bijna 12 wkn, 2 goede echo's en nog steeds bang!

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamaprinses, Jun 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    Hallo dames

De titel zegt het al, ik ben 11 wkn en 5 dgn heb een week geleden mijn 2de goede echo gehad maar nog steeds zoooo bang dat het mis gaat!!!
    Ik heb al een dochter van 20 maanden en heb in januarie een mk gehad en ik weet nog heel goed dat ik bij mijn dochter echt de hele zwangerschap in de wolken geleefd hebt en nu.....? ik vind het allemaal dood eng ivm de miskraam, kan soms echt wel janken van angst!
    Vlak na de echo vorige week woensdag was ik op de kermis met mijn dochter en ze zat in de draaimolen. ik drukte op een knopje en dan zou dat ding waar ze in zat omhoog gaan,
    Dus ik drukte 1 keer op dat knopje omdat ik dacht dat dat gewoon gelijdelijk zou gaan, gaat dat gekke ding in 1 keer de lucht in, vast tegen mijn buik aan!!!!
    En sprong net ook nog een 2 keer over mijn hond met 4 poten in mijn buik (5 kilo)
    Ben zo bang dat ik mijn kindje kwijt ga raken op een of andere manier?!?!?! snap er niks van
    Ik dacht dat ik kon gaan genieten van de zwangerschap na de termijn echo maar ben bang dat ik pas kan gaan genieten na de 20 wkn echo bij de gyn (afwijking aan hart en middenrif in familie) en als ik de kleine kan voelen trappen!!!
    Ik kan nu nog wel 20 regels typen over dat ik zo onzeker ben (miss ook nog wel 40 haha)
    Maar zijn er hier ook meiden die dat ook hebben?
    pff voel me af en toe gewoon down dat ik soms wil dat ik al op de 40 wkn zit!!!

O ja, had mijn moeder me laatst een buik band gehaald met de tekst: let me out.... ik zei al dat ik die pas om ga doen vanaf 37 weken haha

Liefs

2. Megan82

Megan82 Actief lid

Jun 30, 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!! Ik heb een paar miskramen gehad en ben aan de ene kant super blij en probeer echt te genieten, maar de angst is er ook. Op het moment dat je je kindje op de echo ziet denk je super het gaat goed. Zodra je weer thuis bent na een paar dagen denk je al weer, gaat alles nog goed, klopt het hartje nog enz.

Ik ben dan ook steeds zenuwachtig als ze een echo maken. maar aan de andere kant voelt voor mij deze zwangerschap zo goed dat ik er toch op probeer te vertrouwen dat het nu wel goed gaat. Anders maak je je zelf helemaal gek.

Ik hoop voor je dat jij dit ook kunt, want het is ook een hele bijzondere tijd. juist omdat je ook weet hoe het is als het mis gaat, des te mooier is nu een zwangerschap die wel goed gaat. Probeer het ook een beetje los te laten. je krijgt niet zomaar een miskraam omdat er iets tegen je buik aangaat. Mijn hond stampt ook wel eens iets te hard in mijn buik, maar je kindje zit ook nog in een stootkussentje dus komt vast goed!!

heel veel succes meid, ik hoop dat je er ook nog van kan genieten. Volgens mij heeft iedere zwangere vrouw wel onzekerheden, hoort misschien bij het moeder worden.

xxx

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

@ mamaprinses: heel herkenbaar hoor!
    ik heb zelf 2 vroege miskramen gehad bij 5 en bij 6 weken en
    in de afgelopen 7 maanden hebben wij 2 babybegravenissen gehad
    van 2 kennissen die allebei hun kindje verloren met bijna 30 weken.

dat gaat niet in de koude kleren zitten en ik ben er denk ik pas echt gerust op waneer ik mijn kindje in mijn armen heb liggen.

ik probeer toch tot die tijd wel zoveel mogelijk te genieten van mijn zwangerschap, ik zou het heel erg vinden als ik achteraf niet kan zeggen hoe mooi zoiets is om mee te maken als ik me alleen maar druk heb lopen maken over het eventuele misgaan.

As het eventueel mis zou gaan, dan is dat iets waar je zelf toch geen controle over hebt en kun je er niks aan doen om dat tegen te houden.

4. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    Hier nog iemand die heel onzeker is......ben nu 10 weken en heb vorige week een echo gehad waarbij we een kleine frummel zagen met een mooi kloppend hartje.

Na een paar dagen werd ik weer onzeker of alles wel goed zat, borsten worden weer zachter dus dan denk ik gelijk dat het weer fout gaat.
    Heb in januari een miskraam gehad met 6 weken en ik denk dat ik daardoor heel onzeker ben geworden.

ik probeer wel te genieten maar af en toe ben ik toch wat terug getrokken......over 2 weken weer een echo, ik hoop zo dat het goed zit!!!
    Nou meid ik hoop dat je snel wat minder onzeker word en dat je lekker kan gaan genieten

Liefs

5. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    pff (zucht) bedankt voor de lieve antwoorden!!
    Snap soms niks van mijzelf ik vind het ook zo 'zielig' voor de baby omdat ik in de zwangerschap van mijn dochter wel erg genoten heeft en altijd wel geroepen ik wil wel 5 kinderen op de wereld zetten alleen om het feit zwanger te zijn! haha
    24 juni naar de vk hartje luisteren, miss dat ik me dan ook weer wat gerust gestelder voel!
    Jullie ook 'succes' met het genieten (haha)

6. Lycke

Lycke Lid

Jul 30, 2009
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mama prinses en natuurlijk ook de anderen!

Die onzekerheid die je voelt is erg normaal.
    Ik heb vorig jaar twee miskramen gehad . Ik ben daarna weer zwanger geworden en mijn dochtertje is afgelopen 16 april geboren.
    Die zwangerschap is heel onzeker verlopen. Ik denk dat als je straks leven gaat voelen, je bevestiging van je kindje krijgt dat alles goed is.
    Het is wel zo, dat je als je een keer een miskraam hebt gehad, je niet meer 100 % vertrouwen hebt.
    Het was bij mij steeds van controle naar controle leven.

Toch is alles goed gegaan en de kleine is gezond. Probeer van je zwangerschap te genieten. Ik kan je onzekerheid erg goed voorstellen.

Hey meid, het komt echt wel goed!!

Liefs

mama van Joris 13 november 2007
    mama van Sophie 16 april 2010

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik moet wel eerlijk zeggen voor iemand die 2 miskramen heeft gehad ben ik behoorlijk nuchter over deze zwangerschap, heb het gevoel dat het nu toch wel goed zit.
    maar het blijft toch elke keer spannend als je weer naar zo'n echo toeleeft.

8. mamavan1

mamavan1 Actief lid

Jul 16, 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    hier ook nog steeds ongerust hoor,das een beetje normaal denk ik ,
    heb verleden jaar ook 2 mk gehad,en nu zit ik toch al op 14,4 weken,verleden week ben ik eens een pretecho gaan laten maken ,gewoon om te zien of alles ok was,en hij was druk in de weer met zijn armpje omhoog aan het slaan :)
    sommige dagen denk ik constant zit het nog wel goed ,en andere dagen weet ik gewoon zeker dat het goed zit.
    wat me ook heel onzeker maakt is dat ik zelf het hartje niet kan vinden :(
    nu wacht ik geduldig af tot ik de eerste schopjes voel en dan pas zal ik me zo goed als 100% voelen,
    dus ik begrijp dat je nog steeds bang bent end at zal nog wel eventjes duren.
    nog veel succes

Share This Page