baby vroeg wakker, komt dat nog goed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mevrouw Pinguin, Aug 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Onze zoon heeft Tot 4 maand altijd Tot half 7/7 uur geslapen (+ 3 nachtvoedingen) en dat vond ik altijd heerlijk.
    Sinds een maand is hij steeds eerder wakker. Eerst werd het 6 uur, toen half 6 en nu is het al 5 uur (+ 3 Ik nachtvoedingen). En hij gaat meestal tegen 9 uur dan pas weer slapen. Zijn grote zus is altijd om 7.15 uur wakker. Ik vind het in combinatie met nachtvoedingen steeds zwaarder worden. Als hij nou gewoon Tot half 7/7 uur verder zou slapen is er niks aan de hand. .. Hij gaat elke avond om half 8 naar bed. Zal dit nog anders worden of is dit nou eenmaal zijn ritme?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wordt echt beter hoor, al zal dat nog een tijd duren.
    Onze beide jongens hebben ook een lange periode gehad dat ze rond 05.30 uur wakker werden. Daarna werd het 06.00 uur en dit bleef heel lang zo. Ik kon dan echt niet meer slapen daarna, dus zaten we tijdenlang al erg vroeg te ontbijten. :)

Sinds hun 2e jaar slapen de jongens tot 07.00 uur en soms tot 08.00 uur. Dat is stukken beter dan 05.30 uur/06.00 uur.

3. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    Word beter,kan goed een sprongetje zijn waar hij in zit. Het is idd even frustrerend maar t komt goed. ;)

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,935
    3,946
    113
    Hier gaat het in fases, zowel bij de oudste van 4 als bij de jongste van bijna 2.
    De jongste kan echt flink uitslapen, soms dat we hem zelf maar even wakker maken om te kijken of er niet iets is :D
    En vorige week was hij steeds rond half 6 wakker.... Heel fijn.
    Gelukkig vanmorgen weer rond 7 uur.

De oudste is vaak vroeg, rond 6 uur maar die kan wel zelf ff spelen of tv kijken. En in sommige periodes slaapt ze weer tot half 8.

5. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,910
    387
    83
    Herkenbaar! Mijn dochter had als baby ook zon vroege fase.

6. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Oh gelukkig! Mijn dochter sliep altijd Tot 8 uur voorheen. Ook als baby. Ze was dan wel snachts een paar uur wakker. Ook vervelend hoor, maar daarna konden we wel een paar uur slapen.

Ik hoop inderdaad dat het een fase is. Hij huilt ook heel veel ineens en overdag slaapt hij ook praktisch niet meer. Of je moet er heel veel moeite voor doen. Maar hij is 23 weken oud en zou volgens het boek oei ik groei nu het zonnetje in huis moeten zijn. Echter is dit nu al ruim 2 weken aan de gang.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Merk je verschil als je hem later in bed legt 's avonds?
    Toen ons zoontje baby was had hij ook wel periodes dat hij voldoende had aan 10 uur slaap 's nachts, vooral door alle slaapjes overdag.
    Ik legde hem dan dus pas rond 21.00-21.30 in bed en dan sliep hij meestal wel tot 7.00-7.30. Legde ik hem er 2 uur eerder in, dan was hij ook 2 uur eerder wakker.

Hier ging hij vaak rond 18.00 voor een uurtje naar bed, dan maakte ik hem wakker en hielden we hem op tot 21.00.
    Gingen nog lekker een stukje wandelen of uitgebreid douchen/ in bad.

Share This Page