Ik ben helemaal in de war. Omdat ik zo misselijk ben, weinig eet etc. en in het begin ook rap afval, dacht ik vanmorgen: toch maar even wegen. Ook omdat ik wat commentaar van anderen krijg (magere snuit etc.) en mijn kleding om armen en benen wel erg losjes begint te zitten. En ik ben mezelf al niet zo een geweldenaar. Mijn taille wordt (gelukkig) gewoon breder. Nu ben ik tot mijn grote verbazing zes kilo gegroeid..... Heb mezelf nog even opgemeten (mijn heupwijdte etc is echt afgenomen (vandaar dus de losse broeken enzo), taillewijdt is natuurlijk niet echt te vergelijken nu, borstwijdte is helaas ook wat teruggelopen. Manlief op de weegschaal gepleurd....gewicht klopte keurig. Kat op de weegschaal gedumpt.... gewicht klopte. Ik ga er dus van uit dat mijn gewicht ook klopt. Maar nu de vraag..... waar zitten die 6 kilo dan????? En waar komen ze vandaan???? Herkenbaar?
Herkenbaar, ik heb af en toe ook aan mijn kleding dat ik niet lijk aangekomen. Ga ik bij de vk op de weegschaal staan blijken er toch ineens een aantal kilo's bij te zijn gekomen. Soms snap ik er ook niets van. Heb nu sinds paar weken zelf een weegschaal thuis, zodat ik het beter in de gaten kan houden. Ik eet niet overdreven veel (gewoon wat dagelijks aanbevolen is) en toch soms ineens kilo's eraan.. Vraag ik me ook af: waar zitten die?
Ik las je andere berichtjes, maar jij bent een stukje verder met je zwangerschap. Drie weken terug stond de teller nog op -2,5. Nu dus op 6+ (vanaf mijn oude gewicht gerekend) dus eigenlijk 8,5 kg erbij. En dat in 3 wk (ik ben pas 12 wk zwanger). En eten doe ik nauwelijks, gezien de extreme misselijkheid. En volgens iedereen (incluis de centimeter) word ik dus dunner. Ra ra.....
hier juist omgekeerd, lijk juist heel veel aangekomen te zijn en er zit welgeteld 1 kilo bij. ook zo vreemd.
Ik weet het niet omdat ik zelf nu nog niet ben aangekomen en in mijn vorige zwangerschap nauwelijks, maar is het misschien vocht dat je vasthoudt? Dat weegt ook wat.
Volgens mij zou je vocht ook terug moeten zien in je omvang toch? Ik meen, als iemand bijvoorbeeld vocht in de enkels heeft, zie je dat altijd heel goed. Er zitten ook nergens "waterachtige" kussentjes op mijn lichaam. Het gekke is wel dat ik idd veel meer drink dan plas (omdat ik mee doe aan mvm zie ik behoorlijk goed wat ik plas), maar ja dat kan toch niet zoveel kilo (eigenlijk dus meer dan 8) wegen? En vooral in zo korte tijd. Begrijp me goed, ik vind het niet erg om te groeien, dat hoort er allemaal bij. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat ik zwaarder EN dunner word. Dat is een combinatie die ik niet ken. Bovendien kan de enorme toename niet van het eten zijn. Ik eet nauwelijks. @Kimberley.... da's ook gek, ja.
ik was er de eerste 12 weken 6 kwijt ... nu 2 er terug bij. vocht ophouden, kleine hoeveelheden hoef je nog niet direct te zien, maar enkels en handen, daar kan je het wel gauw aan merken. als je ringen plots vaster komen te zitten enzo maak niet ongerust, sommigen komen de eerste maanden veel bij, en dan niet meer. andere komen bijna niets bij, en dan plots de laatste maanden erg veel.
tja, tis wel een beetje veel. nou kwam ik in het begin ook veel aan, terwijl ik misselijk was en veel moest overgeven. daarna heb ik stil gestaan tot een week of 25. daarna kwamen er een paar kilo bij en nu 8! kilo in 2 weken. ik zou het er gewoon de volgende keer met de vk over hebben, ik zou me er maar niet teveel zorgen om maken. ik ben ook niet zo blij met de kilo's ondanks dat ik weet dat het erbij hoort. het zij zo! fijne zwangerschap verder!!
De kilo's op zichzelf interesseren mij op dit moment nog helemaal niet. Het is meer dat ik het gewoon zo vreemd vind dat ik zichtbaar magerder wordt (in omvang afneem), ringen en horloge wijder worden, wat op zich aardig correspondeert met mijn eetpatroon, want ik eet door de misselijkheid lang niet genoeg. Dus dat stukje is mij duidelijk. Maar het is gewoon heel gek en onverklaarbaar dat ik desondanks dus zo mega veel in gewicht ben toegenomen! Als ik dan toch groei.... zou ik het ook graag ergens terugzien en weten waar het vandaan komt!