ik zit in de opleiding als verzorgende ig...ik moet nog een aantal partijkopdrachten maken en dan ben ik klaar... Ik kreeg een telefoontje van mijn nieuwe werkplek ne ze belde me voor een afspraak..maar ik vond het gesprek zo raar gaan en en zo onbeleeft... Ik: Hallo? Zij: Met wie spreek ik Ik: u belt mij, dus met wie spreek ik Zij: Je spreekt met ... van het .... Ik belde voor een afspraak maar volgens mij gaat dit helemaal mis... Ik: Ja, volgens mij ook... Zij: kan je op ... om ... komen voor een kennismakings gesprek... Ik: dat is over 2 weken toch... Zij: Ja Ik: ja, hoor dan kan ik wel...wat is het adres...Ik pak even pen en papier... Zij: het adres is. Ik: OKe dank u wel, weet u misschien hoe ik kan komen met het openbaar vervoer... Zij: Dat moet je op internet zoeken... Ik: oke dan zoek ik dat op... Zij: OKe dag (en ze hing op) Maar ze praatte echt op een manier van alsof ze geen gesprek met mij wilde...ik had nog wat vragen maar voor ik die kon stellen hing ze al op. En ook op de manier ze het gesprek begon, met wie spreek ik. Normaal hoor je te zeggen. Je spreek met ... van het ... spreek ik met (mijn naam).... Ik belde toen mijn begeleider om te vragen wat er van vond maar kreeg er geen gelijk in...Ze zei dat het waarschijnlijk een secretaresse was en dat ze belde voor een afspraak en verder niet, niet om mij in de watten te leggen en te vertellen hoe ik er moet komen etc... wat vinden jullie hier van...zit er best wel mee in me maag...
Haha nou als je opneemt met 'hallo' kan ik me voorstellen dat zij twijfelt wie ze aan de lijn heeft. Vooral mensen ouder dan 30 hebben een tijdperk gekend dat 1 telefoon algemeen gebruiksgoed was voor iedereen in een huis.
Ik krijg de indruk dat je (waarschijnlijk onbedoeld) de toon gezet hebt bij je opmerking: ' U belt mij dus..." Als iemand opneemt met alleen 'hallo' vind ik 'met wie spreek ik?' helemaal geen vreemde vraag. Je checkt daarmee gewoon even of je de juist persoon aan de lijn hebt.
Klinkt niet echt heel sociaal zo een instelling moet gewoon niet kunnen in mijn ogen. het stage/werkplek moet altijd jou te woord staan of anders met het juiste persoon door verbinden. ik zou als ik jou was daar morgenof nu nog heen bellen en vertellen dat je nog wat vragen had
zij wou een afspraak met je maken maar wist niet zeker of ze jou aan de telefoon had omdat je alleen "hallo" zei, vandaar haar vraag denk ik, maar inderdaad als iemand mij belt en ze zeggen met wie spreek ik? dan vraag ik ook eerst met wie ik eigenlijk spreek (vooral als ik het vermoeden heb dat het weer es een verkooppraatje wordt).
Ik heb ook ongeveer zo'n gesprek gehad voor een sollicitatie bij mijn huidige werkgever. Ik: Hallo Zij: Hallo met ... Kan je die dag komen solliciteren om 10u? Ik: Ik moet dan net beginnen met werken (interim). Kan het ook vroeger, zo rond 8u30? Zij: Nee, dat gaat niet. Dat is dan spijtig voor jou! Een dag later belde ze naar het vaste toestel. Vermits ik werken was, nam mijn moeder de telefoon op: poeslief! Ineens ging het wel! En ik had de job, ondanks mijn stuntelen tijdens de sollicitatie Eerste indruk is belangrijk, maar het kan inderdaad een secretaresse zijn die een slechte dag heeft... Wij mogen dat niet laten merken aan telefoon, maar je hebt helaas van die 'gevallen'. Zou mij er niet slechter bij voelen, gewoon gaan!
mijn begeleider had aan hun mijn 06 gegeven... en dan lijkt mij dat je dan wel de juiste persoon aan de telefoon krijgt...
mijn man en ik hebben samen 1 mobiele thuistelefoon dus dat gaat niet altijd op, we hebben geen vaste telefoon en ik denk dat er meer mensen zijn die geen vaste telefoon meer hebben maar 1 gezamelijke mobiele telefoon. als ik mensen voor mijn werk moet bellen stel ik me voor en vraag vervolgens of het klopt ik spreek met "......" dat was misschien wat netter geweest.
ze had idd wel ff kunnen zegggen je spreekt met .. van ... spreek ik met ... maar vind het niet zo raar hoor als ze dat vraagt gewoon om te kijken of ze wel de juiste persoon aan de telefoon heeft
ik doe dat ook altijd.. als iemand belt van: met wie spreek ik? ligt er teminste aan op wat voor toon ze het zeggen.. dan zeg ik ook altijd: MET WIE SPREEK IK? JIJ BELT MIJ dus k kan me er wel in vinden.. kvind dat die vrouw juist had moeten zeggen: ja met die en die, van blabla.. spreek ik met.. mevrouw karagoz? beetje vaag gesprek idd.. kzou als je der ziet tijdens die afspraak gewoon zeggen: ja khad nog een paar vragen maar u hing toen zo snel op
Misschien was het wel een stagebegeleidster van de afdeling waar je op stage kan komen. Maar dat ze dit soort telefoongesprekken niet vaak doet en zich een beetje onzeker erbij voelde en dat het daardoor niet lekker liep het gesprek.
Als wij sollicitanten bellen om op gesprek te komen en ze nemen alleen op met 'hallo' dan hoeven ze al niet meer op gesprek te komen. Het getuigt niet van fatsoen om alleen op te nemen met 'hallo'. Het is blijkbaar echt een rage sinds het gebruik van nummerherkenning. En mensen die bang zijn dat de verkeerde mensen bellen hebben mijn inziens een sociaal probleem. De normale telefoonetiquette is dat degene die gebeld wordt opneemt met 'Jan Klaasen' en dat degene die belt dan zegt met wie ze te doen hebben. Ik hoop voor je dat het kennismakingsgesprek soepeler verloopt. Ik vind wel dat ze je netjes uit had kunnen leggen hoe ze met het ov bereikbaar zijn.
Nou ik vind dat mensen "met" nummer herkenning moeten bellen. Tegenwoordig word je door de meest vervelende bedrijven gebeld, en alleen maar zonder nummer herkenning. Bedrijven kunnen toch wel gewoon hun nummer mee geven?
Ik ben het eens met sommige anderen. Ik denk dat het grotendeels aan jou lag dat het gesprek niet soepel liep, tel daar een ongeintereseerde secretaresse bij op en het drama is compleet Succes bij je gesprek.
Ik zou juist bij een onbekend nummer netjes met je naam opnemen. Als je ziet dat het 1 van je vrienden is, moet je zelf weten of je alleen "hallo" wilt zeggen, maar bij een privénummer kan het dus ook wel eens om een sollicitatiegesprek gaan en dan laat je niet echt een lekkere indruk achter. Ik bel ook wel eens mensen/jongeren die alleen met "hallo" opnemen. Ik zeg dan wie ik ben en van welk bedrijf en vraag vervolgens of ik met Pietje Puk spreek (al ben ik meestal opzoek naar iemand anders haha). Dat had de mevrouw die jou belde ook kunnen doen. Ook voicemails die alleen zeggen: "dit is de voicemail van 06-...." spreek ik niet in. Vaak gaat het om zaken die niet bij iemand anders terecht moeten komen. Kortom, denk dat jullie een misverstandje hebben gehad. Ik zou in het sollicitatiegesprek even aangeven dat het een beetje raar liep en zeggen dat je de volgende keer netjes met je naam op zult nemen. Dan neem jij de "schuld" op je en kweek je goodwill. Succes met je gesprek in elk geval!
Door het gebruik van sommige telefooncentrales is het niet altijd mogelijk om met nummer uitzenden te bellen. Ik heb daar trouwens geen last van dat mensen mij bellen zonder dat ik dat wil. Ik heb me aangemeld bij infofilter en ik let goed op bij het verstrekken van mijn telefoon en adresgegevens wat er bij staat wat betreft privacy. Ik krijg ook alle "babydozen" en heb geen last van ongewenste reclame.
Dus als je een stalker hebt ben je de baan niet waardig? Nu neem ik ook altijd op met mijn naam maar ik bel wel eens mensen die alleen hallo zeggen. Dan vraag ik altijd of ik met de persoon die ik zoek van doen heb. Is niet zo heel moeilijk hoor. Ik vind dat ze het best goed deden hoor. En hoe je daar moet komen met het ov. Ik vind dat iemand zijn zelfstandigheid daar aan af te meten is of hij zelf de weg vindt met het openbaar vervoer. Als ik iemand alles uit de doeken moet doen vraag ik me af hoe zelfstandig hij/zij wel of niet kan werken. Zij bieden je de stageplek. Jij zorgt voor de rest.