Belonen na bv tandartsbezoek

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by nathalie2012, Feb 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Onze dochter is bijna 2 en ik vroeg me af wanneer je kan beginnen met het belonen van je kind als ze zich bijvoorbeeld goed hebben gedragen bij de tandarts, huisarts, kapper, etc. En wat geef je dan?

Vanmorgen was onze dochter voor het eerst naar de kapper en ik twijfelde of ik haar een kleinigheidje zou geven omdat ze het goed gedaan had. Kapper is natuurlijk lang niet zo erg als een doktersbezoek of een prik en ik kan haar natuurlijk ook niet elke keer belonen als ze naar de kapper is geweest....

Hoe pakken jullie dit aan? Wanneer krijgen jullie kindjes een beloning voor goed gedrag en wat?

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Euhm een compliment dat ze het heel goed gedaan heeft? Ik beloon niet met cadeaus... lijkt me erg onprettig als ze daar aan wennen. Gewoon zomaar een cadeautje doe ik wel eens.

3. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Gewoon met woorden belonen is voldoende! Een dikke knuffel erbij en voila onze zoon is helemaal trots.

4. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

Jun 23, 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Bij onze tandarts geven ze een kleinigheidje als beloning, dus misschien hoef je zelf niks mee te nemen

5. henriette

henriette Actief lid

Oct 12, 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Waarom belonen bij de kapper. Ik zou gewoon een compliment geven bij alles. Ze wennen er zo aan om voor alles een cadeautje te krijgen.

6. adi

adi Niet meer actief

Ik zou een kind niet belonen voor het gedrag wat we als normaal beschouwen.
    Ik vind het volkomen normaal dat mijn kinderen zich netjes gedragen en de tent niet op zijn kop zetten, dat benoem ik wel, maar ga ik niet belonen. Want hoe ver gaat dan door?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij belonen niet, maar zeggen natuurlijk wel als ze het goed hebben gedaan. Bij de kapper mogen ze een filmpje kijken, dus dat vinden ze al leuk. Bij de tandarts mogen ze een sticker uitkiezen, dus is ook al goed. Bij de vaccinatie (de laatste rond 4 jaar) hebben ze geen kik gegeven, dus we vonden ze natuurlijk superstore (en dan ook gezegd) maar meer ook niet.

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik beloon mijn zoontje meestal door te zeggen dat ik heel erg trots op hem ben. Heel soms moet ik me schuldig maken aan omkoperij ;) gisteren heb ik hem omgekocht met een doosje rozijntjes omdat we buikfoto's aan het maken waren en hij na ruim een uur echt geen zin meer had. Dat doosje rozijntjes heeft ons nog een hele rits mooie foto's opgeleverd :D

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Ik kreeg vroeger zelf als ik echt iets vervelends had moeten ondergaan, bv bloedprikken oid dan kreeg ik een kleinigheidje. Dit doe ik nu ook met mijn jongens. Mijn jongste moest tijdje geleden bloedprikken en heeft geen kik gegeven, hij was zo stoer! Daar heb ik hem dus wel voor beloond met een klein cadeautje. Voor de kapper oid krijgen ze hier niets, zelfde geld voor huisartsbezoek (of het zou voor een heel vervelend onderzoek moeten zijn).

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Omkopen doe ik ook wel ;). Lisa laatst met een snoepje omdat ze haar antibiotica niet wilde nemen...

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Geef ook geen cadeautjes voor goed gedrag, wel complimentjes in combinatie met een knuffel/high five :)
    Hier krijgen de kinderen bij de tandarts trouwens een muntje waarmee ze een stuiterbal uit de automaat mogen trekken.

12. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!

Ik ga inderdaad onderscheid maken in "vervelende" en "gewone" situaties. Anders wordt het wel heel gewoon om cadeautjes te krijgen. Kapper en tandarts zijn gewoon in mijn ogen, maar een prik of bloedprikken vind ik een vervelend iets. Prikken krijgt ze ook alleen nog maar met 4, 9 en 12 jaar dus dat valt dan nog wel mee. En als ze 12 zijn hoeven ze echt geen doosje Lego meer schat ik ;)

En qua cadeautjes: ik denk dan aan een klein doosje Duplo, een dvd maar ook iets van 1 euro is prima in mijn ogen. Hangt ook van de situatie af ;)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Tja met die prikken met 4 jaar, hier gaven ze geen kik, vonden het ook niet eng of spannend, ga dan ook niets geven. Maar dat moet je tegen die tijd maar zien ;)

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier is onderzoek in ziekenhuis een ijsje krijgen na die tijd, bij opname mogen ze een ballon en bij de tandarts krijgen ze een muntje van de tandarts voor zo'n machine. Dat was het.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier krijgen ze bij de tandarts een muntje voor een machine met kadootjes (meest stuiterballen, hoera ;) ). Verder geen beloningen voor dit soort bezoekjes.

16. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Tandarts krijgt hij idd een stuiterbal van de tandarts zelf. Bij de kapper krijgt hij van de kapster een koekje. Na de dokter krijgt hij een dikke knuffel en een compliment als hij het goed heeft gedaan.
    Afgelopen week hebben we hem wel verwend. Donderdag moesten wij onverwachts weg om afscheid te nemen van mijn opa. Dus hem eerder opgehaald van het kinderdagverblijf, gelijk naar huis, tas inpakken en toen waren opa en oma er al om hem op te halen. Vervolgens heeft hij daar van uit het niets 2 nachten gelogeerd. En hij was zo lief geweest en zonder huilen of zeuren mee. Dat hij eindelijk de hijskraan heeft gekregen die hij al zo lang wilde hebben.

17. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    bij de tandarts mocht ze een cadeautje grabbelen. maar zelf krijgt ze alleen complimenten. weet nog zelf als kind, mijn moeder gaf me altijd een cadeautje als ik ziek was, omdat ze me zo zielig vond... gevolg: ze deed het een keer niet en was razend dat ik niets kreeg ;) jah ben beetje verwend nest haha

18. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik beloon daar niet voor, zeg dat hij een grote jongen is geweest en dat is het. Soms een ijsje of wat lekkers bij de thee maar dat krijgt hij zo ook weleens.

hier krijgt hij bij de tandarst een mini dino oid en de huisarts geeft hem een stempel op zijn hand. De fysio een sticker. Kortom beloning genoeg.

19. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de tandarts krijgen ze een klein cadeautje van de tandarts zelf, vindt ze super leuk. Zelf geef ik na de kapoer/dokter niks. Ze had een keer haar elleboog ontwricht, toen moest ze uren wachten op de hap, en vervolgens ook weer lang wachten voor 't maken van foto's. Toen heb ik haar tijdens het wachten wel beloond met iets lekkers omdat ze zo geduldig bleef.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,873
    113
    Bij de tandarts hier inderdaad ook een klein cadeautje van de tandarts zelf (zo'n balletje met een klein poppetje er in oid, we zijn toevallig vandaag geweest, ze zijn hem allebei al kwijt ;):D). Na een prik ofzo vind ik wel dat ze een beloning mogen, meer dan alleen onze waardering. Bij de oudste zijn we erna een ijsje gaan eten, denk dat we bij de jongste ook zo iets gaan doen. Bij het zetten van buisjes heeft de oudste er na in het ziekenhuis een ballon gekregen en ik neem dan altijd zo'n flesje drinken met een surprise ei (zit aan elkaar, van Hello Kitty of Planes ofzo) voor haar mee voor na de operatie (ze vindt het vreselijk dat ze er voor niets mag eten of drinken ;)).

Share This Page