Zo verdrietig..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KlGekko, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Hi ladies,

sinds februari ben ik gestopt met de prikpil, en sinds september ben ik weer voor het eerst na twee jaar weer ongesteld geworden.
    Nou zit het zo dat mijn vriend en ik graag een kindje willen. Alleen sinds ik ongesteld ben geworden reageert mijn vriend erg droog op mijn enthousiasme wat betreft kids.
    Vorige week zegt hij ineens tegen mij dat hij helemaal nooit heeft gezegd dat hij nu meteen een kind wil.
    Terwijl wij het vaak genoeg over hebben gehad. We zaten samen bij huisarts om onze kinderwens te bespreken...

Nou heb ik bijna een week niet met hem gesproken omdat het pijn doet. Naar mijn idee heeft hij met mijn gevoelens gespeeld. Het ene moment heel enthousiast over een kind, en het andere moment zegt hij dat het nu helemaal nog niet wil..

Oké en nu ineens zegt hij dat we nog even een half jaar kunnen wachten.. Dus in maart beginnen!
    IkVraag me nou af wat het uitmaakt om nu alvast te beginnen. Wie zegt dat ik meteen zwanger wordt.

EnWeten jullie wat mij nou heel verdrietig heeft gemaakt??
    Hij komt met condooms thuis en zegt: kijk eens wat ik heb gehaald!!!

Nou ik kon hem wel vermoorden.

Wat vinden jullie ? Stel ik mij aan???

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    nee je stelt je zeker niet aan! rare reactie van je vriend. koudwatervrees? tijd voor een goed gesprek!

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ow meis, wat erg!
    Nee, je stelt je helemaal niet aan! Ik zou ook echt zo reageren hoor!
    Jeetje, ik weet niet zo wat voor een advies ik je kan geven...

Sterkte!

4. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Geef het even tijd, mannen moeten vak even wennen , t kan zo dichtbij komen, indd. een goed gesprek, en leg m langzaam uit, dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat het gelijk raak is. Dat oefening echt kuns baart (hihi) dubbelzinnig.
    Laat m desnoods hier op r forum kijken/ lezen, schept duidelijkheid en kan hij met eigen ogen zien hoe het hier aan toe gaat en kan hij miss begrip tonen, en komt ie tot inzicht dat het best nog even kan duren. ( zowieso 9 mnd)...

5. Sannya

Sannya Actief lid

17 jul 2010
    262
    0
    0
    He wat naar! Zeker de doodleuke opmerking 'kijk eens wat ik heb gehaald'. Zou hij jouw gevoelens wel begrijpen?
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je boos en verdrietig bent.

6. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Ja ik denk dus ook koudwatervrees! Als hij over een kindje van ons twee praat, straalt hij helemaal! En nou weet ik ook wel dat het over een paar maanden maart is... Maar toch! Het gevoel om mama te worden is zooo sterk. Ik hou van hem, maar kan dit niet snel vergeven.... Pff

7. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Mannen kunnen ineens compleet anders reageren als dat ze eerst deden..Zou me ook erg verdrietig voelen!

Wel zou ik er goed over praten, maar niet op die manier van "schat ik wil het er nu met je over hebben" , want mijn ervaring is dat ze dan gewoon dicht klappen en je er niks meer uit krijgt ;)

Begin er over als jullie samen totaal ontspannen zijn, bijvoorbeeld als jullie lekker samen in bed liggen. Werkt meestal het best!

Succes!

8. Daphne26786

Daphne26786 Fanatiek lid

11 okt 2011
    1.046
    0
    0
    rotterdam
    Hey

Nee je steld je zeker niet aan. Ik zou het zelfde voelen en vooral als hij ook nog met condooms binnenkomt. Koudwatervrees kan ik me goed voor stellen. Maar het kan ook nog even duren voor je zwanger bent. Praat er eens rustig over op het goede moment. En laat hem misschien hier eens lezen en of praten misschien kunnen andere hem ook helpen. Succes

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Hoe oud zijn jullie?

Klinkt als koudwatervrees idd, en bang voor de veranderingen.

Mijn vriend heeft ook echt 5 maanden nodig gehad om aan het idee te wennen.. 3 maanden daarvan was ik al met de pil gestopt. Hij wilde graag een kindje, maar steunde me niet of niet genoeg in mijn enthousiastme.. tja. misschien stuiterde ik ook wel heel hard hoor.. Maar goed, uiteindelijk zei hij: " Ik ben er steeds meer mee bezig, zie overal leuke kinderspulletjes ed, denk da tik nu pas besef dat we er echt voor gaan..."
    Harstikke leuk en lief natuurlijk maar de eerste 3 maanden hebben voor behoorlijk wat tranen en boosheid van mij gezorgd...
    Ik zou het bespreken..
    Vragen waarom hij wil wachten, of hij het spannend vind, bang is voor veranderingen, en voor welke verandereingen dan enz...
    Succes

10. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat ik de enige was met zo'n man... ;)
    Ik herken je verdriet zo ontzettend! Mijn man had altijd een datum vooropgesteld wanneer hij aan kindjes wou beginnen. EN steeds weer past hij die aan en zegt hij er toch niet klaar voor te zijn. Al 2 jaar is dit bezig. Liters heb ik al gehuild... We hebben er ook al ontzettend veel ruzie over gehad.
    1 keer heb ik hem kunnen overtuigen om zonder condoom seks te hebben en ik heb mezelf zo gek gemaakt en al mijn hoop gezet op die ene keer... Maarja, ben er niet zwanger van geworden. Maar het is zoooo pijnlijk... en nog steeds. En vooral dan rond mijn vruchtbare periode... Ik word er moedeloos van.

Ik heb de hulp van zijn beste vriend ingeschakeld om op hem in te praten. (misschien geen optie voor jou, maar in de cultuur van mijn man lossen vrienden dikwijls problemen op tussen koppels ;) )

Ik hoop voor jou dat hij snel verandert want ik weet hoe moeilijk het is voor jou!!!

(trouwens, mijn banner klopt niet hoor, ben helemaal niet overtijd, moet die dringend eens aanpassen.)

11. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meid,

Er zijn geloof ik best veel koppels die hetzelfde probleem hebben. Ik had dat ook met mijn vriend. Ik wil al langer een kind dan hij. Hij bleef er maar overheen praten. Toen heb ik hem uiteindelijk gezegd dat hij zich heel goed moet beseffen dat een kind er niet meteen de volgende dag is. Zelfs al raak je een maand later zwanger, dan duurt het nog 9 maanden voordat het kind er is. En bij de meeste mensen gaat er wel wat meer tijd overheen, voordat er sprake is van een zwangerschap. Het leek wel of hij serieus dacht dat als je die beslissing neemt om er aan te beginnen, dat je dan de volgende dag al een kind in je armen hebt. Of dat je leven ophoudt als je een kind hebt. Dus rustig erover praten helpt het beste. Ik begrijp absoluut het verdriet dat het voor jou meebrengt! Sterkte ermee!

12. mominspy

mominspy Lid

11 okt 2011
    18
    0
    0
    als jullie aan kinderen willen beginnen zou ik zeker open naar elkaar blijven.. bespreek dit met hem! zeg hoe je je voelt en vraag naar zijn gevoelens hierover.
    misschien moet hij wel gewoon even wennen aan het idee omdat het nu opeens allemaal wel heel realistisch word.. geef hem wat tijd maar blijf praten met elkaar!
    heel veel succes meis!

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Gevalletje koudwatervrees!

Heeft mijn vriend ook gehad. Iedere keer: we kijken wel even wanneer we beginnen....heb hem toen ook gezegd dat je niet zomaar zwanger raakt en dat dit wel een jaar kan duren. Uiteidelijk toch besloten ervoor te gaan en je raad het al...binnen 4 weken zwanger :). We schrokken ons allebei rot, maar zijn helemaal happy.

Het uitstellen elke keer is echt niet tof, werd er zelf best verdrietig van. Wa hij thuis gekomen met condooms terwijl we het al eens waren over onze kinderwens dan was ik wel pislink geworden overigens.

14. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    hi meis.. ik ben 25 en hij is 30.
    hij wil wachten omdat.. geen idee hij geeft me niet echt een goede reden.
    hij wil eerst verhuizen zodat hij zivh kan terug trekken als het kind er is en hij moe is..
    en zo waren er nog een paar van die onzin redenen. ik heb het allemaal niet onthouden....
    wat hij wel elke keer zegt is dat hij bang is, maar wel zeker een kind wil. alleen niet nu op dit moment, maar ook niet pas over 2 jaar...
    zo verwarrend toch..

15. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    hahah ja ik denk dat alle mannen wel last hebben van koudwatervrees..
    het grappige is dat 2 van zijn beste vrienden ook binnenkort papa worden. ik merk gewoon dat hij dan ook wil, maar niet durft.
    nu ik dit met jullie heb gedeeelt, ben ik weer zo verdrietig....

16. fruitig

fruitig Actief lid

15 sep 2011
    139
    0
    0

17. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    bedankt Joyce...
    ik heb al zoveel gesproken met hem, en hij stelt me elke keer gerust, maarja die pijn blijft he.....

2 van zijn beste vrienden worden papa, 3 van me collega's zijn zwanger, mijn nicht, en beste vriendin zijn ook zwanger..

ik heb hem gezegd dat ik echt niet meer blij kan zijn voor mensen..
    zijn reactie:
    maak je niet druk pop, binnenkort mag jij het vertellen, en loop je ook met een toeter??

volgensmij is mijn vent gek he
    hahahahha
    nee niet grappig... hij is gewoon bang :(

18. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    ja eerst was ik erg verdrietig, maar toen ik die condooms zag werd ik kwaad. terwijl hij het helemaa niet slecht bedoelde...

19. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam

20. fruitig

fruitig Actief lid

15 sep 2011
    139
    0
    0
    @KlGekko: Meid heel veel succes in ieder geval. Mannen zijn gewoon een beetje watjes;).
    mijn man zegt absoluut geen luiers te gaan verschonen, omdat hij niet tegen de lucht kan :(. Dat zal ook wel een gevalletje van vrees zijn.

Deel Deze Pagina