's nachts klaar wakker (11maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sjalotjuh87, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nou de titel zegt het al... (Het tijdstip ook ](*,) )

Mijn dochter van 11 maanden is 's nachts klaar wakker, of ze ligt een hele tijd te zeuren. Net geen huilen.
    Ik weet niet meer wat ik er mee moet. Elke nacht er weer uit, zit je weer beneden.
    Van af haar geboorte slaapt ze al door (behalve 1e nacht) Af en toe werd ze wel eens wakker, maar dat heeft iedereen wel eens.

Haar dag ziet er (ongeveer) zo uit;
    9.00 wakker + papfles 200cc
    12.00 broodje + diksap
    12.30 naar bed
    14.30/15.00 uit bed
    15.00 fruit
    16.00 fles 200cc
    18.00 avond eten (een potje of ze eet mee)
    20.00 fles 200cc

Nu heb ik van Nestle het pyama papje al geprobeerd. Dat werkte niet.
    Wie heeft er nog goeie tips voor mij [-o<

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Pffff vermoeiend, voel met je mee.

Misschien savonds een badritueel inplannen?
    Hoewel sommige kinderen daar juist wakkerder van worden :rolleyes:

3. bouchere

bouchere Niet meer actief

hoi hoi ,
    wij hebben het hier net achter de rug(gelukkig)
    het is ook heel erg vermoeiend,zowel voor jullie als jullie
    spruitje.
    wij zijn ons jochie 's avonds voor zijn laatste drinken
    gaan douchen.
    met heel lekker warm water,en namen daar ook echt de tijd voor.
    zeepte hem in met natusan bathtime en na het douchen
    smeerden wij hem in met natusan bedtime.
    daarna nog een beker warme melk.
    En hup zijn mandje in,bij ons hielp het.
    Wie weet ,bij jullie ook?
    Succes meis

O ja nu wordt hij alleen gedoucht en niet elke dag meer gesopt.
    maar het smeren met de bodylotion hou ik er nog even in

Groetjes
    Diana

4. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Vervelend zeg!
    Sowieso zou ik niet met haar naar beneden gaan. Ik heb vanaf het begin de regel dat we 's nachts boven blijven. Als ze eens een fase had dat ze klaarwakker was 's nachts, dan bleef ze toch in haar kamertje hoor (soms ging ik naast haar bed zitten en maakte ik geen enkel contact met haar; dat duurde dan wel een halfuur, heel vervelend 's nachts, maar dan sliep ze wel weer door en na een paar nachten was het helemaal over).

Ik zie dat ze nog maar 1x slaapt overdag, dat is ons meisje rond 11 maanden ook gaan doen. Misschien voelt het als ze 's avonds naar bed gaat nog als een tweede slaapje overdag, waardoor ze sneller wakker wordt? Een heel duidelijk avondritueel kan dan inderdaad misschien helpen. En heel duidelijk vertellen dat ze gaat slapen tot het weer ochtend is en iedereen wakker wordt. Dan weet ze waar ze aan toe is (ze snappen meer dan je denkt!)

Succes ermee!

5. Ik ga haar vanavond in bad doen, en kijken of het werkt, ik hoop het zo!

Ze slaap al een paar maanden smiddags 1 keer. (vanaf dat ze 8 maanden was ong.)
    En savond boven houden kan wel, maar dan word mijn mannetje wakker. en die moet de volgende dag wel om 6 uur eruit.

Vanacht heb ik haar in de kinderwagen gedaan, op ligstand en een half uur lang gewiegd. Uiteindelijk viel ze om 3 uur in slaap. ik ben daarna op de bank ik slaap gevallen. Om 7 uur schrok ik wakker (geen idee waarvan) toen heb ik haar maar weer in bedje gelegd, en om 10 uur werd ze weer wakker.

Ze vond haar pyamapapje van Nestle trouwens wel lekker, normaal krijgt ze 200cc melk, en nu was het 250cc pap. Bijna alles was op. Haar melk drinkt ze vaak niet helemaal op.

Ik hou jullie op de hoogte, ik hoop toch zo dat ze vanacht weer doorslaapt!

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik hoop het ook voor je!

Flink prikkelen werkt ook vrmoeiend, veel boekjes lezen, spelletjes doen, bezig houden, dan worden die oogleden vanzelf wel moe an het einde van de dag :)

7. Gister avond heb ik Zoë lekker in bad gedaan met natusan bathtime en daarna ingesmeerd met natusan bedtime.
    Vond ze natuurlijk allemaal geweldig, ze vind in bad gaan helemaal geweldig.
    Daarna haar pyama aangedaan en haar slaapzakje aan. Een lekker warme fles met rijstebloem. Ging er helemaal in

Om 8 uur naar bed.
    Ik met goede hoop weer naar beneden. Uiteindelijk zelf ook naar bed.

Om 2 uur werd Zoë dus weer wakker, ik haar speen erin gedaan en Zoë ging weer een kwartiertje slapen. Dus ik maar een fles gemaakt, en die gegeven. De afgelopen nachten ging ze na de fles niet meer slapen, maar vanacht ging ze dus WEL na de fles weer slapen :whistle:
    Om 10 voor 6 werd ze nog een keer wakker, ik de speen er weer in, ze ging weer verder slapen tot 9 uur \:D/
    Ik heb dus eindelijk weer een 'goede' nacht gehad!

Bedankt voor de tip!

Ik hoop dat ze vanacht weer lekker gaat slapen. en dat over een week ofzo die nachtfles ook niet meer nodig is. Ze heeft alleen de 1e maanden 's nachts een voeding gehad. (rond 1 uur)

8. bouchere

bouchere Niet meer actief

fijn meis,de eerste stap is er!
    nu maar hopen dat ze snapt dat de "nacht"' is gemaakt
    om te slapen en de "dag" om te spelen.
    heerlijk dat je een beetje aan je rust bent gekomen meis.
    voel je je meteen weer een ander mens van!

groetjes
    diana

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje heeft dat rond die leeftijd ook een tijdje gehad. Hij was toen net ziek geweest en wilde 's nachts ineens een fles en aandacht.
    Mijn vriend moet ook om 6 uur op maar we blijven toch altijd gewoon boven met hem. We hebben er toen even aan toe gegeven omdat het net voor ons allebei een hele drukke periode was. Dus toen kreeg hij 's nacht een fles als hij wakker werd. En daarna zijn we hem dat af gaan leren. Was wel echt super zwaar. Als hij huilde gingen we er naar toe kijken of er niks was. Speentje geven, muziekje aan. En dan gingen we weer weg en dan lieten we hem maar gillen. Uiteindelijk heeft hij 3 nachten ongeveer een uur gegilt en toen was het over. Was hij overdag ook veel fitter enzo. Was echt even heftig maar was blijkbaar nodig.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    In je openingspost schrijf je dat ze ligt te zeuren en net geen huilen. Als ik dat zo lees zou ik helemaal niets doen, Eva doet dat ook weleens en dan ga ik niet eens naar haar toe. Ze valt vanzelf weer in slaap. Naar beneden gaan zou ik niet doen, mijn vriend moet ook 4 dagen per week rond 6 uur op en ik 3 dagen, maar ik zou er echt niet aan beginnen om naar beneden te gaan! Dan maar allebei tijdelijk een licht slaaptekort ;).

11. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ik denk er precies zo over!

12. Als ik haar laat liggen, of geen fles geeft, dan begint ze echt te krijzen, en dan net zo lang totdat er iemand aan komt.

Ik neem haar wel mee naar beneden omdat mijn vriend moet werken, en ik niet. Als wij bijv. om 11 uur naar bed gaan en Zoë begint om 2 uur te zeuren en niemand gaat naar haar toe, dan blijft ze zo tot 4 uur door zeuren/krijzen. Als mijn man er dan oom 6 uur uit moet heeft hij hooguit 4/5 uurtjes gelapen.

Ik snap jullie ook wel dat je niet met je kind naar beneden gaat, het moet natuurlijk geen gewoonte worden!

Vanacht begon Zoë weer rond 2 uur te zeuren.... eerst even aangeken (kwartiertje) toen toch maar de fles weer gemaakt, want ze begon bijna te krijzen van boosheid. Daarna wel weer doorgeslapen tot 9 uur :D Ze is tussendoor niet eens wakker geworden.
    Als het zo een tijdje doorgaat dan vind ik het nog niet eens zo erg.

Ik hou het badritueel er nog een tijdje in. en over een tijdje ga ik kijken of ze ook gaat/blijft slapen als ik haar alleen insmeer.

Het is weer een lang verhaal geworden, sorry :oops:

Deel Deze Pagina