een 'knak'geluid :(

Discussion in 'Zwangerschap' started by Anitaaaxxx, Nov 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Vanmorgen was ons meisje hevig aan het draaien en bewegen en doen in mijn buik. Opeens hoorde je een keiharde knak boven in mijn buik. Het was echt een geluid alsof je een botje breekt. Heel eng, maar het deed totaal geen zeer ofzo. Iemand een idee wat dat kan zijn?

2. HOG

HOG Niet meer actief

Geen idee. Heb je de verloskundige al gebeld?

3. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    nee nog niet.. ik vond het zo raar om te bellen en dacht ik vraag het eerst even op het forum. Maar misschien toch handig om zo even te bellen dan.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Er staat me iets bij dat ik dat ook heb gehad bij de vorige zwangerschap, maar weet het niet helemaal zeker meer.
    Ik zou gewoon even bellen, voor de zekerheid.

5. bloempje28

bloempje28 Actief lid

Aug 17, 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou idd gewoon even bellen, klinkt niet heel lekker....

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Was het niet een knak in je middenrif....net als je je teen knakt??

7. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

Sep 24, 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verlies je niet af en toe beetje vocht? soms hoor je ook wel eens dat als de vliezen breken dat vrouwen dan zo'n knak horen. Heb het zelf niet gehad bij zoontje maar lees het wel vaker. Als je dan een hoge vliesscheur hebt en je kindje misschien wel al wat ingedaald is hoef je niet meteen een grote plons te verliezen. Maar sijpelt het wat.
    Inmiddels je vk al gebeld?

8. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    ik had ook wel eens een knak gehoord in mijn buik...
    Ik schrok er wel van maar ja... heb er verder niets aan gedaan...
    Bij de echo zag het er allemaal prima uit en mijn ukje is volop bezig nog in mijn buik... En de mogelijkheid om iets te breken is heel klein hoor... ze zit in vruchtwater... kan me niet voorstellen dat je daar iets kan breken... nooit van gehoord in ieder geval.

9. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    Nou ik ben door alle gedoe vanmiddag dus vergeten te bellen. Ik weet het niet zo slim. Morgenochtend ben ik de eerste die daarnaartoe belt...

Het was een knak echt helemaal bovenin me buik geen vochtverlies gehad.

En deed ook totaal geen zeer dus daarom belde ik ook niet gelijk de vk vanmorgen maar dat ga ik toch maar doen morgen je weet maar nooit. Misschien dat zij dat vaker hebben gehoord. Ik heb echt geen idee maar ik werd misselijk van het geluid.

10. misa

misa Niet meer actief

Geen idee wat het kan zijn... Ik zou ook ff bellen!

11. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Mijn schoonzus heeft tijdens de zwangerschap een navelbreukje opgelopen. Heb geen idee of dat pijn deed of heeft geknakt maar daar dacht ik als eerste aan.

Succes morgen en goed dat je er naar laat kijken

12. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik had dat heel vaak. ik ben er nooit mee heen geweest omdat ik er ook niet iets engs inzag zeg maar. we hebben een gezonde zoon gekregen dus denk niet dat het bij mij iets ergs was.

13. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Toen ik een navelbreuk kreeg bij de vorige zw toen hoorde en voelde ik ook een knak net boven mijn navel, maar dat deed zeer auw....:$

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik had dat ook erg vaak tijdens mijn zwangerschap, heb toen gegoogled, volgens sommigen was het dat de kleine tegen je onderste ribben aan schopt.
    Maar hoor de kleine nu af en toe ook een beetje knakken als ze ligt te draaien.
    En weet van mijn fysio dat het knakken van botten tijdens een beweging wel eens kan gebeuren, en dat het geen kwaad kan.

15. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Ik heb het ook al vaker gehad dat knak geluid.
    Maar vind het meer op een zakje dat je kapot slaat en ploft.
    Of van die nopjes folie die je uit kan drukken.

16. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Mijn eerste dochter heeft geknakt in mijn buik en deze nu weer. Wij vrouwen in de familie hebben nogal "knakkerige" botten. Hier zijn het haar gewrichten die af en toe knakken. Maar dat klinkt ook echt als zachte gewrichts-knakjes...

17. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    bij mn dochtertje ook gehad, was in paniek gemeld bij de vk maar ze hadden geen idee wat t nou was
    t was precies hoe je t omschrijft

nu nog knakt mijn dochtertje, ze is hypermobiel in dr gewrichten net als dr mama ;) ook ik knak vaak
    maar t is een hele rare en enge gewaarwoording als het zo uit je buik komt

18. Liz01

Liz01 Actief lid

Sep 26, 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Ja hoor, heel herkenbaar. Bijna iedere dag hoor ik dit geluid als mijn baby zich lekker druk aan het maken is. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dit nooit gehad, deze keer dus aan de lopende band. Ik heb niet het idee dat het iets is om zorgen over te maken.

groetjes Catelijne

Share This Page