Vandaag zag ik al aardig wat kinderen op slootjes schaatsen maar die slootjes zijn nog helemaal niet 100% dicht! Lijkt mij toch best onverantwoordelijk om je kind te laten schaatsen op water waar aan het eind gewoon nog een groot open stuk is waar eenden zwemmen...? Of overdrijf ik nu? Hoe is dat bij jullie? wordt er al geschaatst en is het echt veilig?
Ja hier volop... Maar... Alleen op sloten en ondergelopen land. En ja we zijn dus ook al twee dagen aan het schaatsen...straks weer. Morgen weer. Zo vaak mogelijk. Maar de kinderen alleen laten schaatsen...nee ( wij zitten in Friesland)
Brrr wat eng zeg! Hier is weinig water in de buurt dus ik heb geen idee of er hier veel mensen schaatsen eigenlijk..
ja in Friesland zal het zeker wel betrouwbaar zijn! Ik geloof dat het bij jullie ook niet zoveel gesneeuwd heeft toch? Hier in omgeving Amsterdam is het ijs door sneeuwval gewoon heel slecht...zeker nooit kindjes alleen!! wat ik hier dus zie: kindjes alleen en op onbetrouwbaar ijs... Ik ben een echte schaatsfan en hoop deze winter op goed ijs, maar mn zoontje is 2 1/2 dus denk iets te klein nog hihi.Zelf stond ik met 3 jaar en nog wat op schaatsjes!
Hier gaan we beslist niet het ijs op en ik moet eerlijk zijn zie hier ook nog geen kinderen op het ijs. Hier is het op de sloten één en al wak.
hier word op veel plaatsen geschaatst wij wonen aan het water en mijn man stond er gisteren op en het kraakte nog behoorlijk maar er zijn hier genoeg kinderen die overdag zonder toezicht schaatsen.
Ik heb het idee dat mensen niet meer kunnen wachten en zo snel mogelijk het ijs op willen, maar je moet wel veiligheid voorop stellen!!!
Ja hier geen sneeuw gevallen dus het ijs is hier gewoon goed. Ik snap dat ook nooit die kinderen zonder toezicht op het ijs. Maar goed, als ze 9+ zijn dan spelen ze toch vaak alleen buiten...lastig in de gaten te houden.
ja 9+ is een ander verhaal maar ik zag gewoon echt kleintjes... en op naar mijn idee onbetrouwbare slootjes!!!
Wij hebben even geschaatst vandaag op een slootje, was best druk, ook veel kinderen inderdaad zonder toezicht. We zijn niet lang gebleven, vonden het niet veilig genoeg.
hier (omg. rotterdam) zie ik op sommige kleine slootjes wat kinderen schaatsen, jaar of 9 inderdaad, maar wel met schaatsen en ijshockey sticks, dus ouders weten er wel vanaf (lijkt me) . Mogelijk is het slootje ondiep, ik weet het niet, maar ik zou het zelf niet doen. Ik blijf dus ook maar herhalen tegen mn kleuter, dat het écht nog niet kan en mag! Oók niet als de anderen kinderen het wél doen... Alleen samen met mama.
Helemaal mee eens Vandaar dat wij dan altijd in het begin voor ondergelopen weiland gaan. Maar kleintjes alleen...dat kan echt niet. Misschien moet je er melding van maken bij de politie. Bij een groot meer vlakbij ons: Schaatster gered door helikopter | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Ik ben aan de rand van Amsterdam al op donderdag op een ondiepe sloot het ijs op geweest. Nog niet schaatsend overigens. Uiteraard met supervisie van mij, eerst zelf testen en we zouden zelfs bij door het ijs zakken niet (snel) verdrinken omdat het zo ondiep is. De kinderen vonden het voor het eerst geweldig . Morgen wil ik schaatsen op diezelfde sloot graag proberen, dan is papa erbij . Ik vind zonder supervisie het ijs op inderdaad gevaarlijk als het nog niet overal goed is dichtgevroren. Met supervisie soms ook trouwens. Bij diep water kun je jezelf tenslotte ook niet zomaar uit een wak redden. Maar ik denk dat alleen een combinatie van opvoeding, goed inzicht van ouders en daaruit voortkomend goed inzicht van oudere kinderen dat kan voorkomen als ze al zo oud zijn dat ze zonder supervisie buitenspelen.
Wij hebben vandaag in het park op een ondiepe vijfer geschaatst. Vonden het helaas niet fijn schaatsen, teveel bobbels dus vanavond naar een ijsbaan.
Hier kan er echt nog niet geschaatst worden ligt een laag sneeuw op haha. Woon in Delft en juist in Den haag Rotterdam Zoetermeer is van de week het meeste sneeuw gevallen. Het ijs was niet eens echt dicht gevroren haha. Nee en mijn kind mag niet alleen schaatsen( kan die ook niet) maar hij mag ook nu hij 12 is van mij NIET op het ijs. Ben niet streng maar hier in ben ik wel streng zou ik hem op het ijs treffen dan oei kan die echt straf verwachten. Hij is nu met zijn neefje (11 jr) onderweg naar mijn zusje 5 min lopen en o wee als ik merk dat ze samen op het ijs geweest zijn zonder toezicht van mij of zusje. Dan zwaait er wat. Mijn zusje denkt er ook zo over weet ik zeker.
Op het snekermeer nog wel. Hoe dom ben je dan.... Dinsdag waren ze al aan het schaatsen op het ondergelopen weiland, wij zijn daar donderdag geweest. Was mooi ijs.
Wij wonen in Drenthe hier wordt al vanaf dinsdag op de vijvers etc geschaatst... maar hier ligt geen sneeuw misschien scheelt dat... dinsdag vond ik het nog wat te vroeg maar woensdag en donderdag kon het hier echt al wel...
Waar ben je geweest? Ik hoorde dat in het Vondelpark wel geschaatst werd sinds gisteren...Hier ook aan de rand van Amsterdam dus maar ik zie echt op veel slootjes nog hele stukken waar water is... Ik vind het echt niet betrouwbaar!
Vlakbij de A10 en Diemen. We zijn donderdag goed aan de rand gebleven van die sloot, al waren daar al even geen gaten meer, behalve 300 meter verderop onder het fietsersbruggetje met eenden en andere vogels. 3 extra totale vries-dagen later durf ik het met schaatsen wel aan op dezelfde plek, maar dan moet je je niet voorstellen dat ik goed schaats op natuurijs hoor, laat staan afstanden. Ik heb in mijn gehele leven misschien 5 à 10 keer geschaatst en op natuurijs mis ik de rand waaraan je je kan vasthouden . Van de fietsersbrug houden we minstens 100 meter afstand en mochten we onverhoopt door het ijs zakken, kunnen we waarschijnlijk allemaal nog steeds staan, inclusief de boys van bijna 3 jaar oud. Niet dat de temperatuur van dat water wenselijk is in verband met hypothermia etc. Anyway, manlief van 104 kilo en 2 meter lang mag starten en testen, ikzelf van 63 kilo en mijn boys van ieder +/- 15 kilo volgen wel