nou meiden even eenupdate, gisteren tot half zeven geslapen en vandaag tot zes uur, ik wist niet wat me overkwam. Heb het idee dat ze nu wakker wordt omdat ze nat was, haar slaapzak nat, pyamabroek, en een mega volle luier, ik gebruik pampers maar die waren nu niet afdoende. Wel sneu als ze hier wakker van wordt!!! jette
die van mij is nu ook steeds tussen 5 en 6 wakker dan gaat ze bij ons in bed tv kijken... soms word ze eerder op de nacht ook huilend wakker maar dan leg ik haar terug... het is niet anders en ben al blij dat ze bij ons soms verder slaapt of tv wil kijken.. rond 8 uur gaan we dan naar beneden.. @jette01: die van mij lekt snachts met de kruidvat luiers niet door met de rest wel
Je kunt voor de nacht ook een groter maat luier gebruiken, dat heeft hier geholpen bij mijn zoon, die ook een enorme "nachtplasser" is
Als je het idee hebt dat er ook gewenning meespeelt zou je eens kunnen overwegen om een kinderwekker aan te schaffen. Ze hadden ze enige tijd terug o.a. bij kruidvat. Wij hebben er een van een olifant. Hiervan kun je 's avonds de oogjes dicht doen en die gaan dan in de ochtend op het tijdstip dat je er zelf op zet weer open. Hier ben ik daar bij Nick rond de anderhalf mee begonnen en dat werkt echt heel goed. Als hij wakker is en olifant slaapt nog, gaat hij terug in zijn bed. De eerste paar keer was dat huilen, maar na een weekje snapte hij dat erg goed en ging hij gewoon terug in zijn bed. Hij sliep niet altijd meer, maar bleef wel liggen. Hierdoor is bij hem in elk geval weer gebeurd dat hij ook weer langer ging slapen. Tegenwoordig wordt hij zelden nog voor 7 uur wakker. (enige nadeel: vorige week was de wekker kapot en ging hij een eigen leven leiden en 's avonds rond 2000 uur zijn ogen openen....toen Nick nog net niet sliep...) Maar ik vind dat ding een uitkomst. Een vriendin van mij gebruikt een nachtlampje op een tijdschakelaar. Als het lampje aangaat in de ochtend mag haar zoontje uit bed komen. Ook dat werkt heel goed.
dat is wellicht een goede tip van zo'n kinderwekker, ga es even kijken waar ik die kan vinden! bedankt!@!!