Wanneer menstruatie bij langer voeden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lindangel, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Bij de oudste werd ik - geloof ik - na een maand of 8 weer ongesteld, terwijl ik toen maar tien weken bv heb gegeven. Ik las ergens dat je gemiddeld drie maanden na het stoppen met de bv ongesteld wordt (zo'n 80-90% van de vrouwen), dus dat is iets meer geweest, maar het klopt wel ongeveer.
    Nu geef ik nog steeds bv (zoonlief is ruim een jaar) en ben ik ook nog steeds niet ongesteld geweest. Ik vind het nu toch wel lang duren...

Nu vraag ik me af: hoe hebben de iets langer voedende vrouwen dat ervaren? Zijn jullie ook gemiddeld pas drie maanden na het stoppen ongesteld geworden? Of eerder, toen de bv wat meer terugliep? (M.a.w. minder vaak per dag.)

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik geef nog bv en ik ben ook nog niet ongesteld geworden. Bij Milan werd ik zwanger na 6 maanden, toen gaf ik ook nog bv, dat zou anders mn eerste cyclus zijn.

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik geef nog bv. Bij Julia werd ik met 7 maanden ongesteld (1 jaar gevoed) Bij Jasmijn 2 weken geleden, dus 10 maanden.

4. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Na 6 maanden, en ik voed nog steeds!

5. jonibra

jonibra Niet meer actief

Kleine man krijgt hier nog steeds BV.
    Werd na 14 maanden weer ongesteld

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Na een maand of 7 en voed haar nog. Bij de eerste na 8 weken gestopt en werd een paar weken erna gewoon weer ongesteld.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik werd na vier maanden weer ongesteld, en meteen weer helemaal regelmatig ook. En ik heb 2.5 jaar gevoed.

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hm... Heel verschillend dus...

Ik vind het aan de ene kant natuurlijk wel lekker dat ik al bijna twee jaar niet meer ongesteld ben geweest (ik ben het al sinds mijn 11e stipt elke 4 weken, dus wat dat betreft ;) ), maar ik denk elke paar weken wel dat er wat aankomt en dat is steeds niet zo.
    Als iedereen nu pas ongesteld zou worden nadat ze gestopt waren, kon ik me tenminste ergens op instellen...

Naja, we wachten rustig af! :)

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.814
    113
    Ik verloor van de week, zeven weken na de bevalling en bij volledig bv, alweer vers bloed! Kraambloedingen zijn al weken weg, dus denk dat t toch een soort mini menstruatie is geweest, ook al zette t niet echt door... Note to self: toch maar echt nauwkeurig wezen met de cerazette, anders zit ik straks met een Ierse tweeling...

10. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Bij de oudste werd ik na 7,5 mnd ongesteld. M'n productie zakte toen enorm, dus voor mij was dat aanleiding om de voeding af te bouwen. Hij heeft uiteindelijk 9 mnd gehad.
    Bij m'n tweede ben ik ook rond 8 mnd gaan afbouwen en rond de 9 mnd kwam m'n eerste menstruatie door (denk door het afbouwen)
    Nu bij onze dochter (8 wkn oud) ben ik nog aan het vloeien van de bevalling (beetje lang maar ja...)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vorige week tweette Jack Newman daar net over! Uit onderzoek dat hij gedaan heeft kwam naar voren dat bij op verzoek voeden de cyclus gemiddeld na 14 maanden op gang kwam, maar er waren uitschieters naar beide kanten, langste wat hij kende was 30 maanden, maar er zijn dus even goed vrouwen die volledig voeden bij wie na maand of twee cyclus op gang komt. Schijnt ook samen te hangen met e leeftijd, hoe jonger je bent des te sneller weer een cyclus

12. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Hier na 18 maanden pas :) Kwam omdat ik ging afbouwen. Ohw en ik ben 31 ;)

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @dirksmama: er is geen peil op te trekken dus?

Ik dacht dat ik nog relatief jong was, voor een tweede dan, met mijn 32 :S...

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik was 22 en na 5,5 maand weer ongesteld. Ze sliep toen ook al 9-11u achter elkaar s nachts.
    Van mij mag het wel minimaal een jaar wegblijven haha.

15. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Hier na 5,5 maand. Ik heb zoon bijna 11 maanden gevoed.

16. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    hier na precies 7 weken weer ongesteld, gelijk weer regelmatig. Ondanks dat ik nog nachtvoeding(en) gaf (en nog steeds geef). Ik ben trouwens 26.

17. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hahaha, ik doe het weer eens niet volgens het boekje bij de eerste na 8 maanden bij volledig bv inclusief 2! Nachtvoedingen..., de 2e na 3 maanden en die wordt incl nachtvoedingen nu bijna 1 jaar!

Jong lijf op mijn 38e?! Maar ik wordt echt van niets ook al zwanger (2x 1e ronde, 2x 2e ronde), achteraf toch blij dat ik jaren zo nauwkeurig ben geweest met de pil!

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bij de eerste 6 mnd volledig gevoed en met 4 mnd al ongesteld (ik was toen 22). Nu is mijn meisje 5 mnd en nog niets gezien. Nu wel van plan om langer te voeden, dus ben benieuwd!

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Na 8 weken bij volledige bv. En weer regelmatig. Nu spiraal en nergens meer last van heeeeerlijk!

20. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Na zo'n 9 maanden werd ik voor het eerst weer ongesteld, gaf toen ook nog de nodige voedingen, inclusief nachtvoedingen. Het duurde echter nog een aantal maanden voor ik ook weer een "echte" cyclus had, inclusief eisprong.

Deel Deze Pagina