Dag dames, Als alles goed gaat hopen we binnenkort ons 4e kindje te verwelkomen. Onze oudste 2 kids zitten in groep 1 en groep 2. Natuurlijk willen ze graag trakteren echter lusten ze zelf heel erg weinig (sowieso geen snoep). Dus kom ik uit op een cupcake, dat lusten ze wel.. Maar hoe ga ik dat leuk versieren of er iets leuks van maken? Ik maak de cakejes van tevoren dus gaan ze de vriezer in. Maar ik kan daar denk ik geen blauw/roze fondant oid op doen en dan in de vriezer? Ben beetje inspiratieloos :-/ heeft iemand nog een leuk idee wat ik kan doen? Al moet ik de versiering op t kraambed afmaken, dat is geen probleem. Maar in de keuken staan is dan niet erg handig.. Alvast bedankt!
Heb op internet gelezen dat je ze al kan versieren met gesmolten chocola (puur, melk of wit naar keuze) dan muisjes erop. Als het hard is geworden kan je ze kant en klaar invriezen
Wij hebben nijntjekoekjes getrakteerd. Nijntje geboorte traktatrie - ikbenjarig.nl We deden eerst chocopasta op het koekje en daarna de muisjes. Dit kun je ook met cupcakes doen. Dit werkt snel en ze kunnen er goed mee helpen.
Hier had ik op de cupcake mengsel gesmeerd van poedersuiker en water en daar bovenop gekleurde muisjes! Heel simpel, maar zag er heel vrolijk uit!
Fondant vinden de meeste kinderen volgens mij niet erg lekker. De mijne niet in ieder geval Ik zou de cupcakes nu invriezen, en na de geboorte ontdooien, besmeren met witte chocopasta (oa te koop bij AH) en dan bestrooien met roze of blauwe muisjes
Een cupcake met daarop een leuke prikker (bepaalde kleur Nijntje, ooievaar oid). Kun je zelf knutselen. Of kijk even op pienterst daar staan ook heel veel leuke ideeën op voor een traktatie.
Mijn dochter eet dat van de cake of taart en de rest laat ze over 😂 Je kan ook langevingers met muisjes erop doen. Maarja dat invriezen.. 😕 Of cupecakes met blauw/roze vulling en als topping gewoon die witte topping met gekleurde muisjes er op. Edit: ownee geslacht is geheim voor jullie dus geen vulling 😆
Ik vond muisjes in de vriezer niet zo'n succes, ze werden zacht. Maar voor kleine kinderen is dat misschien juist wel handig.
Fondant en marsepein kunnen beide prima in de vriezer hoor, de vraag is alleen of veel kinderen het lusten... In mijn ervaring halen ze het er meestal af (net als een grote toef). De vraag is dan: vind je dat erg? Het lijkt mij niet bezwaarlijk En anders inderdaad de cakejes invriezen en dan op dag van trakteren even een beetje botercreme of mengseltje poedersuiker/water erop smeren en dan muisjes erover!