Ik heb sinds een paar weken zo ontzettend veel speeksel in mijn mond dat ik er echt misselijk van wordt. Het is net of ik de hele dag slokjes speeksel drink. Zo vies. Zijn er meiden die hier tips voor hebben? Loop nu als ik thuis ben de hele dag te spugen in een spuugdoekje. Die zijn dus niet alleen voor baby's Maar als ik moet werken kan ik natuurlijk niet de hele dag overal in spugen. Graag goeie tips!
Hoe lang ben je zwanger? Ik heb dit het eerste trimester ook HEEL erg gehad, werd er nog misselijker van dan ik al was, heel belabberd. Wat eraan te doen? Het knabbelen van lichtzoute crackers hielp wel wat... verder zwarte thee... maar ja daar moet je ook ivm caffeine niet teveel van drinken. Ik vond dat er maar weinig tegen hielp, werd er echt gefrustreerd van. Maar het ging WEL over bij +- 15 weken.
Hmm, toevallig las ik dit gisteren in mn mooie "zwangerschaps bijbel!". Zal kijken of er tips bij staan...momentje... Komt ie: * Eet minder meelspijzen en zuivelproducten, maar blijf wel gezond en veelzijdig eten * Het eten van fruit kan symptomen tegengaan. * De hoeveelheid speeksel kun je verminderen door het eten van pepermuntjes, kauwgom, regelmatige, lichte maaltijden en crackers, en het drinken van muntthee. * Verfris je mond door je tanden te poetsen of door te spoelen met pepermuntproducten. * Zuig op een stukje citroen of citroensnoepjes. Dat is wat in mn boek staat, het is dus een echt zwangerschapssymptoom! Hopelijk heb je er iets aan
De eerste helft!!! Poeh dan heb ik nog even te gaan! Ben nu dik 9 weken. Maar er zijn ergere dingen. Ben gister naar de film geweest van komt een vrouw bij de dokter..... Poeh poeh, doe mij dan maar overtollig speeksel!! Bedankt voor jullie tips! Ik ga ze uitproberen!