Hallo, Na de bevalling van mijn zoontje heb ik in januari op advies van de gynaecoloog een mirena spiraal laten zetten. ik had in het begin erg veel buikpijn en bleef heftig vloeien maar dit is langzaam overgegaan nu heb ik heel vaak 'afveeg' ongesteldheid. ik kan er niet van op aan en verrast me erg vaak. dit zal denk ik wel minder worden dat is het probleem nog niet zo ik merk dat ik niet zo lekker in mijn vel zit terwijl ik alles om me heen heb waar ik gelukkig van word ben ik sneller down terwijl ik altijd erg positief ben ingesteld.. ook heb ik totaal geen zin meer in gemeenschap mijn libido is het raam uit gevlogen en tijden de sex voel ik ook echt een drukkende pijn nog iets waar ik echt niet blij mee ben, ik heb steeds het idee dat ik stink ;S (sorry) ik blijf maar douche en in de weer want voel me vaak vies.. herkend iemand dit? ik zit er zwaar overna te denken om het spiraal eruit te laten halen alleen ik wil nog geen 2e.. maar in de toekomst natuurlijk wel dus dan maar weer aan de pil? condooms is geen optie aangezien mijn man een allergie daarvoor heeft :S ik hoor graag wat jullie denken of als iemand dit herkent
Ik heb 1 maart mijn spiraal laten verwijderen. twe jaar heb ik deze gehad en 2 jaar lang problemen mee gehad. De geur herken ik niet, maar het depressieve gevoel wel (HA zei nog zo leuk dat door de spiraal mijn depressie zou afnemen) NIET dus.. menstruatie was bij mij ook niet meer normaal.. zom een jaar wel, dan een jaar helemaal niet en laatste maanden ook veel last van kleine beetjes.. Ook mijn libido ging erg omlaag met de spiraal, wist niet zeker of het daar van kwam doordat ik ook veel stress had... maar nu hij eruit is komt het wel weer terug
Herken je verhaal maar had niet het gevoel 'vies' te zijn. Na zetten heb ik een half jaar non-stop gevloeid en libido was er ook niet meer. Gemeenschap, bukken/hurken deed pijn omdat ik het ding voelde steken. Mijn humeur was ook niet geweldig. Heb hem na dat halve jaar ook laten verwijderen en knapte gelijk weer wat op.
ik heb gelijk een afspraak gemaakt ga hem volgende week laten verweideren! ben er klaar mee.. met het "vies"gevoel bedoel ik dat ik ook veel meer afscheiding heb als normaal en voel me daar vies bij.. en vaak ook wat bloed erbij is geen pijl op te trekken en sinds ik mijn spiraal heb... ik hoop dat ik er ook baat bij heb nu alleen even bedenken wat ik het aankomen half jaar/jaar ga doen voordat we aan een 2e beginnen
Bij mij is hij er wel door de HA zelf uitgehaald.. eerlijk gezegd vond ik dat best eng.. maar het was in een sec gebeurd
oke fijn om te horen! ik heb voor volgende week bij de ha een afspraak moest ik toch terug met mijn zoontje ivm katten allergie dus dubbele afspraak van laten maken is dit ook pijnlijk het verwijderen? of valt dit mee? ik denk inderdaad dat ik maar weer even op de pil overstap was ik ook niet super tevreden mee maar is maar hooguit een jaar. daarna kijk ik even verder
Je voelt een klein trekje onder in je buik.. tenminste, dat had ik... dus echt pijn valt heel erg mee (in mijn ervaring) Ik was er erg bang voor, omdat de spiraal plaatsten ook erg pijnlijk is geweest... eerste x bij de HA geprobeerd, maar die kwam er ineens achter dat ik geen gewone bevalling had gehad, dus moest naar zh voor plaatsen, hier hebben ze hem niet goed geplaats en pas na 4 maanden namen ze me serieus en kwamen daar toen achter via echo.. hierna is hij weer geplaatst en deze heb ik dus laten verwijderen vorige maand Wat ik wel vaak hoor (zelf niet gedaan) is dat je de HA kun vragen te kuchen bij het verwijderen, dit zou de pijn wegnemen?
Vervelend dat je die klachten hebt.. als het niet lekker zit op meerdere fronten lijkt het me handiger om 'm eruit te halen idd. Over je man en zijn allergie; hebben jullie echt alles geprobeerd? Want er zijn wel alternatieven he.. zie hier Latexallergie en condooms Wellicht van een ander materiaal dat dat wel helpt
oke, dat wist ik niet! wij zijn erachter gekomen na de bevalling toen ik nog geen spiraal had hebben we het tijdelijk tot die tijd met condoom gedaan en dat was duidelijk geen succes, mijn man kon er een week van na genieten hihi zal straks eens overleggen wat hoe mijn man erover denkt! ik ga liever niet aan de pil omdat ik een erg onregelmatige cycles heb en zwangerworden erg lastig was, uiteindelijk met clomid gelukt. hoop bij een 2e het ziekenhuis niet in te hoeven
Hoi, Ik had ook last van die drie punten die je noemde, op een gegeven moment had ik ook altijd een schone onderbroek in mijn tas zitten, want door altijd met een inlegkruisje (want je weet maar nooit) te lopen kreeg ik voortdurend een schimmelinfectie. Ik heb de spiraal nu 3 weken geleden laten verwijderen (helemaal niets van gevoeld) en heb sindsdien nergens last meer van, libido komt ook weer terug, dus dat is mooi meegenomen. Voor wacht ik op aanraden van de huisarts even een cyclus af en ga dan weer aan de pil.
Ik ben net terug van de huisarts en een beetje ongerust.... Hij zag niks zitten!! Dus of hij is naar binnen geschoten of de touwtjes zijn veelste kort... Nu moet ik volgende week naar het ziekenhuis en gaan ze met een echo kijken en waarschijnlijk moeten ze dan mijn baarmoedermond wat oprekken om erbij te kunnen!! Of zie er zo tegen op en vertrouw hem nu ook echt niet.. Heeft iemand van jullie dit ooit meegemaakt of zo? Ben bang dat hij dadelijk schade aanricht of dat ik niet beschermt ben.. Voel me echt niet happy nu...
Ik kan je geen antwoord geven op de vraag waarom de huisarts niets ziet. Maar waarom een mirena spiraal? Waarom niet de koper spiraal? Die is dunner en heeft geen hormonen. Dus o.a. geen libido problemen. Gewoon jezelf kunnen zijn zonder extra hormonen, maar toch altijd beschermd.
mirena spiraal is geadviseerd door de gyneacoloog, geen idee waarom die. voor mij hoeft het spiraal niet meer! ik moet morgen naar het ziekenhuis om te kijken waar het spiraal heen is en ben super zenuwachtig!!! vind het dood eng.. hoop dat er gewoon een simpele verklaring voor is! ik ben blij als ik dadelijk hormoon vrij ben en weer een libido heb... zit nog in dilema of ik aan de pil zou gaan of die speciale condooms (voor latex allergie) ga testen... maar ja eerst morgen maar eens afwachten