Kappersdrama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door melle, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Onze knul heeft een hekel aan de kapper. We zijn welgeteld 2 x geweest... De eerste x was hij nog geen jaar en konden we hem nog in de houtgreep nemen. De tweede x durfde de kapper het niet aan :) Dusss nu proberen we het zelf wel eens, maar ja wordt dan toch niet zo netjes als bij de kapper. En het is gewoon niet leuk, Ilya over zn toeren, overal haar :confused: We stellen het elke x zo lang mogelijk uit, maar zn haartjes komen nu toch al weer in zn ogen dus moeten we er weer aan geloven.
    Heeft misschien iemand DE supertip?

2. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Misschien iemand zoeken die bij je thuis kan komen knippen en je zoontje voor de tv neerzetten, dat hij afgeleid word.

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    appart, een kapper die geen kindje durft te knippen... ik zou een andere kapper zoeken..... maar afleiden met speelgoed of tv werkt meestal het beste en geen drama van maken. ik knip lars zelf, en soms gaat dat in etappes, iedere dag een stukje..... de laatste keer heb ik m voor de spiegel gezet en dat vond ie prachtig, toen zat hij keurig stil en was ik zo klaar

4. schanulleke

6 jul 2008
    48
    0
    0
    roze wolk!
    hier ook altijd drama maar heb nu sinds 2weken een kapster gevonden die het wel lukt gewoon met het borsteltje laten spelen en eerst in de houtgreep tot ie wat rustiger word, tis even heel vervelend maar ik heb nog altijd de instelling dat ik baas ben en bepaal wat er wel en niet gebeurd haha, en tja dat haar moet gewoon is geknipt worden

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik heb er nooit zo bij stil gestaan dat het ook anders kan :) .

De eerste keer knippen hebben wij gehad. Esmee zat bij mij op schoot en mijn vriendin knipte haar. Eigenlijk geen problemen gehad. Maar ja daar heb jij natuurlijk niets aan.

I.d. vreemd dat een kapper geen kindje wil knippen. Hier in de salons het je een soort van kinderstoelen met allemaal speeltjes er aan om de kindjes af te lijden.

6. Niet meer actief

Hier in Apeldoorn zit een speciale kinderkapper.
    Een buurvrouw d'r zoontje werd ook helemaal gek bij de 'gewone' kapper en bij de kinderkapper gaat het goed.

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hier ook hetzelfde probleem de eerste 2x ging goed
    maar daarna pff
    en ik ga geen 15 euro betalen voor wat half werk dus nu knip ik zelf der ponny bij

ik zet haar altijd op het aanrecht
    en geef haar een koekje van die kleine smoeltjes die ze in 1x in der mond kan doen
    dan gaat mijn vriend achter mij staan en gaat met haar praten dan kan ik wel rustig der ponny knippen en ze is helemaal blij als ze weer kan kijken

wat ik eerst ook wel deed knippen als ze smiddags sliep

8. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ja die kapper die weigerde kon ik ook wel gelijk geven. Hij zat in een leuk stoeltje met speeltjes maar zodra ze maar naar hem keek ging hij compleet uit zn dak. Dus zij had ook zoiets van straks heb ik 1 hap eruit geknipt en dan lukt de rest niet meer...... Maar ja 't moet weer gebeuren dus we zien wel hoe het gaat....

9. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    nou ik kan je vertellen....
    ik ben zelf kapster (geweest,werk nu momenteel in een andere branche).
    en ik weet dat ik t ook niet altijd aandurf als n kindje druk wordt....moet je voorstellen als ze hun hoofd ineens wegdraaien en wat je met een schaar kunt aanrichten....ik vindt dat ook wel eens eng hoor.
    ik zet ze idd ook voor de tv o.i.d. dat ze afgeleid zijn.
    ik heb ook wel eens gehad dat een papa zn laptop had en de foto's en filmpjes liet zien en de kleine ging r zo in op dat ie t amper in de gaten had....
    als ze zichzelf niet zien in de spiegel weten ze soms amper dan dat je achter ze staat heb ik t idee....
    ik ben blij dat ik mn eigen dochter zelf kan knippen....
    sommige zeggen wel eens ,jeetje wat een hoop haar...hihi en dan antwoord ik....ken je nagaan dan is t al 4x geknipt ofzo....
    maar ik ben idd wel een voorstander van een thuis kapster omdat het dan in hun eigen vertrouwde omgeving is.en als t dan niet zo lukt ben je niet zoveel kwijt als in een zaak ;)

10. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik ben zelf kapster. en wat ik merk is dat ze geruststellen en inderdaad af en toe even in de houtgreep vasthouden misschien niet meteen werkt maar zodra ze een paar keer geknipt zijn weten ze dat het geen pijn doet.

ik geef de kleintjes vaak ook een uitwasbaar kleurtje in hun haar en een snoepje als ze klaar zijn en dat onthouden ze dus ik zou ff een kapsalon zoeken die dat ook doet.

kijk voor zo'n kleintje en voo de kapster is het best lastig want inderdaad het is voor zo'n kleintje ook niet niets dat er iemand met een schaar staat en de kapster weet wat ze aan kan richten met die schaar

en als ze een keer in hun oor zijn geknipt (wat wel eens gebeurt helaas maar kapsters zijn ook maar mensen) dan is het einde verhaal dus je wilt het als kapster zo goe mogelijk doen voor die kleintjes!

dus ff doorbijten maar als de kapsalon het leuk maakt gaat het na een twee of drie keer wel beter!

Deel Deze Pagina