft Gina Ford ook na. Ook had ik haar boeken al vanaf de geboorte (de tevreden baby). Wij deden met 5 maanden ongeveer dit: 8:00 fles 11:30 1/2 fles, groenten 100 - 150 gram - 1/2 fles 15:00 fles 19:00 fles Met 6 maanden 8:00 pap 12:00 1/2 fles, fruit 200 gram 15:00 fles 18:30 groenten, aardappelen en af en toe vlees of vis 19:30 fles met 7 maanden: 8:00 pap 09:45 tussendoortje + water / sap of thee 12:30 1 boterham + fruit + thee 15:00 tussendoortje + water of sap 18:15 warme maaltijd (200 gram) + zuiveltoetje (100ml) 19:30 fles En dat doen we nu met 10,5 maand nog steeds. Met 11 maanden gaan we volle melk proberen in de ochtend in de pap en bij de lunch. De avondfles houden we nog even kv (Goedenacht). Oja, met 6 maanden zijn we gaan oefenen met een (antilek)beker en gewone beker. Dat duurde wel even en hij dronk dus in het begin niet zoveel naast melk maar dat ging al snel beter toen hij de bekers ging snappen. Tussendoortjes zijn: rijstewafel, biscuitje (niet elke dag), ontbijtkoek, soepstengel, stukje fruit, komkommer Zuiveltoetje: volle kwark, volle yoghurt of babyyoghurt van Olvarit Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
hoi, wij zijn hier bij 5 maanden begonnen met een boterham. eerst een paar kleine stukjes en een dag later at meneer al de hele boterham met boter op. toen hij 8 maanden oud was at hij 2 boterhammen op. ik moet er wel bij zeggen dat wij geen allergieen of zo in de familie hebben, kan me voorstellen dat je dan misschien nog even wilt wachten. succes joyce
Ik vind het ook lastig hoor... Op dit moment geef ik 4 flessen per dag en ik heb geen idee hoe we over moeten/kunnen naar 3. Mijn mannetje heeft ze echt nog nodig, terwijl hij al 150 gram fruit en 200 gram groente weg eet!
@MerleQ Flessen vervallen meestal wel bij het geven van proteine (vlees, gevogelte). Ik weet niet of je dit al geeft? En als je het al geeft dan kun je ook zelf proberen de fles te laten vervallen. Goeie kans dat dat gewoon lukt. Melk is vooral ook erg lekker