Zorina krijgt gekolfde borstvoeding. Nu wil mijn vriend haar al fruit of groentepotjes gaan geven, terwijl ze nog maar 2 maanden is! Ik las op consultatiebureau online dat dat met 4 maanden pas begint. Zijn er al meer mensen die zo vroeg potjes of zo geven?
zou dus echt geen potjes geven zo vroeg. bv is op dit moment het allerbelangrijkste, en je wilt neem ik aan geen alergieën oid kweken door haar nu al fruit en groentenpotjes te geven. heeft ook totaal geen nu om dat nu al te doen. 4 maanden vind ik zelfs nog te vroeg met bijvoeden. vanaf 6 maanden is het pas nodig, dus zou dat ongeveer aanhouden maar waarom vindt je vriend het zo nodig om dat nu al te geven dan?
hij vindt dat ze het nodig heeft, het lijkt alsof hij niet ziet of wil zien hoe klein ze nog maar is. ik zelf wil er nog 2 maanden mee wachten minimaal maar hij wil het geven dus het is een probleem op het moment van wel/niet
zou het ook ABSOLUUT niet doen. de darmpjes zijn nog druk bezig om te wenen aan het melk moeten eten. De meeste cb bureau zeggen zelfs te wachtwen tot 6 maanden. Hebben wij hier ook gedaan en gaat nu helemaal goed. Ik denk ook als het cb het hoort heel boos zal worden op je vriend echt wachten hoor, ander heb je straks een kindje met zware darmkrampjes.
gewoon je zin doordrijven en zeggen dat het niks toevoegd.. er staat nergens geschreven dat je er al zo vroeg mee moet beginnen. laat hem desnoods maar met het cb bellen of op internet rondneuzen want overal staat 4 of 6 maanden. je kleine kan er echt een allergie van ontwikkelen hoor, en dat wil je vriend toch ook niet?
p.s ze heeft het helemaal nog niet nodig, in de borst voeding zit alles wat ze nodig heeft. Ze hebben mij uitgelegd als je geen bijvoeding zou geven een kind tot ze 6de levenjaar het op bortsvoedign zou kunnen doen, dus daar zit echt genoeg in. leg anders gewoon aan hem uit dat de darmpjes nog bezig zijn te voltooien en dat het al heel slecht is om nu al bijvoeding te geven, die tijd komt echt wel.
Ik zou ook echt wachten. liefst 6 maanden, of desnoods 4 maanden. Maar geeft je vriend wel eens een flesje? Dan kan hij ook beter zien hoeveel erin gaat. Papa's zijn ook best onzeker af-en-toe over hoe het met zo'n kleintje gaat..
bedankt voor de antwoorden, ik ga het zeker met hem erover hebben nog deepfreeze hij is juist niet onzeker, hij zegt dat hij alles zo goed weet omdat hij al eerder voor babies heeft gezorgd en toen heeft hij het ook zo gedaan, ik vind dat jammer want daardoor neemt hij het van mij niet aan. dus dat is erg lastig
dan zou ik als ik jou was aan hem vragen of hij het cb belt en zijn ding voor legt dat hij met 2 maanden bijvoeding wilt gaan geven en dan zal hij het van iemand anders horen misschien dat hij dan wat vaker wat van jou aan neemt. Heel veel suc6 verder ermee, hoop dat hij snel een beetje bij draait over dit onderwerp.
je hoeft niet zo vroeg te beginnen het mag en wat ze aan potjes maken voor 4 maanden zijn allergene stoffen waar je helemaal niet makkelijk een allergie op bouwd de meest voorkomende voeding waar je kindje allergische voor kan worden zijn ananas , aarbei, tomaten , en melk houdende producten de rest is allemaal wat moeilijker want ze hebben aan fruit alleen maar appel, peer en banaan en dat is enkel dus er zitten niet gemengd en ze hebben voor groente geloof ik alleen maar bruine bonen , bloemkool en bonen ook groentes waar e niet makkelijk wat op doet bouwen. Je moet gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. Ik ga ook pas met 6 maanden met vaste voeding beginnen puur omdat Daan volop allergie heeft en het wil vermijden.
Het is superschadelijk voor kinderen om zo vroeg al aan de bijvoeding te zitten. Ik hoop dat hij snel je cb belt, want deze fabel moet snel uit de wereld. Wist je dat behoorlijk wat vrouwen door hun man niet gesteund worden met de bv en stoppen? Het schijnt dat sommige mannen ervan overtuigd zijn dat moedermelk alleen niet voldoende is om hun kind op groot te brengen. Zij voelen zich fijner bij de fles. Of anders aangevuld met andere voeding. Hebben jullie een bv-cursus gevolgd? (samen) Misschien is het handig om alsnog samen een bezoekje te brengen aan een inloopspreekuur van de lactatiekundige op het cb of van een vrijwilliger van VBN of LLL. Succes ermee! Knap dat je in ieder geval voet bij stuk houdt.
Hij wilde zelf juist dat borstvoeding ging geven want hij is wel overtuigd dat dat het beste is, ik wilde zelf kunstvoeding geven en ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Hij geeft zelf ook de fles want ik kolf ook veel, dus dat is het ook niet. Ik denk dat het misschien komt omdat ze niet elke dag poept maar wel (volgens hem te)veel plast, maar dat is juist wel goed met borstvoeding ik ben blij met jullie reacties en tips echt waar. en die van jou Miez, "vanaf 4 maanden" haha heeeel goed! bedankt!
als je bv geeft wordt er zelfs aangeraden pas met 6 maand te beginnen, bij flesvoeding beginnen der vele al aan 4 maand en dan nog is het amper een paar happen dat ze nemen. de mijne hebben het met 3 maand gekregen maar dit wel met en onder doktersadvies omdat ze met reflux zaten maar laat ons zeggen dat dit de uitzonderingen zijn. als je vriend zoveel weet van babies opvoeden dan wordt het toch eens dringend tijd dat hij de potjes leest, zelfs daar staat 4 maand op en anders moet je hem maar eens meenemen naar de dokter ofzo ( cb niet want niet iedereen gelooft het cb, me inclusief ) wie weet dat hij dan wel luisterd als de dokter zegt dat het niet kan
Dat ze niet elke dag poept is heel normaal bij bv. Je kindje en jij zijn zo goed op elkaar ingesteld dat er weinig rest/afvalstoffen overblijven. Kan zelfs wel zo zijn dat je 14 dagen geen poepluier hebt ! En dat is geen probleem, tenzij je kindje er last van heeft natuurlijk. Mischien kun je eens contact opnemen met de VBN en vragen of er een voedende moeder groep bij jou in de buurt is. Dames bij jou uit de buurt die ook hun kindjes borstvoeding geven. Vaak heel gezellig en informatief in een leuke sfeer.
Hoi, hoi, is jouw vriend toevallig van buitenlandse afkomst? Mijn man wel, en hij en zijn familie en vrienden en kennissen vonden het ook maar vreemd dat ik wilde wachten tot zes maanden. Is daar niet gebruikelijk. Toch mijn zin doorgezet! Nu wacht ik nog met het geven van vis, vlees, kip en ei. Vind ik niet nodig. Hij wel.... Hij geeft haar nu al het liefst een stukje geitenvlees! Het gebeurt dus niet
Ik ben met een krappe 3 maanden begonnen met bijvoeding maar puur omdat onze kleine man geen fles dronk. Hij kwam niet aan zn vocht en voeding per dag. Daarom mocht ik er mee beginnen maar vond het zelf niet zo fijn idee. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen hoor hij heeft nergens last van en is een uitstekende eter hij lust echt ALLES
ja dat is hij inderdaad. Ik ben wel blij met jouw bericht vooral, dan weet ik ook dat mijn vriend niet de enige is die zo vroeg al wil bijvoeden We gaan het dadelijk erover hebben als hij thuis komt. nemo ook erg bedankt voor de tip van VBN. Gelukkig dat het bij jullie zo goed heeft uitgepakt Mama007, dat is ook fijn om te lezen, ik ga wel zeker bij mijn standpunt blijven om in elk geval te wachten tot 4 maanden of liefst nog wat langer, maar mocht het 4 maanden worden dan weet ik dat het ook goed is.