Na de curettage, vraagje:

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tieck, 27 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tieck

Tieck Lid

7 jun 2010
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dinsdag gecuretteerd. De dagen erna nog buikpijn en donderdag zelfs zo erg dat ik even niet meer kon staan. Na een grote boodschap was de pijn weg :D Het bloeden is zo'n dag of 3 gestopt. Nu is het weer begonnen en het lijkt wel weer steeds meer te worden. Ook was ik vanmorgen iets misselijk (warmte?). Moe ben ik ook nog steeds (narcose?). Mijn vraag is nu, klopt dit wel? Hebben meer mensen ditee gemaakt?

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Het duurt na een curettage helaas best lang voordat alle hormonen uit je lijf zijn. Vorig jaar heb ik tot 4 weken na de curettage zelfs nog positieve zw.testen gehad. Dus ja, het is normaal.

Zelf word ik as woensdag (weer) gecuretteerd, dus ik ga het allemaal weer opnieuw beleven.

Succes en sterkte. Neem je tijd om te rouwen en te herstellen.

3. Tieck

Tieck Lid

7 jun 2010
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Liesben, sterkte! Ik hoop dat je gauw weer het mooie van het leven in kan zien, al snap ik dat je nu niet eens zin hebt om daar überhaupt naar te zoeken!
    Is het dan ook normaal dat het bloeden eerst 3 dagen stopt en dan weer heviger wordt?

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ja, vorig jaar had ik ook een paar dagen niets, daarna begon het weer. Helaas moet je het gewoon even afwachten hoe het loopt. Tegen mij zeiden ze toen dat als ik nu na 2-3 weken nog vloeide ik even contact o moest nemen.

5. Tieck

Tieck Lid

7 jun 2010
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, ik ben nl bang dat ze misschien iets vergeten zijn ofzo... :s

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Logisch dat je dat denkt, maar die kans is echt heel klein. Moet je nog voor nacontrole?

7. Tieck

Tieck Lid

7 jun 2010
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, dat niet, maar zit nu aan de telefoon om te vragen naar een nacontrole en heb al 10 minuten 2 wachtenden voor me...

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

Gewoon vragen of ze nog een echo willen maken hoor! Succes.

Hier lijkt het er een klein beetje op dat mijn lichaam het toch zelf wil gaan doen. Buikpijn (zeurend) en heel licht bloedverlies.

9. Tieck

Tieck Lid

7 jun 2010
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow goed zo Liesben! Dat is beter!
    Ze hebben inderdaad vanmiddag een echo gemaakt. Er was iets te zien wat niet helemaal hoorde, normaal moet je een recht streepje zien en ze zagen nu duidelijk iets zitten wat ze niet als restweefsel wilden bestempelen. Ik heb nu voor 10 dagen Primolut gekregen en dat zou dan een onttrekkingsbloeding moeten veroorzaken waarna mijn lichaam het zelf weer over moet nemen. Als na 3 dagen slikken het bloeden nog niet is gestopt moet ik terug komen. Ik hoop echt dat het weggaat want ik vrees anders voor een hercurettage en dat zie ik niet zitten :$

10. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    hai Tieck!

Jeetje wat vervelend zeg!
    Ik wil je ook niet omzekermaken, maar op het forum lees je het heeeeeeeel vaak dat mensen een 2de curretage moeten ivm restweefsel,...en dan zeggen ze in het ziekenhuis,...goh dat is gek, dat komt echt bijna nooit voor,...Dat is dus onzin, want het gebeurt dus heel veel....
    Ook ik heb toen Primolut of Provera gekregen, maar bij kwam kwam er gewoon GEEN bloeding,..en ben dus HELAAS!!! voor een 2de x gecurreteerd,...
    Nu voel mij mij een stuk beter,...geen hevige pijn gehad na de curretage, en ook maar een aantal dagen bloed,...Terwijl na de eerste keer had ik af en aan weer bloed en veel buikpijn (weeachtig gevoel)
    Ik hoop dat het met deze pillen gaan werken meis,....! Heel veel sterkte!

11. Tieck

Tieck Lid

7 jun 2010
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie berretje, ik heb het idd al heel vaak gehoord. Vind het hier ook maar een raar ziekenhuis, maar het is het enige in de buurt (zonder auto).
    Hoe is dat gegaan met de primolut? Kreeg je er veel pijn van? Ik moet ook weer eens aan het werk en ben een beetje bang dat ik me anders wéér ziek moet melden...

12. 2eXmama

2eXmama Lid

25 mei 2010
    16
    0
    0
    Heb zelf in januari na 12 weken zwangerschap een curreatge gejhad omdat er geen hartactie meer te zien was. de ingreep zelf viel me lichamelijk heel erg mee, het bloeden stopte na twee dagen, echter drie dagen erna is het weer begonnen, was misselijk, sloom en voelde me ziek dat heeft toen 4 weken geduurd, het bloede leek steeds erger te worden. Ik ben toen eerder terug naar de gynaecoloog gegaan en toen bleek dat ik een ontsteking had aan mijn baarmoedermond. Ik heb toen Antibiotica gekregen en toen was ik er binnen 5 dagen af! Ze hadden ook een echo gemaakt en daar was nog wel iets op te zien, alleen wilde ze het afwachten of het met de antibiotica over ging. Mijn cyclus is na de pillen direct weer regelmatig op gang gekomen.

sterkte

Deel Deze Pagina