Dit is wel een heeeeel simpel rekensommetje. Ten eerste werken ze niet 30 dagen per maand (hoop ik voor ze ). Ten tweede doen ze ook medische echo's, waar ze (minder) niet voor betaald krijgen. Verder moet je, zoals hierboven al gezegd werd, niet alleen voor het apparaat betalen, maar ook voor de mensen die er werken, de huur van het gebouw, electriciteit (niet alleen voor het apparaat, maar ook voor licht etc.). En behalve dat is het ook gewoon een commercieel bedrijf. Ze moeten hun geld verdienen met de pretecho's, want op de medische echo's maken ze echt geen winst hoor.
kijk ook even waar je verzekerd bent en wat die vergoeden. Ik weet dat Trias sinds kort twee termijnecho's vergoed en de 2 weken echo. Ik heb zelf nog een tweede termijn echo gehad omdat ik bij de eerste pas 9 weken was en ze gewoon niet zoveel konden zien. De dag dat ik de tweede had (12w 5d) was er net het bericht dat die dus ook vergoed werd! als er twee vergoed worden...moet je er ook twee krijgen/vragen vind ik...helemaal als je eerste met 8 weken is!
Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook 2 standaard echos gehad en een pretecho met 28 weken. Uiteindelijk bleek mijn vk het bij het verkeerde eind te hebben; Louise lag horizontaal en al die tijd werd gezegd dat ze met haar koppie mooi naar beneden lag, nou mooi niet dus. Draaipoging mislukt (ik was al 39+4 weken) dus een keizersnede. Hierdoor krijgt iedere zwangere die nu bij hun komt een doorverwijzing voor een liggingsecho.
Ik heb met 9 weken de eerste echo gehad en maandag (met 12 weken) krijg ik de tweede Wel bij het echobureau waar mijn verloskundige me naartoe heeft gestuurd. Dus dat is niet normaal? Ze heeft niks bijzonders gezegd, het zag er goed uit. Maar nu ga ik me toch een beetje zorgen maken.... Ik was ook verbaast dat ik weer ''mocht'' met 12 weken, maar ik dacht dat het wel zo zou horen...
Weet je dat wel heel zeker? Heb je dat zwart op wit? Bij mij wordt -omdat ik geen medische indicatie heb- alleen de termijnecho (12 weken) en het SEO (20 weken) vergoed! Ik moest voor de termijnecho ook naar een apart bureau, mijn vk heeft gene echo-apparatuur. Waarom zou een termijn trouwens 2x vastgesteld moeten worden? De echoscopiste zei mij dat ze dat maar 1x doet en het daar de rest van de zwangerschap bij laat.