Help! Wat is dit? Ik voel me zo rot..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Tess83, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

Bij de eerste had ik het ook en nu lijkt het weer die kant op te gaan..

Ik heb bijna continu een gevoel van zenuwachtigheid/spanning.. Dit resulteert in dat ik niet kan slapen hierdoor en er ook steeds stuiptrekkingjes optreden als ik wel bijna in slaap val.. Dan word ik dus meteen weer wakker!

Dus ik ben ontzettend moe en slapjes, zeker na een bevalling waarbij ik 2,5 liter vloed verloor..

Heeft dit met vitamine d tekort te maken?

Ben zo benieuwd of iemand dit ook heeft gehad en wat je eraan hebt gedaan?

Thanks!!

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ik herken het niet, maar zou zeker morgen de ha bellen. Je rust is belangrijk nu en het klinkt niet gezond hoor!

3. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neem iig magnesium.. Dit ontspant ook de spieren en een tekort kan een gejaagd gevoel geven.. Het beste kies je voor een spray die je in je huis masseert od vlokken die je bv in (voet)bad doet.
    Je kan hier ook goed van slapen meestal.. Succes!

4. mriekske

mriekske Lid

22 dec 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je getest op bloedarmoede? Anders even verloskundige bellen. Die kun je tot 6 weken na de bevalling bellen met vragen

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ben ook 2,5 liter bloed verloren bij onze dochter.
    Heb 4 zakken bloed gehad! En toen kwam m'n HB weer een beetje bij.
    Ik zou heel snel aan de bel trekken en laat je niet simpel afschepen met een paar staaltabletten. 2,5 liter is echt heel veel..

6. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb helemaal geen bloed gehad, alleen vocht..

Ik ga morgenochtend de huisarts bellen, want ik voel me echt naar. Er komen ook angsten om de hoek kijken nu, terwijl ik weet dat ik het met mijn oudste dochter allemaal goed heb gedaan! Bij haar ook wel een periode me erg rot gevoeld, maar toen was het volgens de HA geen depressie.

Ik hoop nu ook niet, want begin er wel bang voor te zijn.. Hoe kom je weer uit die spiraal?

Of heb ik gewoon babyblues in de ergste vorm..? Pff zoooo lastig dit!

7. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Wat vervelend zeg! Goed dat je aan de bel trekt. Misschien ook even met de vk overleggen, die hebben meer ervaring met kersverse moeders.

8. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als het goed is komt de vk nog thuis langs vandaag, omdat ik had aangegeven slecht in mijn vel te zitten..

Zo raar, vannacht was ik ineens heel rustig, gewoon borstvoeding gegeven, maar door de stress blijft de toeschietreflex weg.. Rot voel je je daar dan weer over!

Zijn er hier niet meer meiden met deze problemen?

Wel blij dat jullie reageren, geeft me wat te doen!

9. Juul83

Juul83 Actief lid

15 apr 2014
    447
    0
    0
    #9 Juul83, 17 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2015
    Weet je zeker dat je 2,5 liter bent verloren? Ik ben bij de laatste twee ongeveer een liter verloren en kreeg toen al extra bloed. Dit was ik ook zeker nodig. 2,5 is heeeel veel en moet echt worden aangevuld.
    Als je leest op google dan staat er dat een vrouw ongeveer 4,5 liter bloed heeft en dat je in een zware schock beland als je zonder transfusie al 2 liter verliest. Zal zeker navraag gaan doen bij je vk wat er is gebeurd want dat lijkt me toch niet goed.
    Sterkte!

10. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja ik weet dat zeker, ben 2250 ml bloed verloren..

11. Juul83

Juul83 Actief lid

15 apr 2014
    447
    0
    0
    Dan lijkt het me niet gek dat je je zo voelt. Zal zeker contact opnemen met je huisarts. Sterkte meid!

12. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zo blij dat ik je bericht lees ik had/heb precies hetzelfde en heb wat afgejankt want vond het ook eng. Kreeg last van hyperventilatie. Heb toen vitamine d aangeschaft en multivitamine en voelde me iets beter. Heb mn hb laten controleren dat wacht ik nu af.

13. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    414
    417
    63
    Vrouw
    Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Ik heb tijdens de kraamweek precies hetzelfde gehad. Bij mij is het de eerste dus ik had ook totaal geen idee wat 'normaal ' was qua kraamtranen e.d.

Ik heb een ks gehad maar totaal geen idee of en hoeveel bloed ik daarbij ben verloren dus ik weet ook niet of het daar iets mee te maken heeft.

Ik was ook echt enorm onzeker en werd echt overvallen door de emoties die bij mij loskwamen. Vooral een allesoverheersende liefde voor mijn dochtertje. Ik heb heel ve gehuild en ik had soms ook echt een soort paniek aanvallen. Ik was echt doodsbang dat ik niet zou weten wat ik moest doen als de kraamhulp weg was en wad echt heeel erg bang dat ik het niet goed zou doen. Ik had ook de hele dag door spanning in mijn lijf en was heel onrustig.

Wat mij heeft geholpen is erover praten met mensen. Ik schaamde me er gelukkig niet voor en heb het met veel mensen besproken. (Man, kraamhulp, moeder en schoonmoeder, vriendin die hetzelfde heeft gehad, verloskundige bijna iedereen haha). Ik heb ook een paar keer in de nacht de vk gebeld en zij waren heel lief en begripvol.

Ik heb ook veel vragen gesteld aan de kraamhulp over dingen waar ik onzeker over was. Ook al wist ik dat het allemaal wel los zou lopen.. Het gaf mij wat rust om echt wat handvaten te hebben voor na de kraamweek.

Uiteindelijk moest ik het toch echt zelf gaan doen en toen ging het steeds beter. Bij mij is het dan ook na de kraamweek vanzelf weer weggetrokken toen ik merkte dat mijn dochter het goed deed en ik zelf een beetje kon gaan keutelen.

Ik heb ook zeker 2 weken geen bezoek ontvangen omdat ik daar veel te onrustig van werd. Maar wat mij echt t meest geholpen heeft is veel praten. Benoemen dat ik bang was en waarvoor en dan kon ik het ook wel weer relativeren.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt!
    Veel sterkte in ieder geval want het is niet fijn om je zo te voelen.

Komt echt goed!

14. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Voel me nog steeds vreselijk en moest aan je denken.
    Ik heb echt dezelfde klachten en vroeg me af, als we nou kijken naar elkaars klachten kunnen we miss ontdekken wat het is. Het begon bij mij eigenlijk allemaal toen mijn menstruatie begon, dit is 3 weken geleden. Ik geef borstvoeding, jij ook ?

15. Berdientje28

28 dec 2014
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou ook zeker even langs de huisarts gaan vraag ook even of ze je schildklier waardes willen testen, je klachten komen me erg bekend voor bij mij kwam het door de schildklier. Sterkte ermee!

16. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik ben 3 liter verloren en gelukkig ook geen bloed gekregen. Is totaal afhankelijk van je hb niet van de liters.

Ts. Ik herken het gevoek ook, bij mij is het echt hormonaal geweest en gin bij beide meiden na 3/4 weken over. Succes, rot gevoel he!

Deel Deze Pagina