Zo verdrietig en mentaal kapot

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Verdrietig35, 17 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    lieve jij
    persoonlijk ken ik 2 gezinnen die na 4 kinderen een tweeling kregen.
    bij allebei de gezinnen was er veel angst stress en verdriet.
    Bij het ene gezin is de tweeling nu 9 ,bij het andere gezin een jaar.
    Het gaat goed met beide gezinnen. Het was wennen ,maar dat is 1 kind ook.Oudere kinderen vonden het geweldig en hebben ook veel geholpen.
    Succes en sterkte met alles.

Verdrietig35 vindt dit leuk.
  2. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Maar jij hebt waarschijnlijk dan ook nooit voor de keuze gestaan. En er zijn vele redenen waarom iemand wel die keuze kan (moeten) maken. Dat jij daar zo over denkt en de redenen van mensen ook een soort veroordeeld vind ik ook kwalijk. Want dit is iets waar de meesten ook helemaal niet licht over denken, zelfs niet als de conclusie is dat het wel beter is dan een zwangerschap doorzetten.

Je kan nog zo hard denken dit doe ik nooit...of...ik vind dit ervan...maar je weet t pas als je in de situatie zit.

En ja ik ben van mening dat ook dit een handeling uit liefde kan zijn.

Kundera, Robijn89, Leraje en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Lieve verdrietig..(klinkt raar)

Ik ben blij dat je tot een keuze hebt kunnen komen en hoop dat je er steeds blijer mee gaat worden. Wat goed van je dat je zo de gesprekken bent aangegaan. En ik hoop dat jullie supergelukkig worden.
    Neem lekker de tijd voor jezelf .

Vero0504 en Verdrietig35 vinden dit leuk.
  4. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.466
    834
    113
    Zo herkenbaar dit, al ben ik er zelf nooit heen geweest, maar er wel mee bezig geweest wat het beste was.

Dapper besluit en ik hoop dat je je rust kan vinden en toch uiteindelijk een beetje kan genieten van je zwangerschap.

Je bent een sterke en dappere vrouw en jullie komen er vast wel met jullie gezin.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Fijn dat je eindelijk een keus hebt kunnen maken :)

hoop dat het steeds een beetje beter word, blijf vooral praten! ook al heb je soms gedachten waarvan je vind dat je ze niet zou moeten hebben

verder, geef het tijd en ik hoop dat je uiteindelijk kunt gaan genieten :)

6. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Lieve verdrietig,
    Hier bleek nummer 3 niet alleen te zijn. We Zijn bijna net zo ver denk ik, nu 14 weken. Mijn man heeft het nog steeds niet verwerkt en ziet er enorm tegenop. Bij mij begint het nu pas zonniger te worden. Het is gewoon ook voor veel mensen een shock, een tweeling. Dat gevoel mag er zijn! Ik schaam mij daar ook niet voor.
    Ik wens je een mooie zwangerschap. En mocht je eens je hart willen luchten, je mag altijd een privé berichtje sturen.
    Liefs van een andere geschrokken maar nu wel blije mama

Saar1988, Kimmetjuh90, Leraje en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ik hoop dat nu je de keus hebt kunnen maken je mag genieten van je zwangerschap. Soms zal dat best even pittig zijn en met tweelingen vindt je je draai ook wel weer.

Je hebt een goed team handige helpers om je heen. Hier hebben we een 5 jarige die rent voor dr broertje en in dr uppie een entertainment team is voor de kleine man.

De opstart is allicht even pittig, maar mocht je draagdoeken nog niet kennen is dat allicht wel iets om je in te verdiepen. Ik vond t ook niks maar het bleek toch een uitkomst. En kletsen met tweeling mama's die nog redelijk in de tropentijden zitten voor handige tips en tricks waar je nooit over nagedacht hebt.

Zus van mn collega begon met een tweeling, die schrok ook enorm maar al snel weet je niet beter als dat ze altijd in je leven waren en horen.

Dikke knuffel en ik hoop dat t zonnetje voor jou en je gezinnetje mag gaan stralen.

8. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Een stille meelezer.
    Ben blij dat je je keuze hebt gemaakt en dat de baby's mogen komen en nu ook echt welkom zijn.
    Ik snap je schrik helemaal! Super pittig een tweeling, maar ook ontzettend bijzonder.
    Ik hoop dat je een beetje kan gaan genieten van je zwangerschap en het idee dat er straks 2 kleintjes zijn. En ook dat je rust in je hoofd krijgt en hulp krijgt vanuit de pop poli.

9. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Wat mooi om te lezen! Veel geluk gewenst en veel kracht en moed om de zwangerschap en eerste jaren door te komen! Ik hoop dat er veel mooie momentjes gaan zijn waar je later goed op terug kijkt.
    Ergens schreef ik vanwege 'het leven dat niet maakbaar is', dat je soms moet kiezen en met de gevolgen leven zonder dat iets perse goed of fout is. Ik bedoelde daarmee dat je soms gevoelsmatig geen 'goede' optie hebt. Zo voelde dit voor jou ook. Ik geloof dat jij van de 2 opties die je hebt, de juiste hebt gekozen. Heel veel geluk lieve medemama!

esklessebes vindt dit leuk.
  10. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113

Kippenvel, precies dit☺️ veel geluk gewenst en mooie momenten.

11. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je nu een definitieve keuze hebt gemaakt! Ik hoop dat de steun van de pop-poli tijdens je zwangerschap je goed gaat helpen, en het wegtrekken van de hormonen na de bevalling je ook goed gaat doen. En ik weet niet of je makkelijk hulp vraagt, maar dat zou je alvast kunnen gaan oefenen ;)

evaleana vindt dit leuk.
  12. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Fijn dat je een beslissing hebt kunnen nemen en dat je daardoor al iets meer rust hebt. Heel goed dat je je hebt aangemeld bij de POP-poli. Zeer dapper om te erkennen dat je mogelijk hulp nodig hebt en heel goed dat je die ook gezocht hebt! Ik wens je uiteraard een fijne zwangerschap, maar mocht je er straks onverhoopt pittige momenten tussen hebben, deel dan ook je emoties. Soms heb ik het idee dat er verwacht wordt dat een zwangerschap altijd een roze wolk is, maar dat is helaas niet altijd de realiteit. Ook mindere emoties kunnen erbij horen. Dat moet geen taboe zijn, ook die mindere gevoelens mag je delen. De POP-poli kan je hierbij ondersteunen.
    Je schrijft dat dit hopelijk je laatste zwangerschap is. Nu wil ik niet heel kil overkomen, maar daar heb je natuurlijk zelf controle over. Mogelijk kun je met een arts van de POP-poli of je huisarts een meer passende vorm van anticonceptie bespreken? Dit is een heftige situatie en ik kan me zo voorstellen dat je nooit meer in een dergelijke positie wilt komen.
    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en hopelijk straks meer rust en komt er ruimte om te genieten.

Leraje, Sado en Septembre vinden dit leuk.
  13. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Hier ook een stille meelezer.
    Ik hoop dat het goed met je gaat @Verdrietig35.
    Ik vind het een heel dapper besluit. Mijn nichtje werd zwanger terwijl zij gewoon een spiraal droeg (daardoor kwam ze er ook vrij laat achter, ging naar het ziekenhuis omdat haar buik zeer deed en ze dacht dat de spiraal niet goed zat) en toen waren het dus ook 2.. Zij had er al 2 ipv 3 (wel allebei onder de 4) maar het was uiteraard een shock!

Eerst hebben ze gevloekt en getierd, maar ze zijn er wel voor gegaan. De tweeling is nu 1 en het is allemaal goed gekomen. Het is echt een team samen. De oudste 2 (nu 3 en 4) zijn wel heel snel 'groot' geworden -als in- alle aandacht ging naar de baby's dus die doen echt al heel veel zelf.
    De jouwe zijn wat ouder dus die zullen ook zeker heel veel plezier hebben in het zijn van grote broer/zus en je wellicht een handje helpen:)

Hoop dat je een goede (voor zover mogelijk) onbezorgde zwangerschap zal hebben. Heel veel liefs!

Deel Deze Pagina