Zo vreselijk in de war!

Discussie in 'De lounge' gestart door Pina, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik ben zo super in de war. Ben sinds een aantal weken heel erg verliefd op iemand die ik al jaren ken. We proberen allebei onze gevoelens te negeren, maar het is zo sterk dat het niet meer te ontkennen valt.

Voel me zo verward, blij om deze ( wederzijdse) verliefdheid, maar ook schuldig en slecht t.o.v. mijn man.
    Allebei zitten we in een relatie, maar ik denk dat ik mijn eigen relatie niet kan voortzetten wanneer ik zulke sterke gevoelens voor een ander kan hebben. Hij is daar ook nog niet over uit, dus misschien zal ik na een eventuele scheiding ook niet met hem verder kunnen.
    Ik ben zo verdrietig en gelukkig tegelijk en kan er met bijna niemand over praten!

Sorry dat ik jullie er mee lastig val, maar ik wil het graag van me af schrijven in de hoop dat het dan overzichtelijker, makkelijker wordt.

2. Jeetje meid, wat moet dat een vreemde situatie zijn! Hopelijk krijg je snel duidelijkheid over je gevoelens! Het is ook inderdaad niet netjes om je man zo aan het lijntje te houden....

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    wat een dubbel gevoel moet je hebben zeg, wel een rot situatie. Idd niet eerlijk tegenover je man.

Ik kan je alleen heel veel sterkte toewensen en sterkte met je besluit.

4. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    kan me voorstellen dat het heel erg verwarrend is voor je ..
    ik ben er zeker van dat je de juiste beslissing zal nemen
    ik wens je heel erg veel succes

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Weet je zeker dat het geen opwelling is? Het gras is altijd groener bij een ander!
    Ik denk dat een ieder wel eens een grote dip in zijn relatie heeft en dan is het verlijdelijk om maar naar een ander te gaan wat op dát moment wel goed voelt.
    Ook hier zul je dingen tegenkomen!

Denk goed na bij de keus die je gaat maken. Als je eenmaal de stap hebt genomen kun je niet meer terug, en is dát het allemaal waard?

6. Niet meer actief

Beste Pina,

Het is zeker niet eerlijk tegenover je man, maar weet je zeker dat je de relatie met je man wil beeindigen. Ik weet niet hoelang je al met he samen bent, maar meestal als je verliefd wordt op een ander is dat omdat er in je relatie iet niet helemaal goed is.

Zou je daar niet naar willen kijken en daar met je man over hebben. Ik ben zelf een paar jaar geleden ook verliefd geweest op een ander, omdat ik niet gelukkig was in mijn relatie.

Heb hier heel open over gesproken met nu mijn man en hij begreep waar het vandaan kwam samen zijn we aan onze relatie gaan werken.

Ik wens je veel succes met je beslissing cq gevoel.

Liefs Nathasja

7. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Verliefdheid kan gebeuren het is denk ik maar net wat je ermee doet. Ik zou voor mezelf de voor en nadelen van de andere man eens opschrijven.

Maar je wil met je huidige man als ik het goed begrijp wel een kindje?

Ik denk dat als je relatie helemaal goed is je nooit verliefd op iemand anders kunt worden. Misschien dat je kunt bedenken wat je niet goed vind aan je relatie met je man en of dat de moeite waard is om daarvoor te 'vechten'.

8. Niet meer actief

Jeetje meid, dat is wel heavy ja!

Ik heb het ook soms hoor... met mijn "lieve" ex... en ik zie hem maar 1x per jaar nog aangezien ik elders woon nu... en morgen ga ik hem weer zien :oops: hij heeft een relatie en woont samen en ik ook en heb zelfs een kindje.. maar toch die gevoelens naar elkaar toe zijn altijd heel sterk.. mijn vriend weet het overigens gewoon... hij weet dat ik altijd bij hem terug kom en maakt zich ook geen zorgen...

Ok hij weet dan ook van het hele verleden af... maar toch ik snap precies wat je bedoeld..... het is lastig maar in mijn geval was het idd zo dat het beter was om met mijn mannetje door te gaan want hij was oprecht etc etc... en bij die andere is t meer lust ofzo... ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.

Mijn relatie is overigens perfect (of ja wat ik perfect vind dan, want iedereen denkt daar natuurlijk weer anders over ) ik heb alles in mjn ventje wat ik zoek... en hopelijk andersom net zo ;) maar ik wens je succes met je beslissing.. en doe aub geen overhaaste dingen!

Knuffel van mij

9. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben het helemaal met tassie eens, ook ik heb in dezelfde situatie gezeten, alleen wist mijn man er van, en had ik het hem eerlijk vertelt. In onze relatie speelden een groot aantal problemen, ik voelde me eenzaam, werd niet begrepen en het ging niet meer. Die ander begreep me wel, was er wel voor me. Uiteindelijk heb ik toch voor mijn partner gekozen, omdat dat me veel meer waard was. Hij was inmiddels bereid er samen aan te werken en intussen tijd heb ik ook geleerd dat een ander ook zijn gebreken heeft. Verliefheid geeft geen heldere blik, en die gevoelens gaan over. Denk goed na voor je een beslissiing neemt, gelukkig is het helemaal goed gekomen met ons, maar als dat niet het geval was geweest weet ik zeker dat ik nu niet zo gelukkig zou zijn als dat ik nu ben. Met die ander was ik nooit echt gelukkig geworden..
    Denk goed na, en laat je niet alleen door je gevoel leiden, nu is de wereld roze, maar als die kleur wegvaagt, moet er nog heel veel moois overblijven. Die garantie heb je met je man, anders was je niet met hem getrouwd, maar heb je dat ook met die ander als je die roze bril even neer kunt leggen?

10. Niet meer actief

Dit heb ik dus precies hetzelfde.... ;)

11. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik sluit me aan bij wat al gezegd is. Heb het ooit ook meegemaakt, maar mijn man is me uiteindelijk belangrijker en heb er verder ook niets mee gedaan.

12. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Je kan verliefd worden op iemand anders in een relatie,daar hoeft je relatie niet slecht voor te zijn.
    Vraag jezelf af of deze man het waard is om je man voor aan de kant te zetten.
    Een verliefdheid komt en gaat ook weer...
    Het gras is altijd groener bij de buren!

13. Niet meer actief

Inderdaad, dat denk ik ook wel dat je verliefd kan worden ondanks dat je relatie gewoon goed is, maar goed dat is weer een discussie ;) beginnen we maar niet aan hihi...

14. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Zullen we maar niet doen hè ;)

15. Niet meer actief

:) :-#

16. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Moeilijk maar ik zou je man niet aan een lijntje houden dat is totaal niet eerlijk.

Ik heb het zelf mee gemaakt afgelopen zomer maar dan met mijn man hij is verliefd geworden op een ander en had al een paar maanden erg veel gevoelens voor die meid. Hij heeft ons in de steek gelaten voor haar en we zitten nu midden in een scheiding. Vandaag had ik hem aan de telefoon ivm de bezoekregeling van mn dochter en het is over met die meid en hij heeft toch wel spijt wat hij allemaal gedaan heeft.

Dus denk er heel goed over na ons gezinnetje is hierdoor helemaal kapot gegaan en dat doet vreselijk veel pijn.

17. Niet meer actief

Ik sluit me hier ook verder bij aan!

18. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Wat ik met deze man heb is zo sterk, we zijn al jaren heel goed bevriend. Tot mijn man voel ik me lichamelijk heel erg aangetrokken, maar we hebben weinig gemeenschappelijke interesses. Tot die andere man voelde ik me alleen geestelijk aangetrokken, tot een paar weken geleden. We hebben vaak aan een half woord genoeg en voelen ons heel erg op ons gemak bij elkaar, wat dat betreft kan er weinig tegenvallen. Ook zonder roze bril hield ik al heel veel van hem.

Ik weet absoluut niet of hij ook een punt achter zijn relatie kan en durft te zetten als ik de stap zou wagen, maar ik weet niet of ik ooit nog 100% voor mijn man kan gaan, nu ik deze gevoelens heb gehad. Ik dacht dat het niet mogelijk was om meer van een man te houden, maar het gevoel voor deze andere man is intenser en dieper dan ik ooit eerder gevoeld heb.

Misschien blijf ik helemaal alleen achter, maar ik weet nu dat een relatie als deze mogelijk is en ik denk dat ik niet met minder genoegen moet nemen. Dat zou voor mij en mijn man niet eerlijk zijn.

19. Niet meer actief

Meid, mag ik iets vragen, je had de net nog je cyclus onder je naam staan... en nu niet meer? Je was al wel bezig met kinderen? Of dat nog niet dan?

20. Niet meer actief

dat wilde ik net vragen. Ik zag dat ook. Dat zou nog triester zijn. Kinderen verwekken met een man waar je niet van houdt en je half vreemdgaat. Erg scheinhijlig als je het mij vraagt!

Deel Deze Pagina