Valerie wil tussen de middag vaak geen brood hebben en eet dit slecht op. Dit is haar schema: - 9.00u pap - 11.30u slapen - 13.30u brood (soms ook later) - 15.00u fruit - 16.45u slapen tot 17.30u - 17.30u warm eten met toetje. Haar dag is best kort, doordat ze zo laat wakker wordt, soms is het nog later. Ze eet al zo ontzettend weinig, en ze is al zo dun. Hoe zou ik haar schema kunnen wijzigen zodat ze wel trek heeft in het broodje?
Tja, lastig he?! Ik geef tussen de middag ook nog wel eens een bordje pap. Mijn dochter is ook niet zo'n broodfanaat. Weet niet wat je zoal op brood doet? Maar misschien kun je het zo aantrekkelijk mogelijk maken?! Eet Valerie verder nog iets van liga o.i.d. 's middags? Ik geef nog wel eens na haar slaapje van 13.30 tot 15.00 een boterham met jam, als ze 's middags niet goed gegeten heeft. Geef je ook melk bij haar brood? Misscihen is dit teveel? Dan zou ik minder melk aanbieden.
Bedankt voor je reactie. Ik geef haar geen eten voor haar slaapje van 11.30u. Ze heeft dan nog geen honger, en als ze wel wat eet, dan eet ze weer niks na haar slaapje. Ze krijgt geen melk bij haar brood, ze krijgt 200cc melk door haar pap. Ik probeer het brood eten al zo aantrekkelijk mogenlijk te maken, door er jam op te smeren, dit vind ze het aller lekkerst. Maar het helpt helaas niks. Tussendoortjes geef ik haar bijna niet, als ik dit wel geef...eet ze weer minder dingen die noodzakelijk zijn.
Misschien iets minder zwaar ontbijten!? Zodat ze wel honger heeft om 11.15 uur? Probeer met je mee te denken, maar valt niet mee. Er zijn niet veel mogelijkheden die onbenut zijn lijkt het. O, ja, eet ze haar brood zelf!? Of voer je haar!?
Ik krijg het in het schema wat ik had ook nooit voor elkaar om straks fruit en groente te geven. Jacob wordt vaak ook pas om 8:45 wakker. Ik maak hem nu een uur eerder wakker zodat ik het wel in een dag gepast krijg. Zo hoop ik ook dat hij overdag wat meer gaat slapen. Misschien zou dit voor jou ook werken?
Ik geef haar het brood, zelf eten doet ze nog niet. Wel geprobeerd, maar ze heeft er weinig interesse in. Misschien moet ik haar inderdaad maar een uurtje eerder wakker maken...zal ze niet leuk vinden
Je kunt het wellicht eens een paar dagen proberen. Hier was de dag ook veel te kort. Anders krijg ik het straks ook niet voorelkaar. Jacob is ook niet een echte dikkerd dus wil hem straks wel genoeg kunnen geven.
De 1e paar happen kan ik aan mijn dochter geven maar ze eet veel meer als ze het zelf in haar mond kan stoppen. Maar als je dochter niet veel interesse heeft is dat ook geen optie. Evt. meer laten verbranden door actief met haar bezig te zijn wil misschien nog lukken.
kun je niet als ontbijt brood met een geprakte appel geven, of geraspte appel door de pap of zo? dan krijgt ze weer wat fruit naar binnen.
Misschien dat je inderdaad een boterham als ontbijt kunt geven, met een fles/beker melk. Mijn dochter eet geen pap 's ochtends. Als ze dat wel doet, zit ze daarna zo lang vol, dat ze geen boterham meer wil tussen de middag..misschien valt het jouw dochter ook zwaar?
Misschien is de 200cc pap teveel 's ochtends? Hier ook een tenger kind en een mama die vaak op de klok kijkt als het om haar eten gaat... Ik geef haar 's ochtends pap, 4 eetlepels bambix en 4 scheppen opvolgmelk (rond 8u). Als ik meer geef heeft ze heel lang geen trek. Dan rond 10.30 fruit en dan naar bed, tussen 12-13u dan 1 of 1,5 boterham en dan eet ze pas weer om 17u of 17.30. Tussendoortjes zijn hier ook uitzondering hoor, anders heeft ze helemaal geen honger. Hoe laat gaat Valerie naar bed, omdat ze zo lang slaapt? Kun je daar misschien nog mee schuiven?