Zo vroeg een eisprong?? cd 8

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door mamabri, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    @mamabri

Weet je heel zeker dat je toch niet zwanger bent? Een streepje op een zwangerschapstest... Er zijn wel meer vrouwen die ongi zijn geworden en toch zwanger zijn.

Ik heb van de week in een wetenschappelijk stuk gelezen dat er ook vrouwen zijn die op dag 8 al hun eisprong hadden. Mocht je dit willen lezen, dan stuur ik nog wel de link. Ik moet wel zeggen dat dit onderzoek in 2000 is gedaan onder honderden vrouwen. Deze zijn gemontitord op hun eisprong.

Vlak na mijn menstruatie heb ik ook ietwat donkerdere streepjes. Die dan lichter worden en nu sinds gisteren weer donkerder. Mijn eisprong vindt denk ik één dezer dagen plaats. Normaal gesproken let ik ook op krampjes en cervixslijm en geen ovu-testen. Nu heb ik al enkele dagen cervixslijm en trekkend gevoel aan eileider gehad en had normaal gesproken al gedacht mijn ei al gehad te hebben. Ik ga ervan uit dat mijn ovu-test vanmiddag of morgen gaat knallen.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou gelukkig hadden we dit weekend al flink geoefend, mocht idd mijn eisprong geweest zijn ;) Wel vreemd hoor.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik geloof ook best dat het kan, bij mijn oudste heb ik gemeenschap gehad op dag 8 (de enige keer in die maand) en had ik een cyclus van 28/29 dagen. Ik weet alleen niet wanneer ik toen mijn eisprong had en hoelang het zaad heeft geleeft voor de bevruchting. Maar omdat het eigenlijk al heel lang rond dag 16 is, verwacht je dit gewoon niet. En omdat ik het eigenlijk ook niet echt geloof, test ik nog wel even door, al is het maar voor de zekerheid ;)

Ik wil de link best weleens lezen :) Zet maar neer, ik denk dat er wel meer vrouwen belangstelling hebben.

En nee, ik ben echt niet zwanger, daar vind ik hem echt te licht voor, want dan had hij nu echt wel moeten knallen lijkt me, dan zou ik nu op dag 39 zitten, op 23 dpo ongeveer.

4. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Zal de link eventjes opsnorren. Zo hier is tie:

Vruchtbare vrouw varieert

Tis een oudje, maar ik vond het wel interessant!

5. Biirdy

Biirdy Actief lid

21 nov 2013
    290
    0
    16
    Gewoon lekker doortesten meid. En je kan altijd voor de zekerheid om de dag klussen!

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

oke, dat is zeker wel interessant. Zoals ik het dus lees, kan ik dus nu al in mijn vruchtbare periode zitten, 70% begint voor de 10e dag met hun vruchtbare periode.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Doen we ook :)

8. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Ik was ook verbaasd toen ik dit stuk las!

We moeten nu eerder en langer door klussen ;)

9. Biirdy

Biirdy Actief lid

21 nov 2013
    290
    0
    16
    Top:D

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn gyn heeft ooit eens gezegd dat je van dag 10 tm dag 20 om de dag gemeenschap moet hebben. Dat maakt de kans een stuk groter om zwanger te raken. En inderdaad hebben wij dat toen gedaan, was direct ook zwanger, maar vroege miskraam, maand er op weer zo gedaan en was ik weer zwanger. En ik gebruikte toen ook ovulatietesten, op de dag dat die positief waren, hadden we in ieder geval gemeenschap. Het werkt dus blijkbaar wel (en had met mijn man afgesproken om dat deze maand weer zo te doen :D) We waren alleen een beetje vroeg begonnen hihi.

11. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Kan hoor! Zou het goed in de gaten houden ;)

Hier trouwens ook altijd oplopende ovulatie testen, van licht tot donker. En van knal naar steeds lichter en dan is de eisprong weer voorbij, dus hier is die ook niet te missen, en weet ik ook ongeveer wanneer die komt met gebruik van ovulatietesten.

12. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    @Mamabri

Klussen tot we een ons wegen. Ik denk inderdaad dat om de dag klussen vanaf cd 8 tot en met cd 25 wel soelaas moet bieden ja. Hier ben jij het perfecte voorbeeld van. Hoe vroeger hoe beter, dan is dat eitje niet meer te missen ;)

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha, nu ben ik het voorbeeld :p Mijn dochter is serieus op dag 20 gemaakt, dat is ook de reden dat ik bij de 3e echt met ovulatietesten ben begonnen, omdat ik er echt geen snars meer van begreep (en eigenlijk nu nog steeds niet) daar zit dus gewoon 12 dagen!! verschil in.

14. Biirdy

Biirdy Actief lid

21 nov 2013
    290
    0
    16
    Heel verstandig hoor, zo vroeg beginnen. Doen wij meestal ook wel.. Wij beginnen meestal al enkele dagen nadat mijn menstratutie is gestopt, en dan klussen wij gewoon om de dag.. En de dag van de positieve ovulatietest klussen wij dan nog extra (stel dat die dag geen klus dag was:D )

15. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    We blijven fijn knutselen... Wat dat linkje ook zei; geen eisprong is hetzelfde en op dezelfde dag, ook al heb je een regelmatige cyclus.
    Er rest ons maar 1 ding te doen ;)

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, inderdaad.

gelukkig is het leuk om te doen :p En het is goed voor je lijn :D

17. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik heb dit nu ook telkens dat ik een vroege eisprong heb, rond dag 10 maar bij mij komt het door de progesteron medicatie die ik de maand ervoor neem.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat zou kunnen, dat weet ik niet, ik gebruik geen medicatie om zwanger te raken.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

#39 mamabri, 26 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2014
    Volgens mij heb ik inderdaad nu mijn eisprong, al is de teststreep nét iets lichter dan de controlestreep, Hij droogt wel net zo donker in, na een uur zeg maar, uiteraard test ik wel door, tot hij lichter wordt.

Weer een zwangerschapstest gedaan (puur voor de grap en na 3 koppen thee) die geeft echt een 2e streep, wel licht (wat wil je na al die thee :p) blijkbaar reageerd een zwangerschapstest ook op een eisprong, stom eigenlijk.

o en de zeurkrampjes zijn trouwens nog niet weggeweest, ik wordt er knettergek van :x

20. MRCD

MRCD Fanatiek lid

13 jul 2013
    1.633
    0
    36
    Flevoland
    En je weet wel heel zeker dat je niet zwanger bent?

Deel Deze Pagina