Dit kreeg ik net op mijn hyves. Normaal open ik doorstuurberichtjes nooit, maar via mijn hotmail kreeg ik het al meteen te zien. Echt tranen in mijn ogen heb ik van die lieve koppies... weet eigenlijk niet of je dit soort dingen hier op mag zetten, maar probeer het toch maar gewoon. ikzelf heb net al een tientje gedoneerd Hallo allemaal, Het is nu een aantal weken geleden dat ons mooie meisje Britt* ons ook onverwachts moest verlaten aan een onbekende stofwisselingsziekte, net zoals haar broertje Nick*. Allebei veelst te jong...Nick* 15 maanden en Britt* bijna 5 jaar... Na jaren onderzoeken zijn we nooit verder gekomen, en daar zijn wij helaas niet de enige in. Daarom willen we graag iets doen. We gaan meedoen met de dam tot damloop met een aantal mensen. Dat doen we niet zomaar, nee we doen het voor Metakids. Een organisatie die geld nodig heeft voor meer onderzoek naar stofwisselingsziektes. Meer onderzoek betekent meer medicijnen voor kinderen die hieraan lijden, en daardoor weer wat meer toekomst hebben! Meer hierover op www.metakids.nl neem a.u.b. even de tijd om hierop te kijken. Ik heb een pagina gemaakt waar geld gedoneert kan worden voor Metakids, en als tegenprestatie gaan wij met een aantal mensen daarvoor lopen. Neem een kijkje op www.geefsamen.nl/nickenbritt We zouden het fijn vinden als jullie daar geld willen doneren, elke cent is welkom! Stuur het a.u.b. door naar andere zodat we veel op kunnen halen voor dit goede doel. Groetjes Yvonne Mama van Nick*, Britt* en Daan. "
Heb jij een 10tje gedoneerd??? Je moet het helemaal zelf weten hoor, maar dit soort berichten staan erom bekend dat ze nep zijn. Word maar eens lid van deze hyves: Gratis playstation krabbels zijn een virus :spam: Anti spam hoax kettingbrieven - Hyves.nl en ik denk dat je daarna nog wel even 10 keer nadenkt voordat je geld overmaakt. Vind het erg lief van je dat je mensen zo wilt helpen, maar dat kun je beter op een andere manier doen.
Nou ik kan jullie vertellen dat dit verhaal NIET nep is!!!! Dit is namelijk een vriendin van een hele goede vriendin van mij. Ongeacht wat je van zulke mailtjes en acties vindt is Metakids een erg goed doel, en kun je ook rechtstreeks doneren via de site van Metakids om zo onderzoek te steunen naar stofwisselingszieke. Wat dit gezin (helaas 2 maal) heeft moeten meemaken gun je niemand! En ik hoop dat er snel een behandeling voor is zodat ouder met kinderen met een stofwisselingsziekte lang van hun kinderen kunnen genieten. @ msroxy; fantastisch dat je een donatie hebt overgemaakt. Ik hoop dat er nog veel meer mensen volgen en dat Yvonne haar doel van 400,- haalt en het liefs heel veel meer
Dit bericht is helaas niet nep.Deze mensen maken mee wat ieders nacht merrie is......2 kinderen verliezen. Ik ken ze niet persoonlijk maar via de vlindersite en hyves en ben mij rot geschrokken toen het bericht werd geplaatst dat hun dochtertje de strijd niet gewonnen had.
doordat er te vaak onzin berichten worden verstuurd met nepverhalen, wordt er helaas nergens meer in geloofd. mocht het verhaal kloppen dan is dat idd vreselijk.. net wat altijd wordt gezegd, de slechten verpesten het voor de goeden.
Mijn eerste reactie was ook, dat is nep, maar er zijn er die dit verhaal dus kennen. Wel heel vervelend idd,erg ook... snap ook niet zo waarom ze dat via hyves gaat vragen, want 99% van die mailtjes zijn hartstikke nep, dat is mijn idee bij hyves, leuk om oude vrienden op te zoeken en goed voor nepverhalen en onzin dingen!!!
Ik krijg inderdaad ook regelmatig zulke mailtjes. En geloof er dus ook niet in. Als ik wil helpen zou ik rechtstreeds bij het goede doel doneren. Want ja iedereen kan zo een mail maken. Deze is dan echt omdat mensen het verhaal kennen. Maar hoe zie je dat als buitenstaander? Vind het wel goed hoor, dus ik hoop dat ze het doel halen. Maar kijk wel uit voor dit soort dingen.