Gespannen buik

Discussion in 'Zwangerschap' started by terperlientje, Apr 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. terperlientje

Nov 12, 2006
    10
    0
    0
    Hoi meiden.

Ik ben nu 14 weken en sinds een paar weken heb ik zodra ik wat meer doe op mijn werk of thuis heel snel een gespannen (vervelende) buik. En dit dus vaker op de dag. Komt iemand dit bekent voor?
    Had al wel met de vk gebeld maar die wist het ook niet helemaal geloof ik en ik moest het maar gewoon wat rustiger aan proberen te doen. Maar vroeg me af of meerderen dit al zo vroeg hebben gehad?

Liefs Marian

2. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Ik weet niet of een harde buik al zo vroeg in de zw. schap voor kan komen, maar als dat zo is dan betekend het wel dat je het rustiger aan moet gaan doen.

3. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ik heb het ook al sinds een week of twee, dokter zei dat het mn darmen waren die in een "stuip" schoten..hihi

4. terperlientje

Nov 12, 2006
    10
    0
    0
    Maar heb je het dan ook als je drukker bezig bent of zomaar in een keer. Ik merk dat ik het ook krijg als ik gestrester ben.

5. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

Aug 10, 2006
    568
    0
    0
    In t begin van mij zwangerschap was ik ook heel erg gespannen en gestrest wegens werk enzo....en toen merkte ik dat ook wel aan me buik....dus als je gestrest ben kan je dat heel erg goed aan je buik voelen.

6. sancho

sancho Actief lid

Apr 13, 2006
    391
    0
    0
    Wat bedoel je precies met gespannen buik? Het zou een harde buik kunnen zijn maar dan word heel je baarmoeder hard. Of een volle darm?

Liefs sancho

7. terperlientje

Nov 12, 2006
    10
    0
    0
    Nee het zijn geen volle darmen. Meer dat m'n buik harder en gevoeliger wordt op die momenten. Normaal kan je hem nog aardig indrukken maar dan gaat dat een stuk moeizamer. Maar ja harde buiken kan eigenlijk nog helemaal niet zo vroeg dus ja is maar een beetje gek allemaal.

8. sancho

sancho Actief lid

Apr 13, 2006
    391
    0
    0
    Harde buiken kan wel in het begin van zwangerschap dit komt door de groei van de kleine, later is het oefening van de baarmoeder. ( vertelde de verloskundige ) ik had dat ook af en toe kort daarna begon ik de beeb al te voelen. Was al met 15 weken.

Liefs sancho

9. angel1984

angel1984 Lid

Aug 31, 2006
    44
    1
    0
    bediende
    schilde
    hey,

Ik ben 16 weken zwanger en als ik een hele dag moet werken heb ik ook last van een harde, vervelende buik... Ik word soms zelf draaierig van de "pijn" en dan moet ik echt gaan zitten.. Je bent dus niet alleen...

10. Michelle20

Michelle20 Actief lid

Jan 3, 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    kan wel hoor! ik heb dat ook nog wel eens... en vooral als ik heel moe ben of een stukje aan het lopen ben of idd wat gestrest ben.

Share This Page