Oh mijn leidinggevende ook een aantal keer Ja ....... heeft ook een curettage gehad en was meteen weer aan het werk Ja dat moet....... weten....om te beginnen is ieder mens ander en .mijn gyn heeft gezegd dat ik pas na het weekend weer mag werken ( had dit weekend moeten werken ) Ik voel me ook helemaal niet fit. ..dus moet er nog even niet aan denken Ik had vorige week een dienst geruild omdat ik bloedverlies had en dacht dat de mk door ging zetten...belt die collega op "euh hoe is het...mk al gehad? Want ik ben eigenlijk liever toch vrij" Ja en ik kreeg liever geen miskraam trut
Wat denken sommige wel niet, dat je dit even mee moet maken en dan rooskleurig weer verder gaat met je dagelijks leven? Ik ben er nu echt achter dat ik mijzelf op de 1e plek moet zetten, het werk zoekt het maar uit. Dat zou jij ook moeten doen meid, neem aub je tijd!
Dat doe ik ook Ik zou dit weekend moeten werken...en ben dan tot vrijdag vrij Het weekend blijf ik dus thuis Volgende week hoef ik alleen vrijdag te werken en dan ben ik weer tot woensdag vrij Dan moet het wel lukken
Helaas weet ik sinds ik een angststoornis heb gehad wel dat je voor je collega's alleen belangrijk bent als je volledig van de partij bent en ze het liefst alles uit handen neemt Wanneer je dan even een tegenslag hebt dan is het meteen weer gedaan met de zogenaamde betrokkenheid Na mijn angststoornis ( waar ik een tijdje door uit de running ben geweest )kreeg ik ook de opmerking over mijn zwangerschap "Euh dacht dat je eerst weer eens een tijdje volledig zou werken" Nou ben je er dalijk weer tussenuit voor verlof, lekker dan Wtf ben blij dat ik mn leven gewoon weer compleet op weet te pakken Geen felicitatie maar een trap na geven :x
Heel erg herkenbaar Hier is het 1 op1 contact goed en leuk met de collega's (dacht ik) maar hoorde nu vanmiddag het één en ander wat een heel ander beeld schetst. Betrokkenheid is ver te zoeken helaas.
Tja en dan denk je dat je wat anders zou verwachten als je in de zorg werkt En wat jij zegt over dat een op een contact, dat blijkt bij ons dus inderdaad ook heel anders te zijn...helaas Inmiddels zie ik mijn werk dus ook puur zakelijk en meer hoeven ze niet meer te verwachten
Idd nare opmerkingen mijn huisarts zei; goh wat vervelend van die abortus . Was us een ma. Serieus ik stond met me bek vol tanden. In ziekenhuis taal is het misschien zo maar het zo noemen! Heel veel sterkte dames die hier doorheen gaan!
Toen ik op de voorbereiding lag voor de OK ook regelmatig gehoord ja Mw...... komt voor een abortus Ging bijna over mn nek van dat woord :x
Dit komt zo bekent voor! Ben inderdaad blij voor me dat je weer je leven op de rit hebt! En ja die opmerkingen! Ja ik ben zelf blij dat ik nooit een hartje gehoord heb, maar die opmerkingen dat het maar beter zo is. Al die andere opmerkingen komen ook zo bekent voor. De dag van de curretage werd ik gelukkig erg goed behandelt. Iedereen die in contact kwam met mij, wist waarvoor ik kwam. En leken ook oprecht hier mee om te gaan. Had ik nooit verwacht. Dat versje wat iemand schreef, van de anesthesist.. Kreeg ff tranen in m'n ogen, mooi gezegd. Heel veel sterkte gewenst met jullie verlies, hoe klein t dan ook mocht zijn, hij/zij was al erg groot in ons hart.
Mijn mond valt echt open van de reacties die ik lees. Whaaaa... wat een grofgebektheid! Ongelooflijk, wat sommige mensen eruit krijgen! Alsof het inderdaad niks is, en je zomaar weer lekker verder gaat. Abortus. Ja, ik heb ze ook gehad. Iemand die zei dat "zij nooit abortus zou laten plegen". Eh... Oh, en de term "habituele miskraam". Ik heb er wel een beetje om moeten lachen, die medische term. Alsof ik er zin in had en er een "habit"van maakte. Maar toch klinkt het confronterend. Liever een andere term. Of wat dacht je van deze, serieus ook gehoord: "je moet meer fruit eten, dan gaat het goed". Let wel: ik eet super gezond! Da's overigens dezelfde vrouw die, toen ik vertelde dat een familielid van mij heel ziek was (k.ziekte) ook met deze "oplossing"kwam. Tjsa... als we eens meer bananen gingen eten, dan ging er dus niemand meer dood en kwamen er meer kindjes?!
Jeetje, wat zijn mensen toch lomp en gemeen! Je kan nooit iets positiefs maken van een miskraam. Heb het gelukkig zelf nog niet meegemaakt, maar lijkt me echt verschrikkelijk! Hoe ver je ook bent.. Dikke knuffel voor alle meiden die van die domme opmerkingen krijgen!
Van die medische termen hou ik ook niet echt... Op mijn dossier stond ook hab. abortus toen ik bloedonderzoeken kreeg. Dacht eerst dat er iets verkeerds stond Ik werk in het ziekenhuis en zie regelmatig de term 'abo mis'. Die meiden komen voor een curretage maar waarom moet dat nou weer iets abortus heten.... Krijg steeds weer een brok in m'n keel als ik het zie. Mocht ik ooit weer zwanger zijn ga ik trouwens echt mijn mond houden, om maar geen vervelende opmerkingen meer te krijgen als het weer mis gaat.
Nou, da´s helemáál een verschrikkelijke opmerking! (ik reageer op wat Zouzograag schreef over dat je het, als het nog zo klein is, gelukkig nog door de wc kan spoelen) (ongelovelijk dat mensen dat zeggen... En dat het "jammer" is dat het mis is gegaan... Jámmer? Jammer is als je favoriete chocoladereep is uitverkocht (en dat is zelfs licht uitgedrukt ), ongelovelijk, mensen snappen er niks van... Maar soms kun je dat niet kwalijk nemen. Ze bedoelen het vaak goed. Maar ik denk dat het wel goed is om het te zeggen tegen ze, wat jij ook deed, dat je gekwests was. Zo kunnen ze misschien er wat beter over nadenken in een volgende soortgelijke situatie. heel veel sterkte!!
Het is heel herkenbaar wat jullie schrijven de ergste opmerking hier was bij een echo . Ik wist al dat het weer niet goed was en zei dat ook toen zei ze oh maar je ben al 8x zwanger geweest dus hoeveel kinderen heb je ik zo geen .... De ergste echo was toen we er achter kwamen dat de hartjes van onze 2ling waren gestopt zij het echo apparaat erop liet staan en de deur uit liep daar zaten we dan met de 2ling op het beeldscherm en wij in en in verdrietig. Heel veel sterkte voor jullie allemaal en ik hoop dat alle dromen ook gaan uitkomen. De onzekerheid of het ooit zou gaan lukken was hier heel erg groot maar het is gelukt onze 10de zwangerschap heeft 9 maanden geduurd en maakt het verdriet iets makkelijker maar het gaat nooit helemaal weg