Hallo, Ik ging afgelopen vrijdag naar de gyn en ze kwam net van een congres... daar vertelde ze mij dat als je nog jong bent en PCOS heb, je het beste meteen kan opereren.. geen clomid.. geen spuiten maar meteen opereren.. Ik dacht bij mij eigen: kon je dat niet eerder zeggen? Maar goed.. 16mei weer een afspraak en dan de operatie bespreken enz. Ik ben zo blij dat er een volgende stap komt, ik was de clomid zo beu.. en de 150mg was trouwens ook niet aangeslagen. Ben benieuwd hoe het allemaal in zijn werk gaat en hoe je je dan voelt na zo'n operatie.. Ik hoop dat jullie ervaringen met mij kunnen delen... groetjes!
Ik heb een laparoscopie gehad en toen deden ze gelijk een LEO behandeling en een hsg. Bij mij had de leo behandeling geen effect helaas. En tijdens de operatie werd gezien dat er toch alleen ivf nodig was om zwanger te raken. Maar ik kreeg drie sneetjes in mijn buik, links rechts en navel. Napijn had ik gelukkig niet superveel Veel succes, hopelijk zoals bij vele heeft het bij jou wel effect.
Oh echt jammer! Gelukkig heb je niet veel pijn gehad dan.. En waarom kon je alleen IVF als ik vragen mag? groetjes
Hoi, Mijn fert.arts was ook erg enthousiast over de LEO. Ik heb afgelopen maart een LEO behandeling (en hsg) gehad, nadat ik eerder totaal niet reageerde op chlomid (janari tot april 2012, daarna even pauze ingelast). De ingreep viel me erg mee: ook 3 kleine sneetjes in mijn buik. Ik heb een paar dagen 'last' gehad van mijn buik en mijn schouders (doordat ze je buik 'opblazen'). Ik heb een beetje last gehad van nabloeden, maar niets ernstigs. Toen ik na 2 weken op controle kwam was er al direct een grote follikel te zien, iets wat nog niet eerder was gebeurd. Helaas geen succes die maand. Het duurde ook wat lang voordat mijn menstruatie begon, doordat de follikel wel gebarsten leek maar niet weg wilde gaan. Uiteindelijk is dat na een paar weken toch gebeurd zonder medicatie. Daarna leek het even of er niets meer gebeurde, maar vanmorgen (3 weken na menstruatie) lijkt het er toch op dat er weer een follikel aan het groeien is. Al met al is de operatie me dus meegevallen, en lijkt het er nu op dat het in ieder geval iets met mijn lijf heeft gedaan. Bovendien vond ik het fijn dat ze direct een HSG hebben uitgevoerd en even alles hebben 'geinspecteerd'. Mocht het nu toch niet lukken krijg ik ook weer clomid, omdat het best kan zijn dat dat dan wel aanslaat. Ik ben benieuwd hoe het bij jou verloopt!
Hoi, Ik heb een tijdje terug ook een topic hierover geopend; http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/436008-ervaringen-leo-behandeling.html Ik krijg op korte termijn ook een LEO-behandeling. Ik ben onder tussen al bij de Anesthesist geweest. Hoogste waarschijnlijk word ik 4-6 opgenomen. Mijn Gyna doet standaard een HSG tijdens de LEO. Mijn Gyna vertelde dat waarschijnijk nadien een lage dosis Clomid al voldoende is. Maar dat wil niet zeggen dat dit bij iedereen zo is. Ik vind het erg spannend allemaal! Succes, laat je me weteen hoe het bij jou ging?
Ik vind het ook super spannend!! Heb 16 mei een afspraak en dan gaan we bespreken hoe en wat... Hoop echt dat het wat bij me doet.. Het zal zo ongelofelijk fijn zijn om zelf ongesteld te worden.. om zelf een eisprong te krijgen en dan ook nog om zelf zwanger te kunnen worden zonden medicatie...! daarom hoop ik echt dat ik geen clomid nodig heb daarna, want dat vind ik echt vreselijke medicatie... bedankt voor je berichtje!
op 25 mei 2009 heb ik een LEO en HSG gehad, mn cyclus kwam zelf op gang maar had geen goede eisprong. In augustus 2009 mocht ik zelf beslissen welke dagen ik de clomid ging slikken (dag 5 tot 10) en wallah.... Meisje is ondertussen 3 jaar, en nummer 2 en 3 zijn onderweg na 9 clomid kuren waarvan 8 50mg en 1 100mg.
Hoi! 16 Mei afspraak gehad? Hoe is het gegaan? Ik heb nu definitief een datuk vd LEO, 10-6. Erg spannend allemaal. Groetjes
Hoi, Hoi! Sorry voor mijn hele late reactie.. Ik had dus 16mei die afspraak gehad.. en ze wou het toch nog eventjes afwachten helaas. Ze zei; Als je niet ongesteld word tot de volgende afspraak ik dan wel de LEO krijg. Ze vond het namelijk niet nodig als mijn lichaam toch "iets" zou doen. Nou heb ik morgen mij afspraak en wat denk je... nog steeds niet ongesteld en zit al op dag 52. Er gebeurt niks dus.. Grote kans dat ze morgen tegen me zegt dat ik de operatie definitief krijg!! Ergens ben ik er wel blij om want heb gewoon echt geen zin om zo door te klooien.. omdat ze zeker wou weten of ik geen eisprong heb gehad moest ik die dag nog wel bloed laten prikken voor me progesteron en daar krijg ik morgen ook de uitslag van... Wel ben ik al 5 kilo kwijt na het stoppen van die clomid! Echt spannend joh dat je de 10e de operatie krijgt!! Ik hoop dat alles goed gaat, en vooral dat het na afloop goed uitpakt! Ben erg benieuwd hoe het dan is gegaan en hoe het precies is zo'n operatie! Laat je het me weten? Ik zal voortaan ook eerder reageren hoor! groetjes!
Na mijn afspraak van vandaag is het 100% definitief dat ik de LEO operatie krijg! Al over 2 weken! Mijn progesteron was weer heel erg laag, en op mijn 52e dag nog steeds geen menstruatie. Ik ga me nu alvast een beetje mentaal voorbereiden.
Spannend! Ik heb 1,5 maand geleden een leo gehad en heb sindsdien 1 eisprong uit mezelf gehad en hopelijk komt de volgende er nu ook snel aan. Later deze ochtend weer een meting. Zo niet dan moet ik weer aan de medicijnen maar dan is de kans wel veel groter dat de medicatie goed aanslaat! Over twee weken ook al, snel zeg! Kijk je er tegenop? Het viel mij 100 % mee dus probeer je niet al te druk te maken!
Echt super om zo'n positief verhaal te horen!! Ik vind het niet erg als ik straks medicatie moet slikken als het dan maar wel aanslaat! Ik vond die clomid wel echt een ramp... maar dat speelde denk ik vooral mee omdat het niet werkte. Ik kijk er gelukkig niet tegen op.. Maar op de dag zelf zal ik wel heel zenuwachtig zijn. Eigenlijk kijk ik er mee naar uit.. niet de operatie zelf natuurlijk, maar wel als de operatie positief uitpakt en dat mijn lichaam weer "werkt"! Tuurlijk blijft het wel in mijn achterhoofd dat het niet altijd aanslaat zo'n operatie. Dus probeer ik niet TE enthousiast te zijn. Maar wat ik me wel afvraag want ben nog nooit geopereerd geweest; Hoe is dat eigenlijk als je wakker word uit zo'n narcose? en daarna.. lig je dan echt heel de dag in bed en hoe voel je je dan? heb je pijn? Ik denk dat ik de narcose het engst vind omdat ik niet weet wat er gaat gebeuren. Maar heb volgende week al een afspraak bij de anesthesist dus daar zal ook wel meer duidelijk worden. Hoop voor je dat het allemaal goed blijft gaan meid! Bedankt voor je reactie! x
Eloveh, Wat spannend een Leo, heb je al een datum? Ik heb afgelopen maandag gehad. Alles zag er goed uit bij mij, wel natuurlijk ei-blaasjes weggebrand. De operatie viel me mee, maar de narcose niet echt, ik heb dan ook nog nooit een narcose gehad, dus wist ook niet hoe ik hier op ging reageren. Ik was heel erg misselijk vd narcose. En had ook erg last van 't gas dat tijdens de operatie in de buik doen. Ik had erge pijn/beurse onderbuik, en met bewegen wat last. Dat gaat nu steeds beter. Ik heb alleen de dag van de operatie hele dag op bed gelegen, de dag erna een hele dag op de bank, nu afwisselen, zitten/liggen. Succes en spannend allemaal voor je zeg!
Hoi suus, toevallig heb ik gisteren de 21e mijn leo gehad! in totaal zijn er 18 blaasjes weggebrand! lig nu ook lekker op de bank bij te komen. Ze hebben mij een cocktail narcose gegeven tegen de misselijkheid, dus dat viel me allemaal reuze mee. voor mij was dit ook de eerste keer operatie en narcose. Ik had inderdaad ook erg veel last van mijn ribben maar dat is nu al weg aan t gaan! Het is mij allemaal reuze meegevallen en ik lag 24 uur geleden nog in het ziekenhuis! Het enige nadeel en wat mij wel verdriet doet is dat ze een beginnende endometriose hebben ontdekt. De gyn zei dat ik zo snel mogelijk zwanger moet raken zodat de endometriose dan waarschijnlijk ook wegtrekt... ze was er heel positief over en mag over paar dagen al beginnen met klussen! moet over 4 a 6 weken pas een controle afspraak, dus is allemaal vrij positief! Hoe voel jij je nu na deze tijd? hoor het graag van je! groetjes,
Hoi Eloveh, fijn dat de ingreep je is meegevallen en de bijwerkingen van de narcose ook! Ik had er zelf ook weinig last van, op een hele zere schouder na dan. Wel enorm vervelend voor je dat er beginnende endometriose is ontdekt. Hopelijk kun je het voor zijn door heeeeel snel zwanger te raken. Ik had 2,5 week na de leo al m'n eerste eisprong dus ik hoop dat dat bij jou ook het geval is. Nu, een ronde verder dus, heb ik weer zelf een eisprong gehad. OP dag 23 dus dat is net op het randje van acceptabel, dus vanaf de volgende ronde misschien toch weer iets bijstimuleren met clomid. Maar goed hopelijk is het helemaal niet nodig en heb ik volgende week een positieve test in handen!! Jullie zijn ook al een hele tijd bezig zeg zie ik! Het is allemaal niet niets he! Nou ik hoop dat je snel herstelt en dat je heel snel resultaat zult hebben!
Wat positief zeg! hoop dat het snel raak is! Het is zeker niet niks... en ik zat gisteren vol trotst te vertellen dat het allemaal zo meeviel, maar sinds afgelopen nacht echt hevige bloedingen gehad.. Ik ga morgen toch maar even mijn gyn bellen want weet niet of dit wel normaal is.. voor de rest met de pijn gaat het wel gelukkig. Heb jij ook zo'n last gehad van bloedingen daarna? ben benieuwd... Hoop ook zo dat ik snel een eisprong krijg! 2.5 week na de operatie is wel snel he, Ik weet ook niet of ik mijn bloedingen als menstruatie moet zien.. maar als jij na 2.5 week een eisprong heb gehad zou het in theorie wel kunnen bij mij. Ik weet me ff geen raad meer dus hoor het morgen wel van de dokter! Succes verder, hou je me nog op de hoogte??? groetjes! Groetjes
Hoi Eloveh, Ik ga morgen weer aan het werk na twee weken thuis te zijn geweest, ik was twee weken uitgeplant van te voren.. Ik werk in de ouderenzorg, en vrij pittig. En ik wist niet hoe ik op narcose etc zou reageren.. Ik heb de eerste twee dagen heel ligt iets gevloeid, denk vd operatie nog. Afgelopen week ongesteld geworden.. wat vervelend zeg dat ze beginnende endometriose hebben ontdekt!! Hoop voor je dat je vlot zwanger raakt, en dat de endometriose verminderd! Je mag idd seks hebben als je geen bloed (meer) verliest... Bij was dat al na 4 dagen! hihi. Duimen dat dit het enige zetje wat nodig is om zwanger te worden! Groetjes!