ik ben nu rond de 6 weken zwanger en ik ben me nu al erg bewust van gezonder eten en drinken. nu vroeg ik me af wat jullie allemaal extra voor gezonde dingen eten of drinken? leuk om ervaringen te delen
haha leuke vraag.... Uhm, eigenlijk doe ik niks extra's.... - drinken deed ik al niet - toen ik ontdekte dat ik zwanger was heb ik spontaan een sigaret opgestoken haha.. daarna gestopt.... - eten niks aan veranderd eigenlijk... gezond eten elke avond deed ik zoieso wel, maar als ik nu 3 dagen geen zin heb ik aardappels, groentes en vlees enzo eet ik rustig 3 dagen patat o.i.d. heb niet het idee dat de beeb tekort komt haha.. tussendoortjes nam ik vrij weinig, nu ik zwanger ben heb ik daar vaker zin in overdag, geef me daar ook rustig aan over... Qua eten is er niks veranderd eigenlijk haha... Oja, gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet er van meis! Tijd gaat ontzettend snel! Oja. slik ook geen extra vitamines en foliumzuur e.d. Krijg geen tabletten weg en heb ook niet het idee dat de beeb tekort komt..
roeltje dank je wel ben nu nog wel beetje bang en onzeker dat alles wel goed zal gaan.. maar dat zal er wel bijhoren, ik merkte eigelijk vandaag bij het boodschappen dat ik het gevoel had dat ik op heel veel dingen moest letten wat ik wel of niet mee kon nemen haha
je kan het meeste gewoon blijven eten hoor.. alleen geen filet american, vacuum verpakte vis *vraag me niet welk soort* leverpasei bijv. dun smeren op een boterham, één per dag.. Verder eet ik nog steeds alles.. \ Die onzekerheid hoort er idd bij.. pff. als ik terug denk aan de eerste 12 weken..........
ow gelukkig ja echt erg ene kant ben ik super blij en gelukkig.. maar o zo bang dat het elk moment weer afgelopen kan zijn.. moet volgende week vrijdag naar de verloskundige dat is ook wel een geruststelling als je dan al een echo krijgt.
Ik at wat ik dacht binnen te kunnen houden. Dat waren wekenlang alleen crackers en chips en slappe thee. En vulde het aan met vitamines voor zwangere vrouwen. Ik ben vegetarier dus geen kwesties over rauw vlees, rauwmelkse kaas vroeg ik in restaurants altijd na (in winkels wordt het in principe niet verkocht). Verder was ik mijn groente en fruit wat grondiger (nogsteeds).
De eerste 3 maanden kon ik alleen maar maderijnen en wat brood naar binnen krijgen. Slikte toen wel iedere dag vitamines voor zwangere bij. Nu heb ik nog steeds geen zin in avond eten en eet ik het liefst brood o.i.d. Verder eet ik eigenlijk alles wel behalve vac. verpakt vis en filet american en geen alchol enz maar dat deed ik toch al niet. De kleine groeit prima
Gelukkig ging dat na week 10/11 weer langzaam over en kon ik weer wat meer eten. Tot die tijd leefde ik in een wereld die bizar vies rook en waarin ik niks lustte Geeft niks, dat is ook normaal en je kindje leeft in die tijd ook van jouw reserves en die heb je daarVOOR opgebouwd. Daarom is het ook niet heel erg voor het kindje als jij alles zou uitspugen. Wel voor jezelf omdat je verzwakt en uit kan drogen. Maar zo te horen heb je niet per se last daarvan? En nu eet ik ehm... Alles dat los en vast zit? Geintje. Maar nogsteeds vooral gezond (als altijd) maar ook wel eens een calorierijk iets dat niet vult- expres omdat die baby zo hoog zit dat ik steeds na een paar happen vol zit en prompt weer honger heb na 20 minuten. Zo heb ik net een meergranenpannekoek op omdat ik nog een paar uur moet tot ik kan avondeten.
Gewoon gezond eten....letten op rood vlees/filet american/gerookte voorverpakte vis/verse tonijn/drank/sigaretten want dat mag dus allemaal niet, weinig cafeine en lever (brrr). Ik probeer wel op te letten dat ik dagelijks groenten eet en mijn 2 stuks fruit, maar dat deed ik ook al voor ik zwanger was. Verder merk ik dat ik mezelf wel iets meer toesta qua tussendoortjes vooral 's avonds, maar ach, moet kunnen.
Voor mijn zwangerschap at ik al gezond en nu doe ik dat gewoon nog steeds. Gelukkig heb ik nog nooit last gehad van geen zin in eten, ook al was k misselijk in de ochtenden. Ook al gaf ik over. Elke dag begon/begin ik met van die hele donkere volkoren boterhammen met van die pitjes en gedoetjes erin. Dat met een plakje kaas of pindakaas(met foliumzuur) en halvarine, eitje erin etc. Zo ie zo elke dag 2 a 3x stuks fruit. Elke dag mijn portie groente naar binnen werken en veel drinken. Melk, karnemelk, water, sinasappelsap. Geen cola of koffie. Af en toe rooibos thee. Zo ga ik mijn daagjes door. 1x per week vis eten en noem maar op. Owja ik slik ook vitaminepillen voor zwangeren vrouwen, alleen op het begin van de zwangerschap was ik daar heel trouw in en nu vergeet ik wel af en toe eentje. Ik had wel gemerkt dat ik in het begin van de zwangerschap telkens heel veel zin had in vettig eten. Frietjes, frikandellen en noem maar op. Maar gelukkig duurde dit niet lang. Ben wel chocolade gek.
Ik probeer nu iets meer groenten te eten, maar door verminderde eetlust komt dat er niet altijd van... Drinken deed ik al vrij veel, maar nu nog iets meer water omdat het vruchtwater ook ververst moet worden. Frietjes kan ik binnen houden, maar laat me geen patatten koken en opeten. Dat smaakt mij totaal niet meer! Ik eet nu gewoon waar ik zin in heb. Vanmiddag was dat een worstenbroodje en geen boterhammen... Hopelijk krijg ik mijn eetlust snel terug, want dit ligt niet in m'n aard. Hoe voel je je voor de rest dolfijntje?
De eerste vijf maanden ben ik zo misselijk geweest dat het geen kwestie was van wat ik wilde eten, maar meer van wat ik binnen kon houden. Dat was in die tijd niet veel meer dan vla en pap. Daarna heb ik een inhaalslag gemaakt. Zo heb ik een tijd gehad dat ik minimaal 5 zure appels per dag at, maar ook een periode waarin ik de hele dag door mandarijnen en sinaasappels at. Voor mijn zwangerschap nam ik zelden zuivelproducten en nu heb ik er juist heel veel behoefte aan. Voordat ik zwanger was, dacht ik altijd dat ik tijdens mijn zwangerschap helemaal volgens het boekje zou eten en drinken. Maar door die verschrikkelijke misselijkheid heb ik het niet in de hand gehad. Ik eet dus maar gewoon wat ik kan verdragen en volgens mijn verloskundige hoef ik me daar niet druk om te maken. Wat me trouwens opvalt, is dat je lichaam heel goed aangeeft wat wel en niet goed voor je is. Zo moet ik absoluut niet denken aan biefstuk, tartaartjes, gerookte zalm en schimmelkaasjes. Verder rookte ik sowieso al niet en aan alcohol doe ik ook niet.
hey nijntje.. ja gaat tot nu toe heel goed nog niet misselijk of extreem moe. maar ja kan altijd nog veranderen.. jij nog een weekje en dan ben je de spannende 3 maanden voorbij.. hoe gaat het verder met je??
Op het moe zijn en wat kwaaltjes na voel ik me goed. Ik hoop vooral dat het moe zijn snel over gaat, want dat vind ik het vervelendste eigenlijk... Gisteren lagen we er ook al om 21u30 in. Vind het ook heerlijk dat m'n buik nu zo aan't groeien is. Denk dat ik mijn baarmoeder ongeveer voel, maar ga dat morgen eens aan de gyn vragen of ik juist zit.