baby 7 weken slecht slapen overdag. Puckababy inbakerslaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door girl83, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl83

girl83 Lid

19 dec 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn dochtertje van 7 weken slaapt erg slecht overdag. Ze ziet er wel echt moe uit en geeuwt ook dus leg ik haar in haar bedje. Dan slaapt ze ongeveer een half uur of maar 10 min en word ze gillend wakker. Krampjes heeft ze ook wel wat last van maar ik heb ook het idee dat ze wakker 'schrikt' van stuipjes of haar eigen bewegingen. Nu heb ik gelezen over de puckababy inbakerslaapzakje. Zou dat eventueel kunnen helpen? Heeft hier iemand ervaring mee?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Veel kindjes hebben baat bij inbakeren, het geeft een geborgen gevoel en ze kunnen zichzelf niet wakker wapperen/slaan met hun armpjes. Zelf geen ervaring mee overigens, maar achteraf denk ik dat mijn dochter er ook beter mee zou hebben geslapen.

3. kalli

kalli Niet meer actief

Ik lees mee. Ik heb hem sinds maandag in huis, gisteren heeft mijn zoontje de hele dag goed geslapen dus niet nodig gehad, maar vandaag is hij weer wat onrustig, dus ik denk dat ik het uit ga proberen. Toch ben ik nog benieuwd naar de ervaring van anderen.

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb hem te leen en gebruik hem eigenlijk amper.
    Toevallig een uur geleden hem wel om haar heem gedaan want na een ochtend met maar 10 minuten slaap en nu weer dat geemmer heb ik besloten hem uit te proberen.
    In 5 minuten sliep ze zonder huilen of mopperen.
    Was daarvoor al 20 keer op en neer gelopen voor haar speen en dan weer wat anders.
    Wat ik minder prettig vind is dat ze nu niet goed op haar zij kan liggen en aangezien ze nog wel eens spuugt krijg ik dan weer kriebels dat ze er in blijft.

5. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Was bij ons DE uitvinding: door de puckababy sliep mijn dochter niet zozeer beter in maar wel sliep ze veeeeel dieper: door de reflexbewegingen met haar armpjes slaat zij zich wakker: ze is inmiddels 3,5 maand en ligt nog in de puckababy, inmiddels wel een grotere! Als je de puckababy gaat gebruiken is het overigens slim om deze ook snachts te gebruiken, dan betekent de puckababy 'slapen', succes!

6. girl83

girl83 Lid

19 dec 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik ben benieuwd dan! Ik heb nog wel even met het cb gebeld over haar slaapproblemen overdag en zei willen binnenkort mij leren haar in te bakeren in doeken ipv de puckababy. Ik kijk wel even wat ik nou uiteindelijk fijner vind te gebruiken. Het rare is, is dat mijn dochtertje ´s avonds laat en ´s nachts gewoon altijd slaapt. Heeft ze altijd gedaan. Wel 1 voeding ´s nachts maar dan slaapt ze daarna direct verder. Echt een enorm verschil met overdag. Wel fijn natuurlijk dat ze dan gewoon slaapt. Maar ze ziet er zo moe uit overdag en ze schrikt echt van zichzelf wakker naar mijn idee. Echt van dat schokje als ze bijna in slaap valt, daar schrikt ze wakker van. Maar ze heeft het pas sinds 2 weken ofzo. Ze is nu 7 weken oud. Nou ja, ben benieuwd op het cb dan. Bedankt voor de reacties!

7. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Mijn dochter sliep overdag ook maar weinig. Veel huilen en vaak na 30 min weer wakker.
    Heb toen ze 5 weken oud was de puckababy piep gekocht en ben nog nooit ergens zo blij mee geweest :D
    Ze sliep opeens van voeding tot voeding, wist niet wat me overkwam. Overigens heb ik het slaapzakje alleen overdag gebruikt, ze sliep nl in de nacht goed en dat bleef ook zo. Met een maand of drie/vier werd ze rustiger in haar bewegingen en zijn we gestopt. De opvolger (de puckababy mini) dus niet nodig gehad.

Ik raad het echt aan!

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Doe je haar bij de eerste signalen al naar bed of moet ze echt even in de oogjes gaan wrijven/gaan jengelen? Dat verschilt ook enorm per kind (aangezien je dochtertje 's nachts wel goed slaapt). Als ik mijn dochter bij de eerste signalen al naar bed doe, slaapt ze echt nog niet, maar ben ik te laat ook niet.

9. girl83

girl83 Lid

19 dec 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik leg haar zodra ze gaat geeuwen of haar oogjes kleiner worden. Dat doen we al weken zo en dat ging heel goed een tijd maar nu word ze telkens na een half uur wakker ofzo..

10. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier was de puckababy een uitkomst. Ook met 7 weken gaan gebruiken en meneer lag heel ontspannen. De inbakerdoeken waren bij hem teveel van het goede, dit was een betere oplossing. Zo kon hij zijn armpjes nog wel wat bewegen maar werd er niet meer wakker van.
    Ik heb niet de kleinste gekocht (piep) maar de mini, er zitten touwtjes onderaan waardoor je 'm kan verkleinen. De piep ben je anders zo uit en ze zijn toch best prijzig.
    's Nachts lag hij in een gewone slaapzak, de onrust was er alleen overdag.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Bij ons was op de buik laten slapen de oplossing:)

12. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ook wij gebruiken de puckababy weliswaar de mini omdat mijn zoontje al bijna 4 maanden is.
    Maar het is een uitvinding.
    Vanaf dag 2 hebben wij hem ingebakerd gewoon in een simpel lakentje van de kindewagenbak (tip van de kraamhulp)
    Maar nu op het k.d.v. hebben wij de puckababy gekocht en het werkt super.
    Mijn zoontje is een slaapkop, maar nu moet ik hem gewoon wakker maken :).

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad

Hier dus net zo.
    En al leg ik haar wakker in bed bij de eerste tekenen dan slaapt ze 10 min en dan weer huilen en wakker.
    Speen er weer in, aai over bol en na 10 min slapen pop weer wakker.

Heb hem afgelopen nacht niet gebruikt want ze vond het niet prettig.
    Ben nu nog op zoek naar het avond uit knopje want eer dat ze slaapt is het 22.30/23.00 en dat is veel te laat.
    Gisteren ook weer, 19.00 uur gegeten, geknuffeld en gespeeld en dan na een uurtje in bad en naar bed zou je zeggen.
    Nou niet dus dat ze in slaap viel.
    Uiteindelijk na de voeding van 22.00 uur en wat krampen viel ze in slaap om 23.00 uur.

14. kalli

kalli Niet meer actief

Het is nog heel pril, ik durf het nog niet van de daken te schreeuwen, maar het lijkt erop dat de Puckababy hier de uitkomst is! Nog voordat de rits dicht zit slaapt hij, hij heeft vanmiddag zelfs drie uur aan een stuk geslapen! Gisteren bij de eerste keer vond hij het maar niks, helemaal over de zeik ging hij het bed in, dat werkte niet, dus pak ik het nu anders aan. Ik leg hem erin, doe het hesje dicht (ik heb de mini omdat onze zoon al 6 kg weegt), dan pak ik hem even vast en praat heel zachtjes tegen hem, vervolgens leg ik hem in bed en daar rits ik hem pas dicht en bind het touwtje vast. Werkt fantastisch! Nu hopen dat dat zo blijft...

Het was trouwens erg raar, want ik had ineens tijd en beide handen vrij om te koken, wassen, opruimen en zelfs nog even relaxed haken, haha

Deel Deze Pagina