Benauwd en drukkend gevoel rond maag

Discussion in 'Zwangerschap' started by ikkie97, Jul 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,914
    3,936
    113
    Ik ben nu 28 wk zwanger en voor mijn gevoel ligt het kindje al aardig hoog. Volgens de vk is dat met een tweede ook eerder het geval.
    Vannacht had ik het echt ontzettend benauwd, ik werd hard hijgend wakker en mijn borstkas deed gewoon zeer van het ademhalen. Toen ik naar de wc ging werd het beter maar toen ik weer ging liggen werd ik weer kortademig. Ook heb ik steeds, vooral na het eten, een drukkend gevoel onder mijn ribben, mijn buik is dan ook vrij hard.
    Ik kan mij dit niet herinneren van mijn eerste zwangerschap.
    Kan dit door de ligging van het kindje komen?
    Of moet ik langs de huisarts of ik evt een luchtweginfectie ofzo heb (ben ook verkouden namelijk en neus zit beetje dicht).

2. guz3

guz3 Actief lid

Feb 17, 2008
    304
    0
    16
    Voelt het alsof een soort van band aangetrokken wordt? Anders zou ik wel ff je vk bellen, want dan kan het evt een hoge bloeddruk zijn of beginnende zwangerschapsvergiftiging! Heb je ook hoofdpijn of sterretjes??

3. Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.. Misschien ligt de baby wel gewoon onhandig, misschien ligt alles een beetje verdrukt, maar liever 100 keer teveel checken, dan 1 keer te weinig. Ik zou ook even bellen (ook zonder andere symptomen) :)

4. guz3

guz3 Actief lid

Feb 17, 2008
    304
    0
    16
    Idd...even bellen!!!

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier ook best vaak last van. Alsof de baby tegen mijn longen duwt en mijn maag. Ook vaker benauwd zeker als ik lig op mijn rug.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,914
    3,936
    113
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik hoge bloeddruk, maar nooit dat 'bandgevoel' gehad.
    Afgelopen woensdag nog controle gehad, bloeddruk was prima, zelfs iets lager dan wat ik normaal heb.

Het is vooral de kortademigheid die ik als vervelend ervaar.

7. En juist omdat het zomaar op kan komen zetten, is het zo gevaarlijk.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,914
    3,936
    113
    Maar volgens mij zijn maagzuur en benauwdheid daar geen symptomen van toch

Share This Page