Ik heb twee kittens (16weken oud) en ze zijn bezig om mijn behang van de muur af te krijgen. Net wou ik met de vaste telefoon bellen en hebben ze in de kabel gebeten, telefoon deed het niet.:x Weet iemand hoe ik dit kan afleren? de kabels heb ik in mijn afsluitbaar pc meubel gedaan, maar ik laat meestal 5cm open staan van de roldeur omdat mijn pc warm is als ik hem afsluit. blijkbaar hebben ze toch nog de kabel kunnen pakken
2 kittens zijn altijd moeilijker op te voeden dan 1. Als ze iets doen wat niet mag, kun je ze straffen met de plantenspuit. En verder zou ik ze niet in de woonkamer laten s'nachts. Zet ze in de bijkeuken, of in de hal...in iedergeval een plek waar ze niks uit kunnen halen.
je neemt 1 plantenspuit,vult hem met water, en elk ding waar ze aan zitten kunnen ze lekker zwemmen. Verder hebben ze een hekel aan peper, dit wordt gebruikt om het plassen en poepen in huis tegen te gaan, helpt ook voor kabels. en anders kijk je even op deze website : Kattengedragstherapie.nl Staat ook wel wat info op en anders kun je ze altijd even emailen. Pc kast kun je het beste wel helemaal afsluiten, de warmte trekt alsnog meestal wel weg, en kan niet zo heel veel kwaad voor de computer.
Misschien zou je in het pc meubel met een 7gatenzaag wat gaten (laten) zagen of een rooster er in zetten aan de achterzijde.
Inderdaad plantenspuit. En tja, met kittens weet je nou eenmaal dat er dingen gaan sneuvelen! Hier 3 katten van inmiddels een jaar en nog gaat er wel eens wat uit de vensterbank, liggen de veters 's morgens uit je schoenen en krabben ze af en toe aan de meubels.. (lees: niet alle katten zijn op te voeden) Maar als ze wat ouder worden, worden ze sowieso wat rustiger en zullen ze dus ook minder slopen.
mijn kat is net 14 maanden, kreeg hem bij 15 weken ( weet ut laat maar desondanks heeft die kat "schade" ) Hij was in het begin ook zo, vloog de gordijnen in, zodat ik er niet bij kwam, en zat altijd met eten geven aan me benen te krabben. Was het zo zat ben zelf ineen keer omgedraait, en werd mega streng voor hem, hij werd met eten geven in de bench gezet tot ik klaar klaar was. Dan kon hij na zijn eten. Nu is het de grootste sul allertijden, als ik zeg "kus"dan krijg ik een kopstoot tegen me lippen.
Tja, jonge dieren.........hier zijn ook de nodige dingen gesneuveld toen Skye als klein pupje in huis kwam! Doe je helaas niet altijd wat aan! Misschien idd met de plantenspuit en dan maar hopen dat ze dat geen leuk spelletje vinden!!!!
Die van ons trekken zich inderdaad niets aan van de plantenspuit. Als ik spuit, rennen ze weg, maar zodra ik me dan weer omdraai, gaan ze gewoon weer door. Kijk, een hond kan je alles aanleren wat je maar wilt, maar een kat is veel onafhankelijker en die zijn dus een stuk lastiger op te voeden Wat ze wel eens zeggen: Een hond heeft een baas, een kat is de baas. (een kat heeft personeel)
Ohoh, ik heb 4 kleine ukken (nu 3 weken) hier rondlopen. Dat belooft nog wat als ik over een paar weekjes fulltime werk ivm vakantie collega's. Mijn gordijnen zijn niet veilig... Behang is overigens hier ook al lang gesloopt door onze 1,5 jaar oude kat. Doet ze nog steeds. Volgend huis krijgt dus geen behang Maarr... succes met de kittens. Consequent zijn en plantenspuit er op! of in het nekvel pakken en keihard in hun gezicht blazen!!! Dit vinden ze nl. helemaal niet leuk, en dat doet moederpoes ook als ze stout zijn... ik doe het af en toe nog bij onze volwassen katten en je ziet gewoon dat ze zich enorm gestraft voelen.
Als het echt uit de spuigaten loopt zou ik op mp een grote tweedehands bench kopen en ze op bepaalde momenten met al hun speelgoed en kattenbak daarin zetten. Als je dan alle tijd hebt om op te letten en in te grijpen (inderdaad plantenspuit) ze lekker los laten lopen, zet ze ook veel en vaak tegen de krabpaal aan, pak hun pootjes beet en maak de krabbeweging, een lekkere kroel over het kopje erbij werkt vaak erg positief. Wij hebben toen een heel nest van een ander opgevoed, en die zaten als we niet thuis waren in een apart kamertje waar ze niets konden slopen, met hun kattenbakje en krabpaaltjes en speeltjes. Als we dan thuis waren lieten we de deur open en leerden ze onze huis regels. Opsluiten klinkt zielig, maar bij ons zaten ze er totaal niet mee, hebben het van jongs af aan gedaan en het was geweldig te horen van mensen dat onze kittentjes zo lief en netjes opgevoed waren, scheelt met de tijd toch weer enkele asielkatjes denk ik dan. Wij hebben hier trouwens altijd een krabpaal te veel, natuurlijk kan je zeggen de kat loopt naar de krabpaal toe, maar wij hebben er door het huis verspreid heen 3 staan, gewoon zodat ze niet in de verleiding komen iets anders te pakken.
Ik heb ook tegen mijn man gezegd dat er in het volgende huis geen behang meer komt. ozzy is bang voor water en een plantenspuit helpt voor even, maar lilly vind water fantastisch. ze slaat zelfs met haar poot in de waterbak en gooit dan water over haarzelf heen. Net was ik de ramen het wassen, ze was maar achter de emmer aan het rennen... maar die krijgt ze niet. Het goedkope behang is nu aan alle begin punten kapot. Het dure behang hangt nog steeds. twee keer per dag krijgen ze een tik ( heel hard rennen door de woonkamer, niets is dan veilig ook wij niet) Ze mochten eerst ook boven komen, maar op mijn slaapkamer hebben ze de ornamentenlijsten van de kast af gesloopt Ik heb op de slaapkamer geen deur, dus kan ik die niet dichtmaken.
tjah het opvoeden had al van kleins af aan moeten beginnen. nu zul je er een hele kluif aan krijgen. heel consequent zijn veel energie erin steken en continu met de plantespuit in de weer. zodra het kan laten helpen dan worden ze ook iets rustiger. succes! de truc met de plantespuit moet je zo uitvoerend at ze niet zien dat het jou hand is die spuit. anders werkt het niet.
Hier 2 katten en in het begin ook veel de plantenspuit gebruikt. En als wij niet thuis waren zaten ze boven op de zolderkamer. Toch is er door de jaren heen (ze zijn nu 4) enorm veel gesneuveld, van onze vitrage, tot krassen op de stoelen, tot vazen etc. Nu is dat veel minder hoewel ik het soms nog in de gaten moet houden. Katten zijn enorm moeilijk op te voeden. Van sommige dingen weten ze dat het niet mag, maar als ik ver uit de buurt ben doen ze het toch en dan kijken ze je uitdagend aan, van kijk eens wat ik doe..... Succes ermee!
jeetje.. wat irritant. We hebben dat nooit gehad en hebben toch heel wat nestjes grootgebracht bij mijn ouders. Waar we dus zelf 1 kat van hebben de ander was ook al opgevoed toen hij bij ons kwam met 13 week. We begonnen al met kittens die net 3 weken waren als ze iets wouden doen om conseqent terug te zetten en erbij weg te halen met het woordje ehh. Dus ik zou heel conseqent zijn en ze inderdaad s nachts ergens zetten waar ze geen kwaad kunnen. kast van comp. kan rustig dicht hoor, krijgt ie niets van.. daarvoor zit er een ventilator in zo'n comp. hoe warm denk je dat het in serverruimtes is. Plantenspuit hanteren en er 1 woordje bij gebruiken zodat je dat starks als ze het snappen , je dat woord ook kan zeggen als ze iets doen wat niet mag.