zien jullie ook zo op tegen die inentingen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by beagle78, Feb 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    vandaag om 11:15 zijn we weer aan de beurt voor de derde serie prikjes en weer zie ik er vreselijk tegenop.

Quinten reageert niet overdreven volgens mij. laatste keer had hij 38.9 koorts en was het na anderhalve dag voorbij.

Maar toch!Ik snap zelf ook niet waar het vandaan komt. Ik vond het gewoon heel vervelend en het liefste stel ik het uit maar dat heeft natuurlijk helemaal geen zin want het moet toch.

Meer moeders die hier zo tegen op zien?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

De eerste keer zag ik er ook heel erg tegenop, omdat ik toen natuurlijk ook nog niet wist hoe Milan erop zou reageren. Maar Milan heeft toen helemaal nergens last van gehad, en hij was echt maar 5 seconden aan 't huilen, eigenlijk alleen maar van de schrik volgens mij. Dus de daaropvolgende keren vond ik 't al niet meer erg eigenlijk. Tot nu toe is 't steeds heel goed gegaan! :)

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb dat eigenlijk niet zo erg...Iris heeft erna altijd wel wat vehoging en slaapt dan wat meer, maar verder heeft ze nergens last van.
    Ik vind t een fijn idee dat ze zo beschermd wordt tegen bepaalde ziektes.

4. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    De eerste keer is mijn man met hem gegaan.. :oops:
    Alleen de gedachten al dat iemand een naald in hem zou steken, vond ik vreselijk.
    Bij de 2de prik kon mijn man niet, dus ben ik met hem gegaan.
    Hij huilde een paar seconde en vond het al snel prima.
    Een beetje verhoging in de uren daarna, maar niks aan de hand.
    Het is mij uiteindelijk dus erg mee gevallen.

Sterkte strakjes

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Herkbaar... bij mij gaat manlief mee omdat ik niet er niet tegen kan als mijn zoontje geprikt wordt.. tja, triest maar de waarheid. Gelukkig heeft het mannetje weinig last van de inentingen. Inderdaad wat verhoging en veel slapen en wat dreinerig maar na een dag is het over. Ik zie er dus niet echt tegen op zolang ik er maar niet bij hoef te blijven als er daadwerkelijk geprikt wordt!

6. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik heb er dus echt helemaal geen moeite mee. Vind het natuurlijk wel sneu voor hem, vooral omdat hij niet weet wat er gaat gebeuren.
    Maar ik denk dan van ja wat moet dat moet.. (voel me wel een beetje een ontaarde moeder als ik dan hoor dat anderen er zoveel moeite mee hebben)

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zie er zelf niet tegenop, Yelena huilt maar heel kort eigenlijk en thuis slaapt ze extra. Maar dat is eigenlijk de enige bijwerking. Ik was van tevoren wel bang dat ze compleet overstuur zou raken, maar dat viel dus reuze mee.

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Mijn zoon had vandaag de eerste prikjes... Gelukkig was ik zelf alweer vergeten dat hij die vandaag zou krijgen, dus kon ik me niet echt druk maken.

Het was alleen wel sneu toen hij die naald in zich kreeg en toen voelde ik hem ook een beetje... Hij zette het ook even op een krijsen en dat doet ie eigenlijk nooit, dus dat vond ik wel even zielig. Misschien dat ik de volgende keer ook wat zenuwachtiger ben daardoor.

9. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik vond het ook altijd heel vervelend, maar ja, wat moet dat moet. Bij ons heeft het nooit problemen opgeleverd gelukkig, even flink krijsen en dan was het alweer over. Een keerjte een paar uurtjes verhoging, maar verder nooit ergens last van gehad.

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

volgende week zijn wij aan de beurt voor de 1e prikjes :cry: Maak we wel een beetje druk. Ik weet dat het nodig is, maar ooo wat lijkt het me erg om het te zien gebeuren. Gelukkig gaat mijn vriend mee, zou het de eerste keer niet alleen willen doen.... Hopelijk kijgt Seth er niet veel last van en dan is het de volgende keer mss wat minder erg om te gaan. Maar nu...brrrrrrr moet er niet aan denken!

11. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Nooit druk om gemaakt eigenlijk, hoort erbij. no big deal als je kijkt hoeveel ik al had meegemaakt op Dean zijn leeftijd komt hij er met een paar prikkies makkelijk vanaf, hij huilt eigenlijk amper en sinds het in de armen mag zelfs niet omkijken ervan)

Je kindje kijkt heel erg hoe JIJ als mama zijnde reageerd en neem hier vaak een voorbeeld aan, als mama zich nerveus en druk maakt zal je kindje dat ook sneller doen, als je zoals mij gewoon easy, relax doet zal je baby dat ook sneller overnemen (en ja natuurlijk wel even schrikhuilen van de prikjes zelf maar das over binnen een halve minuut)

Ja we hebben hier wel altijd "last" van koort dus geef een PCMtje (ook voor rode dikke beentje) maar verder geef ik er geen extra aandacht aan (anders zou die nog denken dat het speciaal is ofzo) normaalste zaak van de wereld denk ik altijd maar (maar eerlijk is eerlijk het is nooit leuk om je kindje te zien huilen maar als mama zijnde effe groot houden en je kindje zal hier ook naar kijken)

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    wij moeten binnenkort ook weer voor de 3serie.

de eerste x kreeg hij 2 prikjes, in elke bil 1. hij heeft toen maar heel eventjes gehuild, gewoon van het schrikken. de uren erna heel erg veel geslapen en savonds echt heel erg veel pijn gehad aan zijn beentjes (omdat hij heel de tijd sliep had ik de fietsoefeningen niet gedaan)

toen had een vriendin mij aangeraden om de beentjes heel goed te masseren en in beweging te houden (fietsoefening) en hard te vrijven zodat de bloedsomloop optimaal was. dit heb ik gedaan in de tijd dat ik in de wachtzaal zat. op het moment van de prik weer even een gilletje en savonds 38 graden dus een zetpilletjes gegeven en voor de rest heeft hij er niets meer van gemerkt!

13. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,031
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Nee, ik zie er totaal niet tegenop, het is voor haar eigen bestwil.
    Ze heeft van de week haar eerste prikjes gehad en ze heeft niet langer dan 10 seconden gehuild. Verder heeft ze er ook geen last van gehad.

14. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik zag er ook tegenop. Vandaag ook toevallig de eerste prikjes! Mijn kleine vent heeft ook koorts, 38.5.. Ik heb heb nu lekker beneden in de box zodat ik een oogje in het zeil kan houden. Hij drinkt gelukkig wel, maar is erg moe.. Ik hoop dat het snel beter gaat en voor alle andere lotgenootjes, beterschap!

15. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    De eerste keer vond ik echt vreselijk, ik kon met moeite mijn eigen tranen inhouden!

Maar de 2e keer ging hier al beter, ze huilde wel even, maar zodra we het kamertje uit waren was het alweer over. Dus nu zie ik er niet meer zo tegenop :)

16. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik zie er ook erg tegenop, omdat ik weet dat er soms ernstige bijwerkingen bij kunnen zitten.
    Die worden wel weggewuifd door overigens aardige mensen van het consutatiebureau, maar het is niet zonder risico's, maar het is ook geen optie om niet in te enten.
    Onderzoek naar bijwerkingen van vaccins is niet populair, de farmaceutische industrie is erin uiteraard niet geïnteresseerd en onderzoekers wagen hun carrière met het brengen van een niet welkome boodschap.
    Van de feitelijke bijwerkingen van vaccins wordt maar een fractie gerapporteerd, laat staan erkend.

Een hele moeilijke beslissing voor mij althans.
    Bij mijn eerste heb ik het compromis voor mezelf gesloten door het later te doen (7 maanden) zodat mijn zoontje voor mijn gevoel wat ouder en sterker was...

Hier staat ook meer info voor geinteresseerden; http://www.nvkp.nl/index/

17. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    nou hij heeft gewoon helemaal nergens last van gehad terwijl hij de vorige keer koorts had en zich echt ziek voelde. Ik wist gewoon niet wat me overkwam. Ik heb er echt niets van gemerkt verder.

de eerste prik had hij geen last van en de tweede dus wel en nu de derde weer niet.

Op het CB vertelden ze me dat het met heel veel factoren te maken heeft.
    Soms hebben ze gewoon iets kleins onder de leden of zijn ze oververmoeid en daardoor gaan ze dan wat heftiger reageren.

Ben blij dat het weer achter de rug is. :)

Share This Page