van de daken willen schreeuwen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleinmonster, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    aahhh ik wil van de daken schreeuwen dat ik zwanger ben, maar is nog een beetje vroeg :D, maar aan de andere kant ook weer niet omdat ik bang ben voor een miskraam (en heb dan geen zin om dat iedereen te vertellen.

normaal maak ik me zelf niet zo gek, maar nu in 1 keer wel.

hoe kwamen jullie die tijd door?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Eerste x meteen verteld,werd helaas een mk!
    1,5maand erna weer zwanger en toen onze mond gehouden.
    Het was inderdaad moeilijk MAAR, ook heerlijk om samen een geheimpje te hebben.

3. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Haha! Ik kon mijn mond ook bijna niet houden..

Deel het gewoon met een aantal mensen waarvan je voor de volle 100% weet dat ze niets door zullen vertellen. Die mensen slepen je de tijd tot je eerste echo door, en zullen je in het geval van een mk ook super kunnen steunen.

Werkt perfect!

Enneh, gefeliciteerd!

4. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Wij hadden het een dag na de positieve test wel verteld aan ouders en aan een hele goede vriend. Ik vond het heel moeilijk om verder mijn mond te houden maar we wilden eerst de echo af wachten.. deze hadden we met 7 weken en toen hebben we het wel iedereen verteld.

5. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    vertel het hier, hou een (zwangerschaps)dagboek bij en vertel het aan een of 2 mensen die dicht bij je staan en die je ook kunnen steunen als het eventueel mis gaat.
    Zo kun je er toch veel over kletsen zonder al te veel mensen in te lichten.

Overigens heb ik het al met 6 weken verteld aan ouders etc. Wel pas bij 12 weken écht openbaar.

6. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Wij hebben het meteen aan onze ouders en broers verteld bij een etentje :) en niet lang daarna, na de eerste echo (rond 7 weken) aan iedereen verteld ! Ik kan zoiets ECHT NIET verzwijgen..
    Ik was ook zo van het gedacht dat ALS er iets zou gebeuren, dat ik dat verdriet toch niet zou kunnen verbergen en ik dan alsnog moest vertellen dat ik zwanger was. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

7. Moontje123

27 jul 2012
    26
    0
    0
    Ik vind t ook lastig...gisteren positief getest, maar wil t eigenlijk gewoon delen met ouders, zus, broer. Zie dat jullie al een echo hadden bij 7 weken, dat is al vrij vroeg of niet? Tot dan zou ik t ook wel geheim kunnen houden voor de rest..
    Moet de verloskundige ook nog bellen, hebben jullie dat ook meteen gedaan?

Sorry voor alle vragen haha!

8. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Ik heb gelijk de verloskundige gebeld maar heb pas 22 nov. De eerste echo de dag er na een feest van m'n werk dus wil het dan op m'n werk vertellen. Dus op de 22 aan vrienden.

M'n schoonouders weten het ook nog niet en hier willen we nog even mee wachten. Onze eerste gesprek bij de verloskundige is de 5de dus misschien die avond/ week.

9. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland

Haha ja als ik tot 7 weken moest wachten ook wel maar is bij mij 10!! Heb ook meerdere gelezen bij 10. Ik heb na de test gelijk de verloskundige gebeld. Ik heb het m'n ouders,zusje en 2 goede vriendinnen verteld. Dus gewoon doen, is toch fijn om het goede nieuws te delen, maar ook als het misgaat dat je mensen om je heen hebt.

10. Mardou

Mardou Lid

18 okt 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het meteen aan iedereen verteld! Ik móest mijn vreugde delen. En mocht het fout gaan, dan heb je je omgeving hard nodig om te verwerken, vind ik. Maar is natuurlijk persoonlijk :)
    Succes als je het voor je gaat houden hihi!

11. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Onze ouders en broer en zus hebben we het een week na onze test verteld (waren eerder nog op vakantie)... Mijn baas heb ik het met 10 weken verteld (hij wist ook dat we voor onze vakantie een IUI hadden ehad) en de rest pas met 12 weken... De laatste in onze kennissengroep gaan we het zaterdag vertellen... Vanaf dan zal ik mogelijk ook wel eens wat op facebook gaan zetten...( bijna 20 weken dan)

12. Moontje123

27 jul 2012
    26
    0
    0
    Wij hebben het onze ouders vanavond verteld, toch wel fijn!!
    Morgen de zussen nog! Leuk!!
    De rest pas over een aantal weken, maar je wil toch even dit geweldige nieuws kwijt bij iemand!!

Kan t echt niet zo lang verborgen houden haha!

13. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen lekker van de daken afschreeuwen ;)
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik het alleen verteld aan een vriendin.
    Helaas ging deze zwangerschap met 5,5 week mis.
    Wat heb ik me alleen gevoeld, vond zo moeilijk toen ik aan mensen moest vertellen dat ik een mk had gehad.
    Zwangerschappen daarna ben ik er heel openlijk in geweest, voelde veel prettiger.
    Als je zwanger bent, mag je daar blij mee zijn hoe pril ook.
    Mocht mis gaan mag je daar ook verdrietig om zijn vind ik.

14. Giegel1989

Giegel1989 Actief lid

17 jul 2012
    350
    0
    16
    Opticien
    Drenthe
    Hier meteen na de positieve test aan ouders, broertje en schoonouders verteld.
    Op het werk vorige week omdat ik hondsberoerd was en dat echt niet kon verbergen.
    Dinsdag echo gehad en het hartje zien kloppen, gisteren bij mijn oma geweest en verteld en daarna hebben we het op facebook gezet :D Er waren al een aantal mensen die echt wel vermoedens hadden maar het niet durfte te vragen... haha...

Gewoon vertellen wanneer dat voor jou goed voelt! Die 12 weken is een keer geroepen maar uiteindelijk moet je toch zelf weten wanneer je het vertelt.

15. Nath88

Nath88 Niet meer actief

2 dagen na de test aan mijn ouders en broertje verteld, paar dagen erna de schoonfamilie, mijn opa en oma's ... Eigenlijk weet nu de directe familie het en een paar goede vrienden ... Ik wil het zelf zo graag vertellen aan iedereen maarja, vriendlief vindt dat we moeten wachten tot sowieso de eerste echo op 19 nov, dan zou ik 10,5 week zijn ong. :( moeilijk!

16. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    Bij onze vorige zwangerschap hebben we het gelijk aan iedereen verteld.. Helaas werd dit een MA.. Maar vond het wel heel fijn steun te hebben van degenen die het wisten..
    Deze keer weten alleen moeders en beste vriendin het..
    Ondanks de steun die ik van iedereen had, wil ik het nu pas vertellen als ik een hartje heb zien kloppen..
    Het verdriet dat ik bij anderen zag hierover wil ik echt voorkomen, mocht het deze keer ook mis gaan.

17. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb het 2 goede vriendinnen verteld. Maar voor de rest vond ik het toch wel fijn om het lekker geheim te houden. Was zo een beetje ons geheimpje, haha. En des te meer verrast was de familie en vrienden toen ik het daarna rond 10-12weken vertelde...

Deel Deze Pagina