Pijn rondom navel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fullmoon, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames!

Ik heb nu sinds 2 dagen zo een pijn rondom mijn navel! Een soort steken of alsof het scheurt van binnen. Ik vermoed dat dit komt door de groeiende buik, strakke huid. Maar wat vervelend.
    Het doet ook extra pijn, als ik er links van mijn navel op een bepaalde manier op druk (ja, dat moet ik dan ook niet doen :D)

Zijn er misschien tips om de pijn te verlichten? Smeer het al de heledag met olie, om het soepel te houden. Maar dat helpt niet echt.

2. briley

briley Niet meer actief

Ik heb het ook gehad rond tussen 18 en 22 weken.
    Ik denk dat het bij mij ook komt door mijn buikwandcorrectie; navel is helemaal los gemaakt van de buikwand.
    Ik heb het ook ingesmeerd en verder maar uitgezeten. In nood een paracetamol gepakt.
    Sterkte!

3. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Komt vaker voor ... hoor bij de zwangerschap! Ik zou het wel aangeven bij je vk want sommige vrouwen lopen tijdens de zwangerschap een navelbreuk op.

4. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Herkenbaar! Ik heb het deze zwangerschap 2x ongeveer 3 dagen gehad. Ik had al heel lang een klein navelbreukje en was bang dat er iets zou scheuren. Het was gelukkig na die drie dagen over. Het deed onwijs veel pijn. Ik kon niet eens fatsoenlijk rechtop zitten of lopen..

Het heeft te maken met de groei van je buik. Als de pijn niet weggaat, even melden bij je vk of ha. Warmte er tegenaan en rust helpt wel iets. Ook heb ik een poosje een goed ondersteunende buikband gedragen. Dat was echt een uitkomst.

5. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Warmte helpt idd iets, als ik bv. in bad lig. Maar zodra ik er dan uitkom is het er weer. Jammer dat ik het al de hele dag bloedheet heb, anders was een kruik fijn geweest! Misschien is een buikband nog een idee. Nu geeft het verlichting als ik mijn buik omhoog hou, maar dat is ook niet handig de hele tijd:p

Volgende week een afspraak bij de VK, zal het daar ook nog even aangeven. Hopelijk geen navelbreuk!

6. SarahSarah

9 nov 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik ook last van gehad een periode rond de 22ste week. Deed echt super veel zeer! Mijn verloskundige liet mij plaatjes zien en vertelde mij dat daar ook banden lopen. Bij de aanhechting naast je navel kan het door de groeiende baarmoeder pijn gaan doen. Bij mij ging het wel over. Ben nu 35 weken zwanger.
    wat hielp was warmte en stil liggen/zitten

Deel Deze Pagina