Alvast sorry voor mijn gezeur, ik heb even een dipje. Sinds ongeveer anderhalve week slaap ik echt gigantisch slecht. Als ik 2- 3 uur slaap op een nacht dan is dat nu een redelijke nacht. Ik moet er sowieso wel 10 keer (niet overdreven) uit om te plassen. Daarna duurt het een half uur tot 3 kwartier voor ik weer slaap, want ik kan gewoon niet in slaap komen. Tussendoor wordt ik wakker door mijn maagzuur De weken daarvoor sliep ik ook slechter dan normaal, maar was het nog niet zo erg als nu, en was ik niet zo vermoeid als nu. Ik werk nog gewoon volledig, maar ik heb echt moeite om de dag door te komen. Moeite om 's ochtends weer fris en fruitig klanten te woord te staan, en dan tot het eind van de middag door te blijven gaan. Maar, dit hoort toch nog helemaal niet bij op mijn termijn? Ik voel me gewoon een aansteller eigenlijk, want het zal nog wel veel erger worden. Ik zeg ook steeds tegen wie het maar vraagt dat het allemaal zo goed gaat, want ik wil niet zeuren. Kwalen horen er nou eenmaal bij, dat weet ik. Ik vraag me alleen af of jullie dit rond deze periode ook al zo hadden? En of ik er nog iets aan kan doen? Zou ik dit voor moeten leggen aan de verloskundige?
Zeker aan de vk voorleggen juist alles bespreekbaar maken en wie weet heeft ze nog advies/tips! Ik heb rond jouw termijn ook echt een dip gehad met slapen en nu gaat het iets beter, ik moest ook veel plassen en kon dan ook niet meer in slaap komen (opnieuw in slaap komen is nog steeds moeilijk met al die hormonen). Misschien even een potje urine inleveren bij de huisarts om blaasontsteking uit te sluiten en af en toe (ook al is het alleen 's nachts) een rennie nemen. Verder geen tips, het komt echt veel voor maar leg het wel voor bij je vk.
Dus het is eigenlijk niet heel raar om dat nu al te hebben? Ik had vorige week een potje ingeleverd, maar ik had geen blaasontsteking. Dat dacht ik dus ook, maar dat viel mee. Rennie's liggen standaard op mijn nachtkastje, maar helpen niet echt zo super meer. Ik geef al over van het zuur, dus die Rennie is niet meer sterk genoeg. Ik heb pas over 3 weken weer een afspraak bij de vk, en het voelt zo raar om haar dan op het mobiele nummer te bellen over mijn zeurkwaal Maar dat doe ik dan maar gewoon. Je hebt gelijk!
Ik slaap ook zo slecht, werk parttime en heb nog een mannetje rondlopen. Heb t wel aangegeven bij de vk (word er echt flink humeurig van)en die adviseerde mij om minder te gaan werken. Ze vond het belangrijk dat ik wat meer rust kreeg. Misschien overwegen al wat te minderen met werk?
Ik had een beetje het zelfde... Ik kreeg het met 30 weken echt zo klote slapen loze nachten hooguit 2 a 3 uurtjes per dag slapen... Ben toen naar me verlos geweest en omdat ik het al paar keer gezecht te hebben kon ik iets krijgen En overdags moes ik ff 2 uurtjes op bed liggen ook al sliep ik niet me lichaam kwam wel tot rust week 34 ondertussen... Mog na het ziekenhuis om daar een nachtje te slapen met een slaapmiddel die ik in me boven been kreeg... GEEN PRETJE!!! maar hielp het bij mij NOPE... kreeg de spuit om kwart voor 11 en ik zou dan om 11 uur slapen en ze hadden me meer gegeven omdat ik niet de alle slankste was kwa gewicht om 3 uur was ik nog wakker en om 7 uur ook want toen kwamen ze al na me bed voor het ontbijt....pfff dus daardoor had ik helemaal neit geslapen.. Volgende oplossing elke avond zwemmen als het maar half uurtje. OKe zo gezecht zo gedaan... Help niets niet bij mij dan... ondertussen was het week 38 nog steeds het zelfde.... Omdat het in het ziekenhuis niets heeft geholpen konden ze eigelijk niets meer doen... Ik balen... Week 40+3 dagen Eindelijk weeen ik dag gelijk oooh heerlijk nog ff en dan heerlijk slapen... En ja hoor 40+4 dagen kreeg ik een ruggenprik om tot rust te komen en op krachten te komen voor de bevalling... En omdat ik niet geslapen heb of weinig geslapen heb was ik nog steeds niet op goeie kracht en moesten ze alle verdovingen of wat ik ook allemaal kreeg zo snel mogelijk weghalen en zorgen dat ik alles voelde NIET PRETTIG met andere woorden jay is geboren zonder enige verdoving... De verdoving is meer geweest zodat ik mij weeen niet voelde en zo toch nog even kon slapen voordat de kleine kwam... Ik hoop dat jij dit niet hoef mee te maken want het is geen pretje en hoop dat je snel weer kunt slapen... Want dit is zo vervelend niet alleen voor je zelf maar me vriend was ook helemaal moe en uitgeput omdat ik niet sliep hield ik hem ook wakker... ga snel met je verlos in overleg want ze kennen je helpen als het help...
Als je bij de verkoskundige bent kan je vragen naar de mogelijkheid om dormeasan te gebruiken van dr. vogel. Er staat in de bijsluiter dat er geen negatieve dingen bekend zijn waardoor je het tijdens je zwangerschap gewoon kan gebruiken. Ik heb het 1 nacht gebruikt, het werkt echt super maar ook ik ga eerst even vragen voordat ik het weer neem. Ik slaap nu al sinds week 20 klote! Zo'n 4 uurtjes per nacht dan heb ik geluk. Iedereen stralend zwanger?? Ik loop met wallen en de tong op mijn hielen!
Hier ook al weken slecht slapen. Was het in het begin alleen nog van de BI (vanaf week 11 al), rond week 20 kwam het vele plassen erbij, ook ik moet een keer of 4 minimaal plassen. Kan al slecht in slaap komen, als ik op mijn zij lig met het voedingskussen dan komt mijn maag in opstand en de buik is enorm, dus er trekt vanalles aan de banden, doet pijn! Lig ik op mijn rug krijg ik geen lucht meer en pijn in mijn bekken/stuit. Nu zit ik te slapen. Heb inmiddels een stapel kussens achter mijn rug, met het voedingskussen erop. De uiteinden van het voedingskussen duw ik in mijn onderrug. Dat is de enigste manier waarop ik ietsje kan liggen. Zelf zit al weken thuis ivm BI, harde buiken. Heb wel een zoontje rondhobbelen. Oma komt hem elke dag ophalen dat ik smiddags naar bed kan, verplicht ivm harde buiken.
Ik heb geen grote slaapproblemen nog, maar weet wel wat tips om beter te kunnen slapen bij veel maagzuur (al helpen ze vast niet allemaal, en heb je er vast al een stel geprobeerd): - Op je linkerzij slapen (maag zit links, waardoor het daar meer tot rust komt, bij mij wel tenminste) - Je hoofdeinde en bovenrug iets verhogen, waardoor je een klein beetje meer rechterop zit/ligt - Zwaardere maagzuurmedicijnen gebruiken dan rennie. Ik weet niet wat mag bij zwangerschap, maar ik geloof dat antagel in ieder geval mag (was laatst een topic over). Omeprazol helpt ook goed, maar ik heb geen idee hoe dat gebruikt wordt tijdens zwangerschap. - Opletten op wat je eet: kleine porties per keer, niet te vet, niet te gekruid, niet te laat 's avonds. Ook hongergevoel vermijden, want dan voel je het ook extra. Beste dus gedurende de dag regelmatig kleine beetjes eten van dingen die rustig vallen in je maag. Beperk ook het gebruik van cafeïne, dat prikkelt de maag. Ik realiseer me dat dit slechts één van de problemen is die je noemt, maar wie weet heb je er toch nog iets aan. En sowieso bespreken met verloskundige! Er zijn vast tips & trucs
@Lisabeth: dat zou misschien een optie zijn, maar ik probeer het liever eerst anders. Ik werk op een klein kantoor, en als ik er ineens minder ben is dat wel een probleem voor ze. Misschien lukt het slapen me beter op een andere manier @Samantha: Dat klinkt niet fijn! Ik hoop dat het niet zo ver komt inderdaad. Wat lijkt me dat afschuwelijk zeg! Zie je er nu dan ook weer erg tegenop dat je het misschien weer krijgt? @Eef: nee, ik ben ook al de stralende zwangere niet meer. Maar jij hebt het dus al heel wat langer. Ik zal het haar vragen, misschien mag ik dat dormeasan wel gebruiken! Dank je voor de tip. En ik hoop dat jij het dan ook snel mag gaan gebruiken. @Ukoldaatje: ja dat heb ik dus ook, ik kan wel slapen op mijn zij/half buik maar dan heb ik weer heel erg veel meer last van maagzuur. Dus dat is ook niet handig. Op mijn rug voelt nu ook niet prettig meer. Heb jij ook dat s'middags slapen beter gaat? Ik heb het net gedaan, en dat was wel even lekker, en ik had ook geen moeite om in slaap te vallen @ Emily: dank je! De meeste dingen heb ik inderdaad geprobeerd, maar het werkt allemaal niet genoeg om me door te laten slapen. Ik heb alleen nog geen sterker middel gebruikt als Rennie en Gaviscon. Heb wel iets van de huisarts voorgeschreven gekregen, maar ik heb het bij de apotheek niet meegenomen omdat het dezelfde werkzame stof heeft als Rennie. Ik had gevraagd om Omeprazol omdat ik had gelezen dat dat goed zou helpen, maar dat kreeg ik dus niet. (het is trouwens wel vrij te verkrijgen sinds kort, ze hebben het bij de Kruidvat, maar dat durf ik dan ook weer niet) Ik heb vanacht iets beter geslapen. Ik heb geen drinken gehad na half 8, en heb een heel stuk gelopen 's avonds. Maar nu heb ik dan misschien 4 uurtjes geslapen. Nog niet geweldig dus. Ik ga maandag bellen met mijn vk. Misschien heeft zij wel de gouden tip, of kan ze me helpen. Thanx voor al jullie reacties. Ben toch wel blij dat ik niet de enige ben, ook al is dat voor jullie natuurlijk niet leuk. Ik weet nu wel dat het dus niet heel vreemd is.
Ik heb vannacht gewoon weer dormeasan gebruikt. Ik was er ineens helemaal klaar mee om niet te kunnen slapen. En weer als een roos! Dus vraag het even als je maandag toch belt! Wie weet helpt het!
Ja smiddags lukt het beter. Dan heb ik ook minder moeite met een goede houding te vinden. Stom he, hoe dat nou precies werkt?