Hoi meiden, Wie kan me helpen aan wat leuke ideetjes? Mijn collega is zwanger! Behalve dat ze mijn collega is, is ze ook mijn coach en geef ik haar klas 8u per week les. Omdat het allemaal niet vanzelf is gegaan bij haar en haar man, ben ik super blij voor haar en wil ik zo graag met haar klas wat leuks maken! Het is niet de bedoeling dat de kinderen van alles gaan kopen (dit mag wel, maar is niet mijn intentie). Mijn broer is timmerman en kan evt iets van hout maken. Ze is nog niet zo ver in haar zwangerschap dus een boxkleed, e.d. is nog niet aan de orde denk ik.... Dus...kom maar op met die ideetjes! Oh, het moet niet te moeilijk zijn, mijn leerlingen hebben leerproblemen en hebben dus vaak wat extra hulp nodig! Bedankt alvast
12-13 jaar. Ze kunnen best wel wat hoor, maar het moet niet te priegelig zijn (spannings- en concentratieboog is klein)!
Een soort kapstok met de naam van het kindje..(kunnen ze na de bevalling er zelf opzetten) En alle kinderen maken er een tekening op? Een kapstok met 5 haakjes bijv?
Oh ja dat is een leuk idee! Ze is nu pas net over de kritieke weken heen, dus het duurt nog lang voordat de baby er is. (dan heeft ze dus ook een nieuwe klas, omdat het schooljaar nog maar 9 weken is!) Dus idd iets met de naam is nog niet mogelijk....
Een mobile voor boven de box met houten figuurtjes / beestjes die ze zelf mogen beschilderen. Ik ken iemand die een dienblad heeft gekregen met alle namen van de kinderen met een tekening van die kindjes erop (was van hout) dit een beetje in de beschuit met muisjes sfeer (ooievaars, blauwe en roze tekeningen etc) laagje vernis erover. Een stoffen slinger (heb je ook wel voor verjaardagen) en elk kind mag op een eigen vlaggetje een tekening voor de baby maken en zijn eigen naam zetten. Als je allerlei gekleurde stofjes bij elkaar haalt (die een beetje matchen) en ze knippen ze zelf op maat. Moet je alleen iemand hebben of zelf handig zijn met de naaimachine om ze met band aan elkaar te naaien en elk vlaggetje om te zomen.
Ik kreeg van mijn klas een groot beschuit van karton. Als muisjes had elk kind een roze, blauw of wit rondje op het beschuit geplakt met daarop een lieve tekst en zijn of haar naam. De doorsnee van het beschuit was ongeveer 70 cm. Mooi verpakt in folie. Ik kijk er nog steeds graag naar.
Ooh deze is idd heel erg leuk! Simpel (voor alle kinderen goed te doen) maar toch origineel en persoonlijk, super!
Hier een mooie geboorte slinger gekregen. De kindjes hadden schoentjes geknutseld van allemaal kleurtjes en die allemaal aan elkaar geniet. Het was een hele leuke versiering in het huis en vond het erg jammer om het na 6wk af te pakken. Zo,en dan met allemaal verschillende kleurtjes,echt heel erg leuk! Ze had de lange slinger daarna opgerold als een taart en daar folie met veel lint ingepakt!
De beschuit met muisjes is echt een ontzettend leuk idee! Hier hadden ze (pas nadat de baby geboren was, maar het kan daarvoor ook) een A4tje met een rompertje erop gekregen, die ze in mochten kleuren, beplakken, leuke tekst erop schrijven.. Daar kun je een slinger van maken, of ze allemaal binden en er een boekje van maken. Ik vind het altijd het leukst om op te schrijven wat een kind zélf bedenkt. Dus niet naar huis meegeven, waar de ouders aangeven dat ze iets als 'Een hele fijne zwangerschap toegewenst!' op moeten schrijven, maar echt vanuit de kinderen zelf. Daar kunnen zulke leuke dingen uitkomen
Een stoffen slinger zou ik zelf wel erg waarderen, zoals genoemd ieder kind een vlaggetje versieren.....