Zo vreselijk in de war!

Discussie in 'De lounge' gestart door Pina, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ nijntje
    Ik heb nooit gezegd dat ik niet van mijn man hou en ook niet dat ik vreemd ga! We wilden ook graag een kindje, alhoewel we daar niet heel erg op gefocust waren.
    Maar nu heb ik gevoelens voor iemand die ik nooit voor mijn man heb gehad en ik voel me daar heel erg rot over. Zowel voor mijzelf als voor mijn man en die andere man is dit een onhoudbare situatie. Ik hoop dat er een oplossing zal komen, die uiteindelijk voor iedereen het beste is, maar er zullen mensen teleurgesteld, verdrietig en gekwetst raken. Dat doet me heel veel pijn!

Daarom heb ik ook de banner verwijderd, en neem ik alle voorzorgsmaatregelen om niet zwanger te raken.

2. Niet meer actief

leg mij eens uit dat als je zielsveel van je man houdt je toch van een andere man kan houden.

3. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik denk niet dat ik je dat uit kan leggen. Ik snap het zelf niet eens.

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik denk dat ze dat niet kan uitleggen,dat is een gevoel wat ze heeft.
    Je kunt houden van de ene man en passie voelen voor een andere man!

5. Niet meer actief

is die man het waard om alles wat je nu met je andere man hebt op te geven?

hoelang ben je al bij je man?

6. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik ben al bijna 10 jaar samen met mijn man en ken deze andere man al een jaar of 6.
    Vanaf de eerste dag dat ik hem zag zijn we vrienden en zitten we op 1 lijn.

Met mijn man heb ik het vriendjes-gevoel nooit gehad. Wel veel passie, maar veel minder gemeenschappelijke interesses. Met die andere man is er nu naast het vriendschappelijke gevoel ook een veel dieper gevoel bij gekomen. Als we allebei vrijgezel waren geweest, hadden we daar jaren geleden al aan toegegeven waarschijnlijk. Tot voor kort hebben we dat altijd voor elkaar en voor onszelf kunnen verbergen, maar nu kunnen we het gevoel niet langer negeren.

Als er geen andere mensen bij betrokken waren, zou ik vandaag nog naar hem toe gaan en nooit meer weggaan. Maar nu probeer ik een verstandig belsuit te nemen

7. Niet meer actief

wat een moeilijke situatie zeg!
    hebben jullie kinderen samen?

8. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Waarom denk je dat die man niet voor jou zal kiezen?
    Heeft hij een vrouw en kinderen?

9. Niet meer actief

hmzz het is echt een moeilijke situatie zo... maar nog een vraagje, als je niet wilt antwoorden prima natuurlijk.

Je bent al 10 jaar bij jouw huidige man.... maar vanaf wanneer is het zeg maar al dat je ook wat voor die andere voelt? Want je kent hem al 6 jaar.... en waarschijnlijk een tijdje niet gezien en nu opeens weer wel.. en wordt alles van 6 jaar geleden weer opgerakeld?

maar heb jij het met die andere man er uitgebreid over gehad? En wat is zijn situatie dan precies?

10. Niet meer actief

ik vraag me ook af hoe de andere man hiermee omgaat

11. Heel lastig dit...

Ik had ook een soortgelijk rpobleem. Toen ik met mijn ex had, was ik verliefd geworden op ons beste vriend.
    Heel vervelend is dat, ik ben uiteindelijk gewoon bij mijn (ex)vriend gebleven, maar ik heb wel een hele lange tijd me er erg rot over gevoeld.
    Ik leef met je mee.

12. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    We zien elkaar al jaren heel regelmatig, maar we wilden allebei alleen vriendschap. Hij heeft een vriendin en geen kinderen en ik ben getrouwd zonder kinderen.

Ik hield al van hem als vriend voor ik gevoelens kreeg die op meer dan vriendschap wezen. Toen ik bewust afstand probeerde te scheppen, merkte ik dat dat van beide kanten niet meer mogelijk was.

We hebben allebei het gevoel dat dit echte liefde is en geen bevlieging. Maar we willen beide onze partners niet bedriegen en geen pijn doen. Dus moeten we kiezen tussen een leven wat ok is, of dat we veel mensen pijn zullen doen, maar er uiteindelijk zelf gelukkiger van worden.

13. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Moeilijke situatie zeg. Ik zou zeggen denk heel goed na over je keuze. Tenslotte ben jij diegene die gelukkig moet worden. Als je dat niet met je huidige man bent, dan had ik mijn keuze allang geweten!

14. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Tjonge zou niet graag in jouw schoenen staan!
    Maar bedenk dat je wel weet wat je hebt, maar niet wat je zou krijgen!
    Het gras is altijd groener bij de buren!
    Hoop dat je er goed uitkomt!
    Suc6!

Liefs Marjo

15. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik denk dat je eens open met die andere man moet gaan praten, vertellen wat er allemaal aan de hand is.
    Wees ook eerlijk naar je eigen man toe en vertel hem wat je mist inje relatie.
    Op deze manier kan je man niet ruiken dat jij je niet prettig voelt in deze relatie.
    Het ia heel makkelijk om uitelkaar te gaan.
    Maar ik denk niet dat het fair is tegenover je man als jij niet aangeeft dat het misgaat.

Je moet aan een relatie werken en tuurlijk wordt de passie minder als je een lange tijd bijelkaar bent.. het is maar net of jij er nog energie in wil steken of dat je het eigenlijk al hebt opgegeven zonder hem daarvan in kennis te stellen.

Verplaats jezelf eens in hem als persoon, hoe had jij het gevonden als hij zoiets had gedaan, en jou in het ongewisse had gelaten.
    Dat hij al iemand anders had waar hij zich erg tot aangetrokken voelt.

Praten..

16. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik ken jouw situatie en relatie niet, maar probeer het bespreekbaar te maken. Vaak komt er ruimte om verliefd te worden doordat je toch iets mist in je huidige relatie. Dat wil niet zeggen dat jouw partner van alles verkeerd doet, of jij, maar ik denk dat het gewoon goed is om orde op zaken te stellen en het probleem bij de wortel aan te pakken. Zet hem heel erg op en wat je beslissing is: laat het een weloverwogen beslissing zijn en geen impulsieve actie.

Flientje

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Lastig meid.

Ik weet wel dat als het hier zou gebeuren ik er met mijn man over zou praten... Ik denk dat eerlijkheid het langste duurd en zou open kaart spelen.

Veel sterkte!

18. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik be het helemaal met Kalush eens,
    praten is het toverwoord...

19. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Yep, praten met je man.

20. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik praat er veel over met een vriendin, maar met mijn man kan ik hier absoluut niet over praten. Dit zou hem zo in zijn eergevoel aantasten dat ik oprecht vrees voor een buiten proportionele reactie van mijn man.

Ik heb wel bij hem aangegeven ( al eerder) dat ik iets mis in onze relatie en dat ik dat graag bespreekbaar wil maken. Hij weet wat ik graag zou willen, maar heeft daar tot nu toe niets mee gedaan. Waarschijnlijk wil hij wel e.e.a. veranderen, maar kan hij dat gewoon niet. Ik merk vaak dat hij zichzelf forceert, wanneer hij mij tegemoet probeert te komen.

Deel Deze Pagina