Ervaring met de inentingen ??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hallo,

Ons kleintje krijgt over een week haar eerste setje inentingen. Dit gebeurt bij het consultatiebureau bij ons in de wijk.
    Ik ben heel benieuwd hoe jullie de inentingen hebben ervaren.....
    De reden: ik ben nu tweemaal bij het consultatiebureau geweest (gewoon voor vragen en wegen etc). en ik word altijd enorm aangekeken wanneer ik de kleine uitkleed enzo. Daar word ik vaak een beetje nerveus van, want ik krijg al snel het idee dat ik het niet goed doe (is me ook nooit geleerd o.i.d.). Door mijn zenuwen heb ik de neiging om een beetje teveel te haasten met het aankleden, waardoor de kleine ook onrustig word. Daar word ik onrustiger van, dan gaat zij huilen enzovoorts enzovoorts....
    De laatste keer dat we bij het CB waren heeft ze echt geBRULD, ze kwam bijna niet meer op adem van het huilen. En de andere moeders en de medewerkers van het CB begonnen op me te letten, en sorry maar daar word ik als verse, jonge moeder echt nerveus van!

Maar goed, lang verhaaltje getypt haha. Maar je voelt 'm al aankomen....binnenkort heeft ze dus haar eerste inenting. En ik knijp 'm behoorlijk omdat ik bang ben dat ze het op een loeien zal zetten.
    Wetende hoe ik op haar geloei reageer wil ik me graag een beetje voorbereiden.

Ik moet er wel bij zeggen dat ze bij de hielprik werkelijk geen enkel geluid heeft gemaakt, maar wie weet hoe het nu zal gaan....

Heeft iemand misschien tips voor mijn zenuwen of om haar te troosten / af te leiden van de prikken? Het lukt me namelijk niet altijd om haar snel te troosten, en dat feit maakt me eigenlijk nog een stukje angstiger.... stom hè :)

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik vond ze verschrikkelijk. Ze zal hoogst waarschijnlijk gaan brullen maar dat gaat vanzelf over. Wat het aan en uitkleden betreft zou ik me daar niet teveel van aantrekken. We hebben het allemaal moeten leren en het kan soms best lastig zijn. Zo heb ik bij de kinderarts staan te hannesen met een spijkershortje wat ik maar niet aan kreeg. Werd er zo zenuwachtig van dat ik me kindje heb opgepakt in majo en weg ben gelopen. Onder het mom van dan kun je de volgende beter helpen. Toen ik even later de rust had zat het in 1x goed. Mijn tip trek iets makkelijks aan. Desnoods een boxpakje of een joggingpakje.

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ja goede tip, niet de mooiste maar de makkelijkste kleertjes ;)

Verder natuurlijk niet schamen, iedereen moet het ooit leren.

En vooral niet stressen als je meisje huilt, hou haar stevig (!) tegen je aan en wieg wat heen en weer terwijl je iets troostends zegt zoals:
    "Het is oké, alles in orde,..."
    Meestal doet de combi: lichaamswarmte, wiegen en stem van mama wel veel goeds.

Maak je niet te druk, iedereen moet het meemaken, bijna alle kindjes brullen ;)

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Iedere kersverse mama wordt aangekeken haha of tenminste zo voelt het vaak.
    Ze doet het toch goed, dus mama doet het dan ook goed :)
    Gewoon maling aan hebben haha.
    Ik vond het altijd erg zielig om die kleine ukkies te zien huilen.
    Gewoon lekker bij je houden en tegen haar praten.

5. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Mijn mannetje moet vandaag voor zijn tweede prikken. Ik vond en vind het ook best spannend. Ik heb een tip meegekregen en super veel aan gehad de vorige keer. Neem een flesje (als je flesvoeding geeft) mee. Ze kunnen nogal overstuur raken door de prik en ik kon hem na de prik de fles geven waardoor hij rustig werd.
    Deze keer neem ik gewoon weer een flesje mee en probeer een beetje uit te kienen dat hij dan ook ongeveer moet eten.
    Ik vind het bij ons alleen altijd zo lang duren. Je bent op tijd en dan zit je heel lang te wachten. Soms wel driekwartier voordat ik aan de beurt ben. Dat is onwijs lang voor die kleintjes...
    Ik kreeg ook nog eent tip om van tevoren alvast kinderparacetalmol te halen in zetpil vorm. Als je kind koorts krijgt mag je die geven.

6. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Owja en je hoeft je nergens voor te schamen of opgelaten over voelen hoor! Ze hebben vast alles al een keertje mee gemaakt daar. En iedere kersverse moeder die staat te stuntelen :)...Waarschijnlijk ben je nu ook alweer een stuk handiger geworden.

7. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Je hoeft je niet te schamen.
    Als ik jou was zou ik gewoon makkelijke ipv mooie kleertjes aan doen...
    bijv: romper lange mouw en broekje en sokjes
    Ik deed vaak romper lange mouw, jurkje en legging

En ik neem altijd koude washandjes mee 2 stuks...
    Ik hou haar altijd gewoon lekker tegen me aan, wiegen en tegen d'r praten.

Ik zou ook zorgen dat ik voor de zekerheid paracetamol zetpilletjes in huis heb...

Mijn dochter heeft altijd last van de prikken, koorts enzo!!

Succes, en niet stressen dat voelt ze!!!

Deel Deze Pagina