We zijn hier echt de klos. Er zitten er zo veel! Wij hebben de geurdoosjes van Picksan in de slaapkamers staan. Die helpen best goed en zijn 100% natuurlijk, wat ik voor de kinderkamer wel fijn vind. Dankzij die doosjes kunnen we tenminste gewoon slapen. Ik ga ze nu ook beneden en op de werkkamer van mijn man neerzetten.
Ik heb afgelopen nacht voor het eerst een zoemende mug in mijn kamer doodgeslagen, nadat ik ook voelde dat ie me al op diverse plekken geprikt had. Mijn dochter zat er een paar dagen geleden ook helemaal onder. Maar verder nog maar weinig last gehad (gelukkig) van muggen.
Wij hebben eergisteravond wel geteld 32 muggen in 20 minuten geplet. Echt ongelooflijk hoeveel er hier in Helmond zitten.
Vanmiddag op de buitendeur zag het zwart van de muggen. En echt een klamboe! Als je gezoem hoort dan is de kans 99 procent dat de mug buiten de klamboe zit. Wij hebben m hier gekocht Klamboe van katoen & bamboe : Klamboe Collection ®, Duurzame kwaliteits klamboes
Het verschilt echt per plek. Hier in huis heb ik ze nog bijna niet gezien, wij wonen in een bosrijke buurt. Maar mijn schoonzus woont 5 kilometer verderop beetje op het platteland en daar verga je van de muggen.
Hier hebben we eigenlijk niet echt last van de muggen, tot nu toe 4 muggen gedood binnen. En we wonen in Deurne waar giga veel regen is gevallen. Terwijl 3 deuren verder het dan wel weer stikt van de muggen. Wij kunnen gelukkig ook gewoon rustig buiten zitten.
Wij hebben overal vaste horren voor de ramen. Ik zou ook echt nóóit meer anders willen. Dan maar niet op vakantie/geen kerstdiner/koken boven de vuurkorf , maar als er een hor stuk gaat, moet die per direct vervangen worden!
Hier valt het wel mee, binnen in elk geval bijna geen (horren), gelukkig want ik vind een mug echt zo irritant! En buiten kunnen we ook nog wel zitten tot een uurtje of 9, maar dat is niet anders als andere jaren. (Noord Brabant)
Ik heb er dit jaar (nog) geen last van gehad en ze eigenlijk nog niet eens gezien. Normaal gesproken zie ik ze wel en dan voornamelijk in de tuin. We wonen aan het water en als ik dan de loungeset verschuif komen er altijd min 20 stuks tevoorschijn. Nou hopelijk blijft het ook zo.