Ervaring makelaar gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Wij hebben gister gesprek gehad voor hypotheek, was positief gesprek en nu willen wij een huis bezichtigen. Alleen daar is juist een klein probleempje... ik krijg de makelaar maar niet te pakken.
    Staat op funda 'Makelaar A' dus die bel ik maar word doorverwezen naar 'Makelaar B' en ook deze verwijst mij weer door naar een collega van hem.. Nu heb ik dus 4 verschillende telefoonnummers en de gene die ik dus moet spreken over deze woning, die neemt maar niet op.

Wie kent en heeft ervaring met Gorter Vastgoed en Hoogveste BV? vind het allemaal maar beetje amateuristisch en vreemd dat je de makelaar niet aan de telefoon krijgt. Hoe willen die mensen in hemelsnaam hun huis verkopen zo? en weten de huidige eigenaren wel dat hun makelaar zo laks is?

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Staat het huis leeg? Zo nee dan zou ik gewoon naar die mensen toe gaan en het verhaal uitleggen.
    denk dat hun hier misschien ook wel van op de hoogte willen zijn.
    Idd nogal raar

3. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Wat een gekke gang van zaken zeg! Toen wij voor een huis aan het kijken waren heb ik ook eens zoiets gehad. Ik had de makelaar gebeld om een bezichtiging te plannen, kreeg een secretaresse ofzoiets aan de lijn. Die wilde persé geen afspraak maken voor 's avonds (en dan 18.30 ofzo he, niet eens echt heel laat vind ik) en ook niet voor een zaterdag. Maarja, wij werkten beiden fulltime dus overdag doordeweeks bezichtigen is gewoon geen optie. Dus ik zei 'maar jullie willen toch huizen verkopen neem ik aan?' Zegt zij 'ja en dat doen we ook hoor!' Begreep totaal niet wat ik bedoelde. Wij zijn toen vervolgens zelf naar dat huis gereden (in eerste instantie om alleen even de wijk te bekijken enzo) en hebben toen de stoute schoenen aangetrokken en hebben aangebeld. Hele vriendelijke mensen die ons toen zelf rondgeleid hebben. Waren niet erg te spreken over onze ervaring met hun makelaar en waren blij het te horen zodat ze aan de bel konden trekken.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    huis staat al tijdje leeg, anders was ik idd al naar de bewoners zelf gestapt. denk dat die ook wel willen weten hoe laks hun makelaas is en ze op deze manier dus nooit zullen verkopen

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ookal zo'n slechte makelaar dus. wel fijn dat je de huidige bewoners kon inlichten erover! zou dat ook wel willen weten als mijn makelaar zn werk niet doet, daar betaal je m notebene(flink!) voor

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Staat er geen bord in de tuin met de (goede) naam van de makelaar?

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Misschien kun je even bij de buren aanbellen en vragen of ze jouw nummer door kunnen geven aan de eigenaren. Dan kunnen zij doorgeven dat jullie belangstelling hebben maar dat jullie de makelaar niet te pakken kunnen krijgen. Weet niet of ze een goed contact met de buren hadden natuurlijk, maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja zit een plak ding op het raam en daar staat Gorter op. Maar op Funda staat Hoogveste

update: eindelijk iemand gesproken die over die woning gaat. Kolere wat was ze arrogant zeg... vroeg ook om een avond-bezichtiging omdat mijn man gewoon werkt. 'nee, we werken natuurlijk alleen overdag. nooit savonds of weekend' ehh ok.. kan maandag?
    'nou dan moet ik de agenda er weer bij pakken, moment' 'ja maandag, om 10u' ehm sorry om 10u gaat ons helaas niet lukken, misschien uurtje later? 'nou dan heb ik alleen nog maar 12u' ja is goed.

kolere die irriteert zich aan klanten lijkt wel. waarom zit je dan in het vak als je geen zin heb om met mensen te spreken...

maar de afspraak staat nu! maandag uur van de waarheid :p

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Pfff, die denken zeker dat we nog 10 jaar geleden leven qua huizenmarkt!
    Wij hebben ons huis vorig jaar verkocht, maar ik heb bij het zoeken naar een makelaar (verschillende makelaars langs laten komen) ook duidelijk gevraagd naar de mogelijkheden en tijden waarop ze werken en bezichtigingen doen. Onze makelaar maakte lange dagen, alleen op zondag werkte hij niet. Ja, veel mensen werken, dus dan is zaterdag of 's avonds de enige mogelijkheid.

10. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Gorter vastgoed ken ik wel. Verder geen ervaring mee.
    Heb jaren als makelaar gewerk maar vind het erg raar dat mensen het stom vinden dat ze savonds niet kunnen bezichtigen....om ze dan meteen een slechte mklaar te noemen?! ik werkte van 9 tot 18 en daarna ging ik ook naar mn gezin...jullie werken liever toch ook geen 10 uur per dag. Voor de mensen die niet anders konden hadden we de zaterdag. Het is een moeilijke tijd en op personeel word er bezuinigd. Wij waren met n 2e en hadden irca 150 woningen. En a voor een 2e bez maakte ik nog wel eens een uitzondering...maar dit was dan altijd in privetijd!

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Maar dan moet je daar idd wel de makelaar op uit zoeken, want er zijn toch best veel makelaars die van maandag tot vrijdag van 9 tot 5 werken. De vaak wisselen ze de zaterdagen af. Ik begrijp wel dat het lastig is, maar als je een fiets wilt kopen of een brood bij de bakker zit je ook aan openingstijden vast. En daar maken mensen wel tijd voor, dus waarom is het dan een probleem om vrij te nemen om een huis te bezichtigen. Het gaat om een aankoop die je niet dagelijks doet. De makelaar zou dus dag en nacht beschikbaar moeten zijn omdat niemand vrij wil nemen om een huis te kopen. Als het echt niet anders kan is het vaak geen eens een probleem bij een makelaar, maar ik kan me wel voorstellen dat ze niet zomaar van hun beleid afwijken.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hmmm, onze makelaars hebben net als ieder ander ook een gezinsleven/priveleven. Ik heb geen inzage in de prive-agenda van de makelaars, dus zou voor 's avonds en in het weekend ook geen afspraken kunnen maken (wel rond 17.30/18.00 uur hoor, maar later dus niet.)

Ook onze opdrachtgevers weten hiervan. Bovendien wil de overgrote meerderheid van onze opdrachtgevers ook liever doordeweeks overdag de bezichtigingen. Simpelweg omdat ze dan toch niet thuis zijn vanwege werk o.i.d. en 's avonds/in het weekend ook gewoon van hun rust willen genieten.

Maar bij ons is in overleg wel van alles mogelijk hoor. Ook op zaterdag. Als iemand echt doordeweeks niet kan, gaan wij daar niet moeilijk over doen.

TS: wat vreemd dat je de makelaar niet te pakken krijgt. Ik vind jouw situatie echt absurd. Een makelaar die niet bereikbaar is en 4 verschillende telefoonnummers.....Vreemd...

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ja, persoonlijk heb ik er geen boodschap aan hoe ze dat regelen en of het van hun privétijd af gaat, mijn vader heeft ook zijn hele leven gemiddeld 70-urige werkweken gehad, dat heb je snel met een eigen bedrijf. Als hij van 9 tot 5 had gewerkt, had het bedrijf er vast en zeker anders voor gestaan.
    Overigens werkten de meeste makelaars hier 's avonds en op zaterdag. Gaven ook wel aan dat ze weinig keus hebben als ze niet koppie onder willen gaan.
    Ja, niet iedereen kan of wil zomaar vrij nemen om een huis te bezichtigen. Voor jouw huis 10 anderen in deze tijd als je niet op tijd kan reageren.

14. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Niet elke makelaar heeft zijn eigen bedrijf;). Ik wasgewoon in loondienst....dus een beetje kort door de bocht he...ik werk om te leven niet andersom....

15. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dan is het bij jullie anders dan hier, want ik ken maar weinig makelaars die buiten kantoortijden werken. Ik heb wel eens het idee dat mensen die werken maar vinden dat iedereen en alles 24 uur per dag beschikbaar moet zijn en klaar moet staan, maar dat is toch onmogelijk. Jij wilt een huis kopen en daarvoor zul je dus vrij moeten nemen, moet je toch ook als je iets anders wilt kopen? De 1 wil overdag, de ander wil 's avonds, de ander heeft liever midden in de nacht. Tja, waar eindigt het dan? En weet je wel hoe vervelend het is als je als verkoper 's avonds ineens met je hele gezin ergens naar toe moet terwijl het eigenlijk bedtijd is voor je kinderen omdat er kijkers komen. (die in 99% van de gevallen tegenwoordig alleen maar komen orienteren omdat er zoveel aanbod is.) Nee hoor, laat die makelaars maar lekker werken van 9 tot 5 op maandag tot vrijdag met een uitzondering hier en daar voor degenen die echt niet anders kunnen en serieus belangstelling hebben. (2e bezichtiging vind ik serieus belangstelling in dit geval) Die mensen hebben ook gewoon recht op hun gezinsleven en ik vind niet dat dat aangepast moet worden omdat anderen weigeren een vrije dag op te offeren om naar een huis te kijken.

16. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    En ik denk persoonlijk dat de makelaars er weinig boodschap aan hebben dat jij geen vrij wilt nemen om een huis te bezichtigen. Dat jouw vader 70 uur per week werkte is zijn keuze geweest, maar in dit geval zijn er andere mogelijkheden en heb ik het gevoel dat jij wilt dat iedereen zich maar aanpast aan jullie schema. Helaas, je bent niet alleen op deze wereld.;)

17. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Kan hier echt niks aan toevoegen! Helaas heb ik mijn baan opgezegd omdat het gewoon niet leuk meer was ( kopers zijn pas arrogant hihi) en omdat mijn gezin eronder leed. Ik begrijp het allemaal wel hoor maar makaars zijn ook maar mensen.

18. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik snap ook wel dat makelaars ook een privéleven hebben en tijd voor hun gezin willen hebben, maar ik vind wel dat in overleg er meer mogelijk moet zijn dan alleen bezichtigen doordeweeks tussen 9 en 17. Je weet gewoon als je makelaar wordt dat je dan soms ook savonds of op zaterdag zult moeten werken omdat sommige belangstellenden nou eenmaal echt niet de mogelijkheid hebben om tijdens kantoortijden een huis te bezichtigen. Doe dan bijvoorbeeld 1 avond per week tot 20.00 uur ofzo, dat je de laatste afspraak om 19.00 uur plant, geeft kandidaat-kopers net ff wat meer ruimte.

De vergelijking met het kopen van een brood bij de bakker snap ik niet zo goed, die zijn op zaterdag ook open en zijn dus wél wat flexibeler.

TS: fijn dat je inmiddels toch iemand te pakken hebt kunnen krijgen, ook al was het niet helemaal klantvriendelijk ;) Veel plezier maandag!

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb ze ondertussen gesproken eindelijk. ze was erg arrogant vond ik. leek alsof ze er totaal geen zin in had. steeds zuchten en kortaf. a.s maandag bezichtiging

20. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Maar de meeste makelaars hebben die optie ook wel. Ken er bijna geen die dat niet doet. Het probleem is alleen dat die plekken heel snel bezet zijn omdat iedereen op die tijdstippen wil zodat ze niet vrij hoeven te nemen. Daarbij doen ze vaak voor een 2e bezichtiging helemaal niet moeilijk over het tijdstip en willen ze daarvoor zelfs in hun privetijd wel werken. Maar voor een eerste bezichtiging zul je het moeten doen met de tijden die nog open staan. En wat de bakker betreft, de onze is idd ook op zaterdag open ,maar wel iedere middag al om half 2 gesloten, dus ook dan zul je binnen die tijden moeten gaan. (ging natuurlijk niet alleen over de zaterdag maar om de vergelijking.)

Deel Deze Pagina