Hoi dames! Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik snel en veel aangekomen.. totaal rond de 30 kilo! ik kon op het eind daardoor bijna niets meer en zat onder de striae.. 3 maanden na de bevalling zat er nog 10 kilo aan. Ik ben toen hard gaan afvallen en lijnen en uiteindelijk nog 17,5 kilo afgevallen! Daar deed ik nog een aantal maanden over.. sinds de zomervakantie was ik weer strak en slank! Kort daarna werd ik zwanger van onze 2de.. ik hou mijn gewicht sinds dien goed in de gaten. Ik eet niet extreem veel.. soms snoep ik wel, of neem een taartje bij een verjaardag (voel me dan weer schuldig) maar dat deed ik ook na het afvallen en toen kwam er niets bij.. de laatste dagen heb ik wel niet veel aan beweging gedaan, dit komt omdat ik in 4 weken tijd al 3 x ziek ben geworden.. steeds een griep of een virus.. geen weerstand dus.. Moet wel zeggen dat ik soms echt zo'n honger heb!! Nu woog ik in week 4 nog 64,5 en nu 66,4.. 2 kilo dus.. Ik heb wel enorme last van obstipatie, en tijdens de eerste zwangerschap al vroeg last van vocht vasthouden.. maybe nu weer? Heeft iemand een tip hoe ik het tegen kan houden (een beetje) dat het niet weer zo veel wordt? 11 weken en 2 kilo vindt ik teveel.. de baby weegt nog maar 10 gram, het kan alleen vocht en bloed zijn of vet.. Ik weet dat er nu mensen gaan zeggen, let er niet op je komt toch aan en de een meer dan de ander.. maar psychisch zat ik er de eerste keer daardoor heel snel doorheen.. ik voorkom het daarom liever..
Ik zou me niet zorgen maken.. 2 kg is gewoon netjes.. tuurlijk houd je aan het eind veel vocht en misschien nu idd weer aan het begin net als bij je vorige zwangerschap. Je eet normaal zeg je, je snoept bijna niet, ik zou niet ergens op gaan letten nu hoor. De ene komt nou eenmaal veel aan, vocht, placenta met bloed, het weegt allemaal behoorlijk wat. De ene komt veel aan de andere bijna niet, daar kan je niets aan doen. Mn buurvrouw kwam bijv ook 30kg aan, dat zou je nu echt niet zeggen als je der ziet hoor, super slank.
Zolang je het zelf in de gaten houdt kun je er weinig aan doen toch? Ik vind 2 kg best veel op 11 weken, maar dat hoeft helemaal niets te zeggen over de rest van je zwangerschap. Mijn vorige zwangerschap ben ik 36 kg aangekomen, het ging al hard maar ook tijdens 10 weken ziekenhuisopname kwam er 18 kg in 10 weken tijd bij. Nu let ik heel erg op wat ik eet en ben ik nu met bijna 21 weken zwanger 2 kg aangekomen. Ben hier erg blij mee maar als het meer was geweest was het ook ok, je hebt het niet altijd zelf in de hand. Meer dan opletten dat je niet teveel vet/snoep eet en dergelijke kun je toch niet. Komt vast goed.
Ik vind 2 kilo aankomen met 11 weken helemaal niet veel. Toen ik 11 weken zwanger was had ik al 4,5 kilo bij. Dus ik vind dat reuze meevallen. Maar zegt ook niets over de rest van de zwangerschap.
Mijn eerste zwangerschap was in 10 weken al 15kg erbij!! Einde zwangerschap ruim 30kg!!! 2e zwangerschap 16 kilo....3e zwangerschap 14 kilo. Ben eerst afgevallen door de misselijkheid en pas met 30 weken begon ik aan te komen! Zegt dus niks.....
Ik zit met het zelfde probleem. Dit jaar 15 kg afgevallen en sinds zomer op stabiel gewicht maar nu ben ik bijna 10 weken en al 2 kg erbij. Ik ben sinds ik werkt dat ik zwanger ben wel acuut gestopt met roken dus dat zal er ook wel mee te maken hebben maar... mijn vk waarschuwde me voor aankomen omdat ik zoveel ben afgevallen... dit is de theorie er achter: als je afvalt gaan je vetcellen niet weg maar ze krimpen. Als je zwanger bent gaat je lichaam in een soort reserve toestand. Alles wat binnen komt moet worden vasthouden voor dat wondertje in je. Dus al die gekrompen vetcellen worden weer actief en vullen zich ook al let je nog zo goed op wat je eet. Daarom raadde zij me een diƫtiste aan om gewicht toename binnen een gezonde marge te houden want aankomen doen we allemaal rijden de zwangerschap. Succes en Hopelijk helpt dit je wat!
Als je ook deze keer weer wat vocht zou vasthouden, vind ik twee kg zelfs te weinig. Gewoon eten als je honger hebt, je lichaam vraagt er naar. Drink wat meer en probeer gezond mogelijk te eten, dan kun je ook weinig in vetten aankomen. Ik begrijp dat je bang bent om weer veel aan te komen, maar probeer je gezonde verstand te gebruiken en niet te veel naar je hormonen luisteren!
Als je gewoon binnenkrijgt wat je aan vitamines etc. binnen moet hebben, zeggen kilo's niet zoveel... Mijn eerste zwangerschap had ik er bij 11 weken al 7 kilo aan! (in totaal 26 kilo aangekomen) Deze keer was het ca. 2 kilo (bij 11 weken) en zit ik nu met 34 weken op +11... op zich best netjes
waar zou je je zorgen over maken? als jij goed en gezond eet heb je er verder niet zoveel invloed op. je ziet vanzelf waar het schip strand wat betreft gewicht! fijne zwangerschap!