Verwijdering baarmoeder (moeder)

Discussion in 'De lounge' started by moontje2008, Apr 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    De kogel is door de kerk! Ze gaan mijn moeders baarmoeder verwijderen.

Ze heeft al jaren last van bloedingen en na het plaatsen van meerdere ringen is het nu klaar.. 4 april gaat ie er uit.

Ze is er heel erg van bewust dat deze operatie geen pretje is en is een beetje op zoek naar ervaringen.

Misschien dat hier iemand wat over kan vertellen of wel goede tips heeft? Alvast bedankt, ook namens mijn moeder.

Mo

2. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Pff, ik schrok me rot toen ik de titel zag en dat jij het schreef..

Wat erg voor je mam. Zware operatie! Veel sterkte voor haar!
    Hier geen ervaring. Mijn mam is wel een naar het ziekenhuis gegaan om haar baarmoeder te laten verwijderen. Vlak voor de operatie besloten de artsen dat ze het toch niet gingen doen.. Ze heeft later nog 3 kinderen gehad.

Weet je al wanneer de operatie is?

3. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Mijn moeder heeft het laten doen een paar jaar terug.
    Omdat ze vaak vleesbomen enz. had, en heel onregelmatige cyclus en heftige/pijnlijke maandstonden.

De ingreep is haar behoorlijk meegevallen!
    Ze hebben haar eierstokken laten zitten om te voorkomen dat ze te snel in de overgang zou gaan.
    Wat ook gelukt is. (ze is nu 50 en in de overgang aan het komen)

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hihi.. Daarom had ik er al moeder tussen haakjes bijgezet :)

Ja, 4 april.. Als ik het goed onthouden heb..

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn moeder heeft de overgang al gehad, is 63...

6. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Das natuurlijk een verschil. :)
    Ik hoop dat voor jouw moeder de ingreep/het herstel ook mee gaat vallen!

7. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Sterkte voor jullie!

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Oja, moet mei zijn.. Loop een maandje achter ;)

9. 2xtantein1week

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Ja, jij ben ook moeder...!:)
    Maar wa snel wat gerustgesteld hoor. Niet dat het leuk is voor je moeder, maar zag niet zitten dat jij dit nu ook nog door kon maken.

4 april? dat is morgen!

10. 2xtantein1week

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Hihi, mag hoor als je net zo'n mooie beeb hebt gekregen!

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    bloos bloos even spammen dan? ;)

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Weet je of het vaginaal of via de buikwand (of zelfs met een 'kijk'operatie) wordt gedaan? Dat scheelt vaak qua herstel enzo ;)

13. 2xtantein1week

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Wauw, wat een prachtig meisje heb je zeg! Ze is echt heel mooi en perfect! Wees er maar zeer trots op!

14. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Wat is Fiene prachtig!!!!!!
    Mijnmoeder iseen aantal jaar terug ook eraan geopereerd, ik was toen een jaar of 6, zij dus zo'n 44. Ze had elke maand heftige bloedingen, is 4 of 5x daaraan gecurreteerd geweest ofzo, was dus maar beter.
    Zware operatie, ze heeft een aantal weken niks mogen doen, we kregen hulp in de h.h. enzo. Wel voorspoedig herstel g eweest, ik geloof dat ze na 5 dagen ofzo naar huis moest.
    Ik was toen nog best klein, vond het zo heftig, na de operatie weet ik nog moest ik heel erg huilen toen ik haar zag , dat zal ik echt nooit meer vergeten. Gelukkig alles goedgekomen :D

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Mijn moeder was 38 toen ze het heeft laten doen

Was echt heel goed gegaan en mocht al heel snel weer uit het ziekenhuis.

Ze vond het erg meevallen

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    mijn moeder had een verzakking, en toen was er met haar baarmoeder niets meer te beginnen en is die er uit gehaald. Ze was toen 43 ofzo. Die operatie was heel heftig, en ze heeft heel veel moeite gehad om op te knappen. Maar ik denk dat het met een verzakking wel ook anders is, veel zwaarder is? Als ik de reacties zo lees.

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik maak me ook zorgen om haar te zien na de operatie, 4 jaar terug is ze geopereerd aan borstkanker, dus vind het wel confronterend.

Heb haar net gebeld en ze vertelde dat de gyn ten tijde van de operatie gaat kijken hoe hij het gaat aanpakken. Maar het is wel degelijk een verzakking.. En dan 6wk niets doen.. Zucht.. Mijn vader is een schat, maar geen huishoudelijk wonder..

18. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Mijn moeder is vorige week maandag geopereerd. Zij had ook een verzakking,en tijdens de operatie (vaginaal) hebben ze ook haar blaas en endeldarm opgehangen.
    Mijn moeder kreeg er helaas een blaasontsteking bovenop,waardoor ze niet kon plassen en ze moest zichzelf 4 keer per dag katheteriseren. Donderdag kwam ze thuis,en sinds gister mocht ze weer zelf plassen zonder haar blaas zelf te legen dmv katheteriseren.
    Mijn moeder vond de operatie zelf erg meevallen,alleen door de complicaties voelt ze zich nog niet helemaal goed.
    Inderdaad 6 tot 8 weken niets tillen. Ik doe thuis nu alles,naast mijn baan en mijn zoontje.Wil absoluut niet dat ze te vroeg iets gaat doen met als gevolg meerdere complicaties!

19. Rika32

Rika32 Lid

Jul 17, 2009
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bij mij is voor drie weken terug mijn baarmoeder verwijderd. Bij mij is het gegaan via kijkoperatie en vaginaal verwijderd. Je krijgt drie gaatjes in de buik wel te weken links onder in de buik, navel en rechts onderin de buik. Al met al is de operatie meegevallen maar de tijd tot dusver valt me vreselijk tegen. Ik hoop ook dat ze veel steun krijgt. Ik merk wel dat het allemaal heel gevoelig in de buik is en net als wat eerder gezegd is je mag niks doen. Iedere dag heb ik nog last en last van buienwisseling. Ik raad je moeder aan om goed haar rust te nemen. Je voelt je eerst goed en hebt dan snel de neiging om weer dingen te gaan doen maar lichaam roept haar terug. Ik wens haar en jullie dan ook heel veel sterkte.

Groetjes Rika

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik laat haar jullie reacties lezen, als jullie het niet erg vinden..

Share This Page