Gisterenavond ben ik ineens spontaan bloed gaan verliezen. Ik zat op te wc en tijdens het afvegen zag ik ineens helderrrod bloed op mn papiertje....mn hart stond echt even stil! Verder ben ik daarna naar bed gegaan en vanochtend toen ik opstond gelijk naar de wc gegaan. Toen ben ik een bloedstolsel van 1 cm verloren. Het was geen vruchtzakje, want het was rekbaar Verloskundige gebeld en die zei me dat het grote kans is op een miskraam, maar als het nou bij dit blijft dat ik misschien nog een kleine kans maken. Tot nu toe is het hele bloeden gestopt en heb ik ook geen hevige buikkrampen ofzo. Mn gespannen (.) (.) heb ik ook nog steeds. Ik zit zó te balen! Heb vanmorgen ook flink gejankt erom! Probeer nog een sprankje hoop te houden, maar heb het eigenlijk al opgegeven!
Hey, Heel veel sterkte! Ik hoop natuurlijk dat het nog goed komt voor je. Maar ik weet een beetje hoe t voelt, afwachten en die dromen die je misschien voorlopig kwijt bent. Heb het zelf net meegemaakt, al was het bij mij echt vlak na de pos. test.. Al wist ik t eigenlijk al lang voor die test. Hoop dat t vandaag een beetje gaat.
Ik heb dat gisteravond ook gehad en ik moest gelijk langs komen van mijn vk om half 10 savonds.. Kan jij niet eerder langskomen heb je meer zekerheid.. Bij mij was er trouwens gewoon een adertje gesprongen
Sterkte meis, misschien kun je je verloskundige nog een keer bellen en een afspraak maken voor een echo, heb je wat meer zekerheid.... Probeer positief te blijven! Liefs, Agaath
Bedankt voor jullie reacties. Dat doet me goed. Aangezien ik nog maar 5,5 week ben heeft het volgens de VK geen zin om een echo te doen, omdat je dan toch niet veel kan zien. Pas bij een week of 7 heeft het pas nut, dus het kan zijn dat ik nog 1,5 week in de zenuwen zit. Bij ieder toiletbezoek ben ik bang dat ik ineens hevig ga bloeden, maar tot nu toe zie ik helemaal niks meer. Een heel dun veegje bruin bloed hoooguit. Dit is zo frustrerend! En je gaat er altijd een beetje van uit dat het jezelf niet overkomt, maar als het dan eenmaal gebeurd staat de wereld op zn kop! Ik ben trouwens vanmiddag vanuit mn werk naar huis gegaan, kon totaal mn gedachte er niet bijhouden...hadden jullie dit ook? Of zijn jullie gewoon gaan werken?
Ik heb een klein eigen bedrijfje en kan vaak thuis werken. Die dag was ik ook thuis, maar er is dan ook helemaal niets productiefs uit mijn handen gekomen. De dag erna ook niet, daarna weer wel. Ik probeerde mijn gedachten af te leiden met een film en zo... Dus logisch dat je je gedachten er niet bij kon houden! Lukt t een beetje om afleiding te zoeken?
Afleiding zoeken lukt me nog niet zo goed, ben er nog best veel mee bezig (maar is denk ik ook niet gek als het vanochtend gebeurd is) Het is ook gewoon balen dat het niet doorzet! Dat klinkt misschien raar, maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent! Nu heb ik ver ergens in mn achterhoofd nog een sprankje hoop dat het misschien nog wel goed zit, terwijl die kans zeer klein is. Het is een beetje helderrood bloed verloren, bloedstolsel en daarna helemaal niks meer. Ik hoop dat ik me snel weer beter ga voelen, want kan er eigenlijk helemaal niet zo goed tegen om zielig op de bank te zitten! Er spoken ook allemaal dingen door je hoofd, zoals: Zal het volgende keer dan wel goed gaan? Hoe lang zal dat duren enz enz... Ik moet gewoon proberen alles naast me neer te leggen en het komt zoals het komt, maar das makkelijker gezegd dan gedaan!
Hoi pooh, blijf hoop houden meid. Ik weet dat het moeilijk is, maar misschien blijft het wel bij deze bloeding en was het gewoon onschuldig. Ik hoop het echt voor je! Liefs, Mosie
Bedankt voor de lieve reacties... Ik vind het wel fijn dat er hier mensen zijn die hetzelfde meegemaakt hebben (het liefst had ik gewild dat dit topic helemaal niet had bestaan natuurlijk!) Zo voel je je niet helemaal alleen. Zou morgen alleen 's middags moeten werken, maar had gebeld dat ik morgen nog 1 dag thuisblijf (meer uit voorzorg voor wat misschien komen gaat) Heeft mn collega me voor de vrijdag ook al ziek gemeld! Ze vond dat ik nu even mn rust moest nemen en mn gedachte moest verzetten....wat fijn om zo'n collega te hebben!
hey pooh, ik heb vorige week ook helderrood bloed verlies gehad. Het duurde ongeveer 3 uur. 2 dagen later heb ik een stolsel verloren van ongeveer 5 cm! Dacht ook even dat het over was, maar heb toch een dag later een klein wurmpje gezien met een kloppen hartje. Bij mij kwam de bloeding van het stolsel en het stolsel was oud bloed wat was gaan stollen en te zwaar werd en er dus gewoon 'uitviel'. Had er verder ook geen krampen bij o.i.d. Er is dus nog hoop voor jou, hoop dat alles goed gaat verder. liefs loez xxx
@Loezzz: Bedankt voor je verhaal. Daar krijg ik toch wel een beetje hoop van! Heb verder nog steeds geen bloed meer verloren, ik word zo langzaam aan wel gek van ongeduld! Morgen belt de VK me op om te vragen hoe het gaat, dus zal het hele verhaal wel aan haar voorleggen. Ik DURF gewoon geen hoop meer te hebben, want dan word ik voor de 2e keer teleurgesteld, maar mn gevoel zegt dat het nog best mogelijk is dat het nog steeds goed zit..... Ben zaterdag pas 6 weken, dus ik denk dat dat nog te pril is om wat te kunnen zien helaas
Ik was met mijn vorige zwangerschap in de 11de week heel veel bloed verloren, dat wel een week aanhield, zonder kramp..naar de huisarts geweest en die kon geen hartslag horen van de baby en niet van de placenta dus hij zei een miskraam, ik geloofde het niet en ben de volgende dag voor een echo geweest en nu is mijn zoontje al 3 jaar en 8 maanden oud ! Dus het hoeft geen miskraam te zijn dat weet je pas zeker als je de echo hebt gehad.. Ik wens je heel veel sterkte en succes !
@R1lana: Wat een verhaal zeg! Wel goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd toen! Heb af en toe een ongi krampje, maar dat heb ik eigenlijk al sinds ik weet dat ik zwanger ben, dus in hoeverre dit iets betekend? Ik heb ook nog steeds pijnlijke borsten, maar ik ga er maar vanuit dat het erbij hoort. Ieder wc bezoekje is echt een hel! Ben soms extra aan het persen om te kijken of er dan misschien wat uitkomt, maar er komt niks. Hooguit een klein streepje bruinige afscheiding, maar dit is ook nihil. Als het mis is gegaan, waarom komt niet alles er in 1 keer uit?!? Dan weet ik tenminste zeker dat het niet goed zit en kan ik door! Nu zit ik mezelf toch weer voor de gek te houden dat het misschien toch nog goed komt!
Hier nog steeds alleen een beetje krampjes, maar verder niks... Wou dat het maar een keer door ging zetten, dan kan ik verder! Ben benieuwd wat de VK morgen te zeggen heeft...
Veel succes/sterkte morgen! Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt, en natuurlijk dat het toch nog goed komt!
Hoi Pooh, Ik heb ook hetzelfde meegemaakt! Had met 5 wk en 5 dgn last van bloedverlies, mocht komen voor een echo. Alles bleek goed te zijn, hartje klopte. Dus het kan wel. Na 5 dagen bloedverliezen, zag ik ook zo'n bloedstolsel van 1cm. Hij was pikzwart, die van jou ook? Kreeg de volgende dag weer een echo en het hartje klopte nog steeds. Was zelfs nog duidelijker geworden.. Sinds vandaag is het bloeden gestopt, dus probeer positief te blijven. Ik was zelf iedere uur naar de WC gegaan, dus ik ken je gevoel. Maar je bloed hoeft niet door te breken tot een miskraam..
@ Enise: Mijn bloedstolsel was heel donkerrood van kleur. Het gekke is dat het begon met helderrood bloed 's avonds, en 's morgens vroeg verlies ik ineens een stolsel en daarna...niks meer! Maar ze hebben bij jou dus een echo gemaakt bij 5 weken als ik het goed begrijp? Mn VK zei dat het nog veels te vroeg was om een echo te maken en dat ik zowiezo moest wachten tot de 7 weken. Bij ieder krampje die ik nu voel denk ik: Nou, kom maar op! Maarja, tot nu toe nog steeds niks dus, op een ieniemini beetje bruinig verlies (ook alleen met afvegen) Loop al 2 dagen met maandverband in, maar kan iedere keer een leeg maandverbandje weggooien! (zonde he? ) Ik hoop zóóóóóóóó erg dat het nog goed zit! Maarja, we gaan maar uit van het ergste, dan kan het altijd meevallen
pooh, luister naar je gevoel. Bij mijn vorige zwangerschap had ik al vanaf dag 1 een slecht gevoel. Toen heb ik nooit bloed verloren, maar toch was het mis bij de 11 weken echo. Nu heb ik alle ellende al gehad, bloed stolsels. Maar toch wist ik diep van binnen steeds dat het nog goed was met frummeltje hoop dat het bij jou ook goed is, het is wel precies hetzelfde als ik heb gehad. Ik duim voor je! xxx
Mn gevoel zegt dat er toch nog íets moet zitten, aangezien ik verder niks verloren ben en mn borsten nog gevoelig zijn. Vanochtend toen ik wakker werd gelijk maar weer naar de wc gegaan, maar......weer niks... Uiteraard ben ik blij dat er geen bloed komt, maar aan de andere kant is dit erg frusterend! Ben benieuwd wanneer de VK gaat bellen en anders bel ik zelf vanmiddag....