Ik heb 3 dagen geleden een erg moeilijke bevalling gehad: 36 uur zonder pijnbestrijdeb omdat ruggenprik die drie keren aangebracht was werkte niet. Ik bleef steken op 6cm terwijl mijn weeen waren goed voor 10cm meer dan 12uur. Uiteindelijk krizersnede gehad en wat een oplichting!! 2e dag ben ik volledig hersteld kan al lopen en douche etc. Maar wat een pijnlijke aambeien ik heb: ze zijn enorm uitwendig 4 grote!!! In kraamhotel kreeg ik ledocaine zalf en bevroren mandverbanden maar helpt niks ik kan erg moeilijk liggen zitten en slapen. Morgen brengt mij. Man curanol maar ik heb daar weinig vertrouwen bij. We kan mij iets aanraden????
Hoi, Allereerst gefeliciteerd. Ik had ook grote aambeien na de bevalling,de verloskundige raadde ook curanol,tabletten en zalf aan,moet zeggen dat het binnen een paar dagen al beter werd. Sterkte. Groetjes Stierin
Oei, klinkt idd als een heftige bevalling! Balen van de aambaaien, ik had ze ook na mijn bevalling. Ik had inderdaad curanol (tabletjes en zalf) en daarnaast bevroren maandverbandjes in een washandje. Ohh echt het deed meer pijn dan de hechtingen. Verder toch even geduld hebben...
Ja klopt ik heb ks en due doet nu echt niks vergeleken mer aambeien kan echt janken van pijn... Verpleegkundige schrok ook ervan hoe groot ze waren en omdat ik eigenlijk niet had geperst niet duidelijk waroom ik het heb.... Ik ga curanol proberen straks...
Bij mij ook curanol!en heb het ook een andere keer gehad (tijdens zwangerschap) en toen was het zo erg dat ik via de huisarts een verdovende crème heb gehad omdat de inwendige aambei zo groot werd dat hij naar buiten kwam, en oei.......dat was pijnlijk kon niet meer lopen of zitten
Curanol zalf + tabletten. Daarnaast een paar keer per dag neusspray (zoutoplossing) erop spuiten, dan slinken ze sneller. Werkt echt! Ik had in de zwangerschap een joekel en binnen 24u was die flink geslonken door de neusspray.
Curanol gaat je echt helpen. En je kan ook tea tree oil proberen + badderen in groene badendas met je bil. Na elke grote boodschap even goed naspoelen met heeeel koud water doet ze ook slinken. Sterkte!
Ik had hetzelfde als jij. Ook Lido-dinges-creme en Curanol tabletten en zalf. Ik was wanhopig en dacht dat het nooit meer goed zou komen. Ik heb anderhalve week niet kunnen zitten. Ik lag liggend te googelen op chirurgische ingrepen. Ze hebben echt mijn kraamtijd verpest! Maar toen... na een week ongeveer, werden ze kleiner, deden ze geen pijn meer... en binnen een maand waren ze weg!!!
Hier ook curanol zalf & tabletten gebruikt. Nou het deed helemaal niets! (Werd steeds erger zelfs) Huisarts heeft toen 2 zalfjes voorgeschreven; spierontspannend en pijnstillend. Dat hielp redelijk. Voor mij werkt hemoclin het beste! (De inwendige versie)
Een goede tip is neusspray! Maar dan juist niet de zoutoplossing zoals eerder geschreven maar een neusspray met xylometazoline. Dat zorgt ervoor dat slijmvliezen slinken en dat gebeurd dus ook met aambeien. Helaas ook één overgehouden van mijn bevalling 3 jaar geleden en helaas nog steeds last van.
Neusspray... bij aambeien... Misschien handig om even voor de zekerheid te hinten wáár de toediening dient plaats te vinden?
Had ze ook na mijn bevalling vier weken terug. Curanol tabletjes en zalf, en ter verlichting ook Hemoclin inwendig. Duurde toch nog ruim een week voor ze weer wat slonken. En inderdaad, ze verpesten je kraamtijd! Sterkte ermee!
Voor pijn en branderigheid en jeuk helpt lidocaine creme beter dan curanol. Heb curanol ook gebruikt in combi met de tabletten, maar huisarts zei toch beter iets met zinkzalf te gebruiken omdat curanol op vaseline basis is. Als je echt niet anders kan is een operatie een pijnlijke oplossing. Zou eerst alle andere manieren proberen. Sterkte