ervaring met acupunctuur?

Discussie in 'Miskraam' gestart door bunchy, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Na 3 ma/mk's, en in afwachting van uitslag onderzoek ziekenhuis (waar waarschijnlijk toch niks uitkomt) wil ik me verdiepen in acupunctuur.
    Iemand hier ervaring mee?

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, heb ook acu gedaan de laatste zwangerschap. Of het geholpen heeft weet ik niet, maar ik werd er in ieder geval rustig van. De meesten werken ook met Chinese kruiden.

Waar woon je ongeveer? Misschien zijn er mensen uit je omgeving met tips over een goed iemand?

Suus

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Ik woon en werk in omgeving Utrecht..

4. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Ik zit nu in mijn 2e miskraam en ga hierna ook beginnen met acupunctuur. Geen idee of het helpt, maar baadt het niet dan schaadt het niet!
    Weet ook niet wanneer je daar dan mee moet beginnen, dus ik lees even mee!

Wil zelf eigenlijk ook beginnen met utrogestan, maar ja, dat krijg je in NL niet gauw en op eigen houtje...??

5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    utrogestan? waarvoor zou dat dan goed zijn?
    ik hou je op de hoogte mbt acupunctuur. lees dat er een goede in utrecht zit, mara of het echt helpt?
    had jij vroege miskramen of late? ook steeds snel zwanger?

6. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Heel snel zwanger. Mijn cyclussen lagen overhoop na het stoppen met pil (110-49-zwanger --> Miskraam en curettage)
    Na curettage cyclus weer van slag (80-35-zwanger).

Dus eigenlijk de eerste de beste fatsoenlijke cyclys zwanger.
    En dan gaat het ook snel mis. Bij ongeveer 5 weken beide keren oud bloed wat na een week overgaat naar helder bloedverlies.
    Eerste keer geen embryo gezien, dus waarschijnlijk een week of 5/5,5 wk zwanger geweest.
    Deze keer tot 6w1 dag gekomen (morgen controle echo, omdat ik zelf nog niet overtuigd ben van een miskraam, bloeden is gestopt en vruchtje was gegroeid, zie topic: Miskraam, maar embryo gegroeid).

Dus bij mij gaat het al vroeg mis.
    Utrogestan kan ervoor zorgen dat de innesteling beter verloopt.
    Volgens mij heeft Suus hier ook veel ervaring mee.
    In NL geven ze dit niet snel bij meerdere miskramen, in België en Duitsland krijg je dit standaard na meerdere miskramen.

Maar het lijkt erop dat we nogal in het zelfde schuitje zitten.
    Snel zwanger, maar het gaat ook snel weer mis.

Frustrerend he!? Al het vertrouwen in mn lijf is momenteel weg...

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Utrogestan is progesteron. Progesteron zorgt ervoor dat de prille zwangerschap niet afgestoten wordt. Bij sommige vrouwen wordt er in het begin van de zwangerschap te weinig progesteron aangemaakt, waardoor je een miskraam krijgt. In het buitenland is men hier wel van overtuigd, en schrijven ze na een paar miskramen progesteron voor na de eisprong. In Nederland loopt het onderzoek nog, en dat betekent dat je het in de meeste Nederlandse ziekenhuizen niet krijgt bij herhaalde miskramen. Ze willen eerst dat uit dat onderzoek blijkt dat het echt werkt, maar dat kan nog wel een paar jaar duren.

Suus

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ken je mijn verhaal van www.herhaaldemiskramen.nl? (Onder Suus.) Daar vind je veel info over onderzoek en medicatie bij herhaalde mk's.

Suus

9. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Sorry, beetje off topic:

Maar Suus even een vraag. Ik heb zoals het er nu uitziet 2 straks 2 miskramen.
    Ik ga er vanuit dat ze in NL dan alleen chromosomen en stolling onderzoek gaan doen.
    Maar ik wil wel graag met Utrogestan beginnen. Wat ik dus waarschijnlijk niet ga krijgen vanuit het ziekenhuis.
    Heb al een mail klaarstaan voor dr. de Sutter.

Maar zou jij eventueel op eigen houtje beginnen met utrogestan?

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

De site van het NVOG ken je wel hè? (NVOG: Herhaalde miskraam : Endocriene factoren)

Daarin kun je lezen dat ze alleen chromosomen en stolling zullen doen, tenzij je heel erg gaat zeuren over progesteron prikken, schildklieronderzoek, glucosebepalingen en vitamines prikken (B).

Ik weet niet of De Sutter je laat komen na 2 mk's, maar je kan het altijd proberen.

En om je vraag te beantwoorden: ja, daar zou ik op eigen houtje mee beginnen, sterker nog, ik ben er destijds op eigen houtje mee begonnen. Ik had de voorraad gekregen van iemand die het niet meer nodig had.

Het is volstrekt ongevaarlijk, namelijk, en het zal maar net bij jou helpen. Bij ivf wordt al tientallen jaren utrogestan gebruikt in de eerste fase van de zwangerschap.

Suus

11. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Ja die site ken ik en daar word ik helemaal niet vrolijk van! Die standaardonderzoeken kunnen me wat!

Ik weet dus ook niet of de Sutter me al wil zien naar "pas" 2 miskramen... Al schrijf ze alleen maar utrogestan voor!

Maar als dat niet is, ga ik er zelf mee beginnen. Ben nu overtuigd :)

Zie wel wat internetadressen waar ik het kan krijgen, maar daar werken ze met 2 verschillende nl 100 en 200 mg.
    En dan starten zodra ik weer positief test? En hoeveel? 3x200?

Mijn cyclussen zijn nogal snel van slag (lang) dus meteen na eisprong beginnen houdt menstruatie wellicht tegen?

Sorry voor al de vragen...

12. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    mijn miskramen eindigde een keer met ruim 5 weken en de andere twee keer met ruim 11 en 13 weken.
    Utrogestan zal bij mij waarschijnlijk dan niet helpen..

ik heb het idee dat ze bij mij meer onderzoeken hebben gedaan gezien de waslijst die aangevinkt werd op de bloedafnamelijst...
    niet alleen stollingsonderzoek, kan ik dit uit de aangevinkte lijst opmaken?

13. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Bunchy, volgens mij moet je dat wel terug kunnen vinden op de lijst. Tenminste, dat neem ik aan van wel.
    Ben heel benieuwd waar je dan op onderzocht wordt.

Wat Suus zegt: Baadt het niet dan schaadt het niet, dus ik ga het toch proberen. Suus heeft me overtuigd.
    Helaas moet je dus toch zelf dokteren om verder te komen.
    Tenminste, ik wil dat wel, ook al heb ik "pas" 2 miskramen gehad.
    Wil niet wachten op eventueel nr. 3

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ze zal het niet voorschrijven zonder je te zien, denk ik. DS schrijft inderdaad 3 x 200 voor, vanaf eisprong.

Maareh, als je cyclussen zo lang zijn, zou het probleem dan wel een progesterontekort zijn?

Suus

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Stollingsonderzoek is heel uitgebreid (als het goed is), dus dat is op zichzelf al een waslijst. (En 14 buisjes of zo.)

Maar je kunt zo bij het ziekenhuis opvragen welke onderzoeken er gedaan zijn toch?

11 en 13 weken, dat is inderdaad laat. Had je elke keer wel hartactie? En heb je weleens een baarmoederonderzoek gehad om te kijken of je geen tussenschotje hebt of zo?

Suus

16. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Suus: Mijn cyclussen blijven niet lang...
    Na het stoppen met de pil 110-49-zwanger en miskraam.
    Na curettage 80-35-zwanger.

Dus als mijn cyclus enigszins normaal is ben ik snel zwanger.

Maar waar denk jij dan aan?

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook 2 miskramen waarbij al hartactie was, goede groei en over de 8 weken maar ging later toch mis.
    De 3e zwangerschap ben ik acupunctuur gaan doen en ook utrogestan gaan gebruiken (en tarwekiemoliecapsules, gewoon van het kruidvat).
    Hier lijkt progesteron toch het missende item geweest. Toen ik stopte begonnen bij mij de harde buiken (vanaf 15 weken) en wat blijkt nou, progesteron houdt de baarmoeder rustig. De eerste 2 keer heeft mijn bm de kleintjes er dus zelf 'uitgewerkt'. Door de onrust kwam er bloed vrij en daar waren ze te zwak voor. 100% zeker heb ik dit niet, maar de gyn die mijn keizersnede gedaan heeft bevestigde dat dit wel degelijk kan.

Overigens heb ik de progesteron via St Geertgen (elsendorp) gekregen. De volgende keer krijg ik het wrs gewoon via het ziekenhuis (omdat het bij mij nu zo goed als bewezen is) en zo niet, begin ik op eigen houtje!

18. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Loki: Ik ga het ook allemaal proberen bij de volgende zwangerschap. Het kan in ieder geval geen kwaad.

Ben jij na je 2e miskraam meteen naar het Geertgen gegaan of heb je eerst in het ziekenhuis onderzoeken gehad.
    Heb je zelf om utrogestan moeten vragen of kwam het Geertgen hier zelf mee?

Fijn dat je 3e zwangerschap wel goed gegaan is, daar gaan wij ook voor!

19. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    diverse echo's maar baarmoeder lijkt normaal te zijn..
    tussendoor heb ik ook een gezonde zoon gekregen, zonder bloedverlies tussendoor etc.
    nog nooit heeft iemand iets gezegd tegen mij over tekort aan progresteron. Maar ik had ook geen last van harde buiken en het waren bij mij ma's dus tijdens echo's pas ontdekt... dus denkt dat theorie van progesteron niet opgaat hier..
    ik zal eens opvragen in zkh waar ze nou precies onderzoek naar doen dan..

20. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Er zijn zoveel verschillende dingen die oorzaak kunnen zijn van je miskramen. Het is alleen zo moeilijk om er achter te komen!
    Bij mijn miskramen wel bloedverlies (eigenlijk al vanaf wk 5, dat werd dan steeds erger).
    Gekke bij mij is dat ik ongeveer 2 weken bloedingen heb en het daarna helemaal stopt. Vorige keer dachten we dus ook dat mijn lichaam zelf alles had verwerkt, bleek alles er nog te zitten.

Vorige week echo gehad, echoscopist zeg miskraam vanwege te weinig groei en de volgende dag zijn bloedingen gestopt (en ook niet meer teruggekomen).

Deel Deze Pagina