Ik moet nog ff maar ik wil graag 6 maanden bv gaan geven. Maar mijn vraag is mag je dan wel weer alles eten zoals filet americain, schimmelkazen enz? Of komt dat ook in mijn melk terecht? En hoe zit het met alcohol? Kan ik dus nog eens 6 maanden niet drinken? Of kan je gaan kolven hoe zit dat?
Je mag alles eten en drinken behalve alcohol. Wel kan het zo zijn dat je beebje krampjes krijgt als jij kool eet/koolzuur drinkt.
Nee alchol mag je niet drinken als je borstvoeding geeft. Ook niet roken, uiteraard... Met eten moet je oppassen met kruiden, kool, uien, niet teveel sinaasappels... Je baby kan hierop reageren met krampjes.
Geen paprika Heb ik m'n oudste eens de krampen mee bezorgd, was niet normaal. Maar euh... Geen alcohol? Ik moest elke dag een dubbele of triple bruin bier drinken om m'n melk op gang te houden, zit ook alcohol in
Je mag volgens mij wel alcohol hoor, alleen wel met mate, dus 1 of 2 glaasjes en alleen na de voeding, zodat je lijf het kan verwerken voor de volgende voeding. Ik drink dus gewoon mijn wijntje nu. Bron: www.borstvoeding.com Als je borstvoeding geeft mag je geen alcohol drinken Niet waar! Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt.
Ok bedankt maar na een voeding pas alcohol drinken wat als je om 4 uur voeding geeft? Dan zit het toch in je bloed. Of is het misschien slim om 1 voeding te kolven.
Een glas alcohol heeft er (volgens mijn boekje over BV) 3-4 uur nodig om uit je lichaam te verdwijnen. Voor de zekerheid zou je een voeding kunnen kolven..of direct een glaasje nemen nadat je gevoed hebt
Als je nu ook gekruid eet dan is jouw lichaam het gewend. Dan merkt je kindje dat nu ook al. Dan kan je in principe gewoon gekruid en pittig verder eten. Dat is wat mij door natuurlijk borstvoeding Nederland is verteld.