bij ons ligt het gewoon in de supermarkt trouwens.. maar verstopt naast de bestrijdingsmiddelen. niet echt een plekje waar ik normaal zou kijken voor iets op de kidnerkamer zegmaar
bij daymian op zn kamer was het de afgelopen dagen (en nachten) 30graden op zn kamer en ik kreeg de temp echt niet lager. hij slaapt op zich goed met de warmte, maar ik vind het niet echt super dat het daar zo warm is. vannacht het raamp op een kiertje (niet te ver want hij kan bij het raam) en zn rolgordijn een stukje omhoog zodat de buitenlucht naar binnen kon. helaas is hij wel lekgeprikt door de muggen, maar voor zn raam kan geen hor vanwege zn rolgordijn. (moet nog uitzoeken hoe dat wel kan) zo`n stekker kan bij hem helaas ook niet want die trekt hij uit het stopcontact en dat is ook weer gevaarlijk. ik denk dat ik voor vannacht ga voor de ventilator met een bak ijs ervoor. bij alyssa (die slaapt op zolder) zet ik smorgens het dakraam zover mogelijk open en de deur dicht. tegen het einde van de middag gaat het hele handeltje dicht (ook de deur blijft dicht) en dan gaat de ventilator aan tot ze naar bed gaat en dan is het redelijk te doen. succes allemaal en het wordt gelukkig wat minder warm. liefs doris
Hier ook ventilator aan en zodra ze slapen raam flink open (vriend gaat laat naar bed en doet het dan dicht 2 uur 's nachts ofzo). Als het erg warm is ventilator aan. Citronellading ga ik ook eens naar kijken. Onze jongste zat ook onder de bulten.
Dat doet onze dochter ook, dus ik heb bij de Etos ByBites gehaald en haar daar mee ingesmeerd, werkt prima en er zit geen deet in.
Bij mijn zoon was het ook erg warm op de kamer, had hem in hemd en onderbroek op bed alleen onder dekbedhoes. Verder ramen en deuren t.o. elkaar open als hij niet op bed lag.. verder kan je er weinig aan doen, ik denk dan altijd maar wat moeten de kinderen is Spanje? daar is het nog warmer dan hier... zij zullen het ook warm hebben op hun kamer toch? mijn zoon sliep goed tijdens de hitte dus hij hd er weinig last van blijkbaar.
bij ons staat het in de gang niet in zijn kamer in de stopkantakt. maar zijn deur is kiertje open zodat geur ook in zijn kamer komt. het is n huis parfum hoeft ni in elke kamer.
Yes, vanavond weer 26 graden ipv 32 graden (!) afgelopen zondagnacht... Ze lag hier in een pamper met onderbroekje erover.
32!!!!mijn jongen zou dan helemaal niet slapen. met airco koel ik zijn kamer vr het bed gaan tot 21 graden en dan loopt het op tot 23,5 en dat is al genoeg om heel slecht te slapen hier.
Op chloe's kamer was het ook 30 graden en ze lag in de luier met hempje in bed, moet zeggen dat ze er wel redelijk in geslapen heeft alleen iets vaker wakker dan normaal, nu is het tussen de 25 en 26 gelukkig!
Nog enkele tips, weet niet of ze al gegeven zijn, heb niet alles gelezen: Je hebt horgaas wat je direct met op het kozijn kunt plakken, minder werk dan horren maken en je kunt het laten zitten, ook als het raam gewoon dicht is. Dekbed uit de sloop halen en daaronder slapen. Ik en ook mijn dochter slapen niet echt goed zonder een deken, dit is een goede tussenoplossing Wij hebben een airco opgehangen, maar je hebt ze ook mobiel, eventjes voor het slapen gaan aanzetten en de ergste warmte is weg. Groetjes!
Het was zondagmorgen 28gr op haar kamer en 's avonds bij het naar bed gaan 32gr! Terwijl we alles dicht hebben gehouden (rolluik, ramen etc)... Maar haar kamertje ligt, net als die van ons, aan de zuidkant en op de hoek, dus warmte vanuit twee buitenmuren! De ventilator had er ook even gestaan, maar niks geholpen en toen ze naar bed ging moest ie weg! Met de deur open valt ze niet in slaap, dus eerst dicht en toen ze sliep toch open gezet met de ventilator voor wat luchtcirculatie op de gang. Ze heeft toch nog redelijk geslapen, maar 's nachts wel vaker om drinken geroepen, heeft dan ook een halve liter water op 's nachts. Tja, was niks aan te doen, kregen het gewoon niet koeler!
tegenwordig kan ik geen water geven in de nacht ivm zonder luier slapen. ik zou dan niet weten wat ik zou moeten doen als ik jou was. het is nu iets koeler gelukkig.
Hier slapen ze gelukkig goed, op Lisa's kamer was het 31 graden, maar ze had er geen last van. Dat anti-muggen-stopcontact ding lijkt trouwens te werken! Hij is aan van 19:30 tot 23:00 ongeveer en ze is nog niet geprikt. Ik wel , maar zijn maar een paar bultjes. Vandaag wel panisch lopen doen om een irritante wesp. Ik ben allergisch en Lisa reageert best heftig op muggen, dus ik moet die krengen niet in mijn buurt hebben! Hij wilde telkens in Lisa's nek gaan zitten! Moet er niet aan denken als ze dan allergisch reageert...
Justin slaapt op zolder en met die hitte van de afgelopen dagen was het daar ook niet uit te houden. Hij heeft eerst bij ons in bed geslapen totdat wij zelf gingen, toen is hij naar zijn eigen bed gegaan. Ook heeft hij regelmatig bij zijn zusje op de kamer geslapen, zij slaapt gewoon op de 1e verdieping en aan de voorkant. Misschien kan je kindje op een andere kamer slapen?? Ik zou anders ook zo snel mogelijk een hor kopen om voor het raam te doen. Wij hebben door het hele huis een hor voor de ramen, zodat we dag en nacht het raam open kunnen laten staan. Op de dag laten we de rolgordijnen naar beneden. En anders een kleine ventilator kopen en wat verder van je kindje afzetten?? Dan krijgt het niet een volle frisse wind maar toch een beetje verkoeling.
nauurlijk kun je dan wel water geven... geen liters.. maar als ze wegzweten in bed hoeven ze heus niet 3x naar toilet van een half glaasje water
hij vroeg er niet om gelukkig. hij sliep wel goed, maar ja het was ook geen 30graden. 23graden max werd het. dat bedoelde ik.wat zou ik doen als het 30graden werd.
@belize: hier stond ook heeeeel lang potje naast het bed dat scheelt weer rennen met een duf hoofd.. hier viel het gelukkig ook mee. dochterlief heeft de koelste kamer van het huis. ook warm.. maar zonder dekbed en zonder pyama gaat het prima gelukkig. had ook niet het idee dat ze meer dronk 's nachts trouwens