Ik zit nu een aantal dagen voor NOD en ik heb sinds gisteravond last van een gevoelig bijna pijnlijk stuitje. Ik heb al gegoogled en ik lees dat dit vaak voortekenen zijn voor bekkeninstabilisatie maar dat kan voor mij natuurlijk echt niet van toepassing zijn. Maar herkent iemand dit nog voor NOD? Ik ben trouwens niet gevallen of heb ik iets anders geks gedaan. Het is gisteravond ineens op komen zetten.
Ja ik had het ook regelmatig als ik ongesteld moet worden. Heb in mijn puberteit er therapie voor gehad, maar het kwam regelmatig terugkeren net voor mijn maandelijkse periode (niet elke maand overigens). Nu ik zwanger ben is het in alle heftigheid op komen zetten vanaf week 17. Heb inmiddels een stuitkussen en dat helpt wel. Bekkenbodemtherapeut constateerde een overactieve bekkenbodem die ik blijkbaar heb opgebouwd na jaren dagelijks paardrijden vanaf mijn 8e.
Dank je wel Druif voor je antwoord. Het is voor mij de eerste keer dat ik daar tegen mijn NOD last van heb. Heel vreemd. Ik moet wel zeggen dat ik er vandaag nog steeds last van heb en dat de pijn doortrekt naar mijn onderrug. Erg vervelend. Maar we wachten maar gewoon mijn NOD af.
Ik wil je geen valse hoop geven, maar een pijnlijke stuitje was bij een vriendin van me één van de eerste symptomen van haar zwangerschap! Hoop dat dat bij jou ook zo mag zijn.
Normaal als ik ongesteld ben heb ik last van mijn stuitje. Nu ben ik pril zwanger en voel ik mijn stuitje ook duwen. Schijnbaar is dit gewoon mijn zwakke plek. Ik dacht ook echt dat ik ongesteld ging worden, maar nu gewoon hardstikke zwanger. Het kan dus beide.
ik heb ook meer last van mijn stuitje nu ik zwanger ben.... had t nooit voor mijn menstruatie... maarjah alles kan natuurlijk
Ik heb de laatste tijd ook meerdere malen een periode last gehad van me stuitje. Heb verder geen links gelegd met me NOD ofzo. Heb er nu al twee maanden geen last meer van. Heb wel ook van me 8ste tot me 17de paard gereden, maar wat houd dat dan in een overactieve bekkenbodem?